וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לנקמה איראנית: צה"ל העלה רמת כוננות של כוחות מיוחדים בים האדום

19.1.2021 / 18:15

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי טהראן שואפת לפגוע בישראל לאחר חיסולם של סולימאני ופחריזאדה, ובצה"ל מודאגים גם ממשלוח נשק איראני גדול לאזור. בין היתר, הועלתה רמת הכוננות של כוחות מצי הצוללות ושייטת 13. צוללת של חיל הים חצתה באחרונה את תעלת סואץ לים האדום

בווידאו: איראן השתלטה על ספינה דרום קוריאנית במפרץ/צילום: רויטרס

צה"ל העלה את הכוננות בזירת הים האדום על רקע המתיחות מול איראן, וחשש מפעולת נקמה על חיסולם של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, ואדריכל הגרעין האיראני, מוחסן פחריזאדה. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי האיראנים מחפשים דרך לנקום על מות השניים, כשבכירים ברפובליקה האסלאמית האשימו בעבר את המוסד הישראלי באחריות לחיסול פחריזאדה בלב איראן.

לאור זאת, צה"ל העמיד בכוננות גבוהה כמה יחידות צבאיות, בהן כוחות מצי הצוללות ושייטת 13. גורמי ביטחון בכירים אישרו שצוללת של חיל הים הישראלי שטה לאחרונה מהים התיכון דרך תעלת סואץ לעבר הים האדום, ונעלמה לכמה שבועות מתחת למים. לפי גורמים, העברת הצוללת לים האדום התקבלה בהתאם לאתגר הביטחוני באזור, ומהווה העברת מסר כי ישראל דרוכה לכל התרחישים.

תרגיל של שייטת הצוללות המדמה לוחמה בשטח האויב, 18 במאי 2017. דובר צה"ל
תרגיל של צי הצוללות של צה"ל, מאי 2017/דובר צה"ל

השר לענייני מודיעין אלי כהן מפני איומים במרחב הים האדום, ברקע השינויים הגיאו-פוליטיים באזור, לרבות "הסכמי אברהם" שחתמה ישראל עם איחוד האמירויות, בחריין וסודאן.

"משקלו האסטרטגי של הים האדום עולה במסגרת מאבקי ההשפעה הבינלאומיים והאזוריים", נכתב במסמך מפורט מטעמו של כהן, "והוא מהווה הזדמנות מדינית-אסטרטגית לישראל לכונן ולשפר יחסים עם מדינות המרחב על בסיס אינטרסים ביטחוניים של הגנה על חופש השיט ויצירת מערכת של סיכול והרתעה מול איראן ושלוחיה הח'ותים במרחב. במקביל, האתגר העיקרי לפעילות הישראלית במרחב הוא הצורך לתמרן בסבך האינטרסים המעצמתיים, האזוריים והמקומיים".

עוד בוואלה!

חיסול סולימאני עיצב את כהונתו, אך המבחן הגדול של כוכבי עוד לפניו

לכתבה המלאה

לאחרונה פורסם בכלי תקשורת זרים על משלוח נשק גדול מאוד שיצא מאיראן לתימן, שכלל בין היתר מטוסים לא-מאוישים מתאבדים, שנושאים חומר נפץ שיודע לפגוע במטרות ימיות ויבשתיות, כולל מטרות בתנועה. הפרסומים הללו הדליקו נורות אדומות בקהילת המודיעין בישראל, על רקע החשש שאיראן תפעיל את המל"טים נגד מטרות באזור, או תנסה להעביר אותם כסיוע לארגוני טרור שונים במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully