וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסם סרטונים אינטימיים של 190 נשים: עובד עיריית חיפה נאשם בהטרדה מינית

9.7.2020 / 10:12

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד רונן שיך בן ה-29, בגין הפצה ברשת הטלגרם של תמונות וסרטונים בעלי תוכן מיני של עשרות נשים ונערות, חלקן קטינות. לשיך מיוחסות עבירות של פגיעה בפרטיות וכן פרסום של שירותי זנות. עורך דינו: "מחפשים כאן קורבן"

בווידאו: רונן שיך, עובד עיריית חיפה, נאשם שהפיץ תוכן מיני בטלגרם/צילום: יואב איתיאל, עריכה: טל רזניק

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד רונן שיך, עובד עיירת חיפה בן 29, בגין הפצה של תמונות וסרטונים בעלי תוכן מיני של מאות נשים ונערות. מדובר ב-190 נשים, חלקן קטינות והפצת התמונות נעשה ללא הסכמתן דרך אפליקציית טלגרם. כתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בחיפה, מייחס לשיך עבירות של הטרדה מינית, פגיעה בפרטיות, פרסום של שירותי זנות, מרמה והפרת אמונים.

כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין איתי גוהר ומורן אשול ממחלקת הסייבר, מתאר כיצד הפעיל וניהל עובד גזברות העירייה עשרות קבוצות וערוצים באפליקציית טלגרם, ששימשו כפלטפורמה להפצה של אותם תכנים.

על פי כתב האישום, שיך נהג להפיץ את התכנים ללא הסכמת הנשים, ורובם הופיעו בצירוף של פרטיהן האישיים והפרופיל האישי שלהן ברשתות החברתיות. זאת, במטרה להוכיח לגולשים כי מדובר בנשים ישראליות שאינן עובדות בתעשיית המין. בקבוצות אותן יצר וניהל שיך בישומון הטלגרם היו יותר מ-100 אלף משתמשים שצרכו את התכנים המופצים.

רונן שיך הנאשם בהפצת תכנים מיניים של נשים בטלגרם, עיריית חיפה, 9 יולי 2020. יואב איתיאל, צילום מסך
פרסם סרטונים של עשרות נשים. רונן שיך בהקראת כתב האישום/צילום מסך, יואב איתיאל

כ-190 מתלוננות מסרו תלונות במשטרה בגין הפצת התכנים המיניים נגד שיך. רבות מהנפגעות דיווחו על נזקים משמעותיים שנגרמו להן כתוצאה מהפרסומים, הכוללים בין היתר חרדות חברתיות, הטרדות מיניות ברשתות, עזיבה של מסגרות, צורך בתמיכה נפשית ומקצועית, נטילה של כדורים פסיכיאטריים, קושי ביציאה למרחב ציבורי, קושי ביצירה של קשרים זוגיים ובמתן אמון בבני המין השני ואף ניסיונות אובדניים.

אחת הנפגעות אף דיווחה על קושי תפקודי משמעותי ביציאה למרחב הציבורי עד כדי שלאחרונה היא עברה ניתוח פלסטי לשינוי תווי פניה כדי להימנע מזיהויה במרחב הציבורי. עוד מתואר בכתב האישום כיצד בנה הנאשם והשתמש ב"פאנל שליטה" שאפשר לו לשלוט בעשרות הקבוצות שיצר בטלגרם באמצעות בוטים שונים.

בנוסף, מתואר כיצד הנאשם השתמש בערוצי הטלגרם כדי לפרסם מודעות בדבר שירותי זנות בעבור תשלום. הנאשם אף הציע את שירותי הפרסום שלו לנשים בזנות, שסבר כי הן מעוניינות בפרסום שכזה באפליקציית טלגרם.

המשטרה עצרה שלושה חשודים בהפצת תמונות עירום וסרטונים של מאות נשים ונערות בטלגרם, 16 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
מעצר חשודים בהפצת תכנים מיניים בטלגרם/דוברות משטרת ישראל

כמו כן, במהלך החקירה, שהתנהלה על ידי מחלק הסייבר בימ"ר תל אביב, התגלה כי שיך, בעת עבודתו במחלקת הגבייה בעירייה, נהג להעתיק במרמה פרטים של כרטיסי חיוב אליהם נחשף בעת עבודתו. זאת, מבלי ידיעת מעסיקיו ובעלי הכרטיסים. בגין מעשים אלה יוחסה לנאשם עבירה של מרמה והפרת אמונים ופגיעה בפרטיות.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, מסר כי כתב אישום זה הוא חלק מפעילות אכיפה ממוקדת שמתבצעת כלפי קבוצות ייעודיות להפצת תכנים אינטימיים של נשים ללא הסכמתן (עבירות על "חוק הסרטונים"). תיק זה מצטרף למספר כתבי אישום נוספים שהוגשו על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות בשנה האחרונה נגד מנהלים דומיננטיים ובולטים בקבוצות מעין אלה.

עיריית חיפה: "העובד הושעה, בית המשפט יגיד את דברו"

הסניגור עו"ד אבי אמר, המייצג את שיך עם עו"ד אורטל רונן ועו"ד לורן קוזאשווילי, אמר כי "מדובר בכתב אישום חסר תקדים. אני סבור שמחפשים קורבן בתיק הזה והלקוח שלי הוא לא הקורבן. היו אנשים אחרים, צד ג', שהם אלו אשר אחראים על הפרסומים. כל מה שעשה הלקוח שאותו אני מייצג זה לפתוח קבוצות. פתיחת קבוצות טלגרם מותרת על פי חוק, ועושים את זה גם אזרחים רגילים".

לדבריו, "לא נגבו הערות מהנערות אשר הועלו ולכן גם גילן לא ידוע. אני בטוח שבתוך שבוע מהיום שיך ישוחרר לביתו לאחר שנגיב לכתב האישום".

הפרקליטות ערוכה להעלות לדוכן העדים 370 עדי תביעה, בהם 187 נפגעות ונפגעי עבירה שזהותם חסויה. "מדובר בהיקף הכי רחב ובכתב האישום הכי מקיף שהוגש במסגרת עבירות של חוק סרטונים, מאז נחקק", אמר עו"ד איתי גוהר, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עם הגשת כתב האישום לבית המשפט. במקביל, ביקשה הפרקליטות את הארכת מעצרו של שיך עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. השופטת מריה פיקוס-בוגדאנוב קבעה דיון לגופה של הבקשה בשבוע הבא, ובינתיים האריכה את מעצרו עד החלטה אחרת.

מעיריית חיפה נמסר לוואלה! NEWS כי "העובד הושעה, בית המשפט יגיד את דברו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully