וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגע ב-186 נשים: בן 29 הורשע בהפצת סרטונים מיניים של צעירות בטלגרם

13.1.2021 / 19:03

בית משפט השלום בחיפה הרשיע את רונן שיך, לשעבר עובד העירייה, שפרסם את התכנים לעשרות אלפי משתמשים בטלגרם, תוך שהוא חושף את פרטיהן האישיים של הנשים והנערות. הוא הורשע בהיקף ההפצה הגדול ביותר מאז נחקק "חוק הסרטונים". הפרקליטות תדרוש לגזור עליו לשש שנות מאסר

בווידאו: רונן שיך, עובד עיריית חיפה, נאשם שהפיץ תוכן מיני בטלגרם/צילום: יואב איתיאל, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בחיפה הרשיע אתמול (שלישי) את רונן שיך בן ה-29, לשעבר עובד עיריית חיפה, שהפיץ באופן שיטתי תוכן מיני של 186 נשים ונערות ללא הסכמתן. הוא הורשע בעבירות של הטרדה מינית והתנכלות, פגיעה בפרטיות, פרסום שירותי זנות ומרמה והפרת אמונים. מדובר בהרשעה בכתב אישום בעל הנפח הגדול ביותר שהוגש בישראל בגין עבירות על "חוק הסרטונים", הן מבחינת מספר נפגעות העבירה והן מבחינה היקף התפוצה של התכנים המיניים.

שיך הקים קבוצות טלגרם כפלטפורמה להפצה של עשרות אלפי תמונות וסרטונים מיניים ואינטימיים של צעירות ישראליות. לצדן, ללא הסכמתן, הוא פרסם את פרטי הזיהוי שלהן והפרופיל האישי שלהן ברשתות החברתיות, לצורך זיהוין ויצירת קשר עמן, כדי להוכיח כי אכן מדובר בישראליות וכי אינן עובדות בתעשיית המין. בקבוצות אותן יצר היו עשרות אלפי משתמשים שצרכו את התכנים המופצים.

רונן שיך הנאשם בהפצת תכנים מיניים של נשים בטלגרם, עיריית חיפה, 9 יולי 2020. יואב איתיאל, צילום מסך
פרסם גם מודעות של שירותי זנות. רונן שיך/צילום מסך, יואב איתיאל

שיך הודה והורשע על פי כתב האישום המתוקן בעסקת טיעון בין עורכי הדין איתי גוהר ומורן אשול ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לבין סנגורו, עו"ד אבי אמר. את גזר הדין ייתן השופט שלמה בנג'ו שהרשיע אותו, לאחר שיישמעו הטיעונים לעונש. הוא נעצר בחודש יוני אשתקד, והוא יוותר מאחורי סורג ובריח עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בכתב האישום המתוקן מפורט עניינן של 186 נערות ונשים שמסרו תלונות במשטרה בגין הפצת תמונות וסרטונים אינטימיים שלהן. עוד מתואר בכתב האישום כיצד בנה שיך והשתמש ב"פאנל שליטה"שאפשר לו לשלוט בעשרות הקבוצות שיצר בטלגרם באמצעות בוטים שונים. בנוסף, מתואר כיצד השתמש בקבוצות וערוצי טלגרם על מנת לפרסם מודעות בדבר שירותי זנות בעבור תשלום.

הוא הורשע בריבוי עבירות של מרמה והפרת אמונים ופגיעה בפרטיות בגין כך שבעת עבודתו במחלקת הגבייה בעיריית חיפה, נהג להעתיק במרמה פרטים של כרטיסי חיובי אליהם נחשף בעת עבודתו, הכול ללא רשות או ידיעת מעסיקיו ובעלי הכרטיסים. הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין העונש. הפרקליטות תטען לעונש של שש שנות מאסר בפועל וההגנה חופשית בטיעוניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully