וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיץ תוכן מיני של נשים ללא ידיעתן בטלגרם, ויירצה 31 חודשי מאסר

12.7.2020 / 22:22

אורן עוזיאל, תושב קרית אתא בן 22, הודה והורשע בהפצת תוכן מיני של צעירות באופן שיטתי לאלפי משתמשים ברשת החברתית. מדובר בעונש החמור ביותר שניתן עד היום בגין עבירות הטרדה מינית לפי "חוק הסרטונים". על אחיו מאור, שסייע לו בביצוע העבירות, נגזרו עבודות שירות

בווידאו: רונן שיך, עובד עיריית חיפה, נאשם שהפיץ תוכן מיני בטלגרם/צילום: יואב איתיאל, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: רונן שיך, עובד עיריית חיפה, נאשם שהפיץ תוכן מיני בטלגרם, בשבוע שעבר)

בית משפט השלום בקריות גזר היום (ראשון) 31 חודשי מאסר בפועל על אורן עוזיאל, תושב קרית אתא בן 22 שהפיץ באופן שיטתי תוכן מיני של צעירות ללא הסכמתן. מדובר בעונש החמור ביותר שניתן עד היום בגין עבירות הטרדה מינית לפי תיקון מספר עשר לחוק למניעת הטרדה מינית, המכונה "חוק הסרטונים". על אחיו מאור עוזיאל, בן 27 ותושב קרית אתא גם הוא, שסייע לו בביצוע העבירות, נגזרו תשעה חודשי עבודות שירות.

בנוסף לעבירת הפצת התוכן המיני, הרשיעה השופטת אילת השחר ביטון-פרלה את שני האחים גם בפגיעה בפרטיות ועבירות נוספות. היא אף חייבה אותם לפצות את נפגעות העבירה בסך כולל של כ-92 אלף שקלים, וכן הטילה עליהם קנס כספי בסך 8,000 שקלים ומאסר על תנאי.

שני האחים הודו והורשעו במסגרת עסקת טיעון, בכך שהפיצו תוכן מיני של צעירות ישראליות ללא הסכמתן לאלפי משתמשי טלגרם בעשרות הזדמנויות שונות. לצד הפצת התוכן המיני, על פי רוב צורפו תצלומים של הפרופילים האישיים של אותן הצעירות ברשתות החברתיות, ובהם פרטיהן האישיים. זאת, כדי להוכיח לחברי הקבוצות כי מקור התכנים המיניים הוא נשים ישראליות שאינן עובדות בתעשיית המין.

חשיפת רשת מאורגנת לעסקי הימורים בלתי חוקיים שפעלה בירושלים. פברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
שני האחים הודו והורשעו במסגרת עסקת טיעון/חטיבת דובר המשטרה

במסגרת ניהול אותן קבוצות, יצר אורן עוזיאל "בוט" - כלי עזר ביישומון הטלגרם - ששימש לקטלוג, שמירה ואחזור של תמונות וסרטונים. באמצעות השימוש ב"בוט", הופצו התכנים המיניים בצורה יעילה לכל דורש. בנוסף לכך, הורשעו השניים בכך שצילמו את עצמם מקיימים יחסי מין עם נערה כבת 16, ללא ידיעתה, כאשר אורן אף הפיץ חלק מן הסרטונים האלה באפליקצייה.

זהו העונש החמור ביותר שניתן בגין עבירות לפי "חוק הסרטונים" מאז שחוקק בשנת 2014. עו"ד איתי גוהר ומורן אשול ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שניהלו את התיק, הדגישו כי "העובדה שבמרבית המקרים הנאשמים היוו רק חלק מ'שרשרת ההפצה', ולא המפיצים הראשונים של התכנים המיניים, לא הקהתה את הנזק שהסבו לנפגעות העבירה, שסבלו מהטרדות בלתי פוסקות ומקשיים תפקודיים משמעותיים בעקבות הפרסומים". הם הוסיפו כי "גזר הדין מסמן העלאה של רף הענישה בעבירות על 'חוק הסרטונים'".

עוד בוואלה!

פרסם סרטונים אינטימיים של 190 נשים: עובד עיריית חיפה נאשם בהטרדה מינית

לכתבה המלאה

במחלקת הסייבר בפרקליטות פועלים בעת האחרונה, יחד עם המשטרה, כדי להגביר את האכיפה בגין עבירות על "חוק הסרטונים". לפני כמה ימים הוגש כתב האישום בעל ההיקף הגדול ביותר לפי החוק המדובר נגד עובד עיריית חיפה, רונן שיך, שהפיץ אלפי תמונות וסרטונים לקהל של כ-100 אלף משתמשי טלגרם. בנוסף לכך, בבתי המשפט נידונים עניינם של כמה נאשמים נוספים בעבירות של הפצת סרטונים ותמונות מיניות בטלגרם.

השופטת אילת השחר ביטון-פרלה ציינה בגזר הדין כי "קשה לחשוף עבירות מין, בהיותן מבוצעות בדרך כלל באופן הנסתר מהעין וכורכות עמן לא פעם אלמנטים של סוד, אשמה, בושה וחשש מביקורת ושיפוטיות". היא הוסיפה כי "זוהי אך תחילתה של דרך, שהמשכה לא פעם גורר בירור חושפני ופגיעה חוזרת ונוספת, שכוללת הטלת ספק, אשמה ואחריות על נפגע העבירה. לפיכך, אין להקל ראש בהסדר טיעון שאפשר הודאה ונטילת אחריות מצד הנאשמים וויתור על עדותן של נפגעות העבירה".

טלגרם. GettyImages
צירפו תצלומים של הפרופילים של הצעירות ברשתות החברתיות. אפליקציית טלגרם/GettyImages

בנוסף לכך, קבעה השופטת כי "הנפגעות אינן צד להליך, אך הן שותפות מלאות בו. יש מקום לראות בהליך הפלילי כלי, בכל שלביו, כדי להשיב את הסדר על כנו ולאפשר את ראיית הנפגעת כסובייקט ולגנות השימוש בה כאובייקט". לדבריה, "נפגעות עבירה הן בעלות תפקיד בהליך הפלילי בשירות המדינה, כעדות תביעה להוכחת מעשי הפגיעה בהן, ובה בעת בערכים החברתיים המוגנים. לצד זאת, אין לשכוח כי קודם לכל אלה ואף לאחריהם, נפגעות הן נערות ונשים לעצמן שבמהלך חייהן נאלצו שלא מטובתן להיות מעורבות בהליך זה".

עו"ד עלאא סלימאן ועו"ד אברהם סופר שייצגו את אורן עוזיאל אמרו לוואלה! NEWS כי "מדובר בהסדר סביר בנסיבות התיק". הם הסבירו כי "מדובר באירועים רבים, אך מאידך גיסא, מדובר בנאשם עם נסיבות חיים קשות ומורכבות, כפי שהוצג לבית המשפט ותואר בהרחבה בגזר הדין".

עו"ד ליאור בר זוהר, שייצג את מאור עוזיאל, אמר לוואלה! NEWS כי "העונש המקל, שעליו הוסכם במסגרת ההסדר, מלמד על חלקו הקטן מאד בפרשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully