וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך תרגיל ימי: איראן שיגרה לראשונה טיל מצוללת

14.1.2021 / 14:50

הטלוויזיה הרשמית במדינה תיארה את הירי מצוללת "פאתח" מתוצרתה כמוצלח. במסגרת התרגיל במפרץ עומאן שוגרו טילי שיוט מהיבשה ומהים. צוללת אמריקנית, שנשלחה לאזור על רקע המתיחות, נצפתה בסמוך לתרגיל

בווידאו: איראן ביצעה ניסוי בירי טיל מצוללת/מתוך טוויטר

איראן ערכה היום (חמישי) ניסוי ראשון בירי טיל טורפדו מצוללת, כחלק מהתרגיל הימי שהיא עורכת במפרץ עומאן - כך דיווחה הטלוויזיה הרשמית במדינה, שתיארה את הירי מצוללת "פאתח" מתוצרתה כמוצלח. בנוסף לכך, שוגרו טילי שיוט מהים ומהיבשה, אך בדיווח הרשמי לא נמסר מה הטווח שלהם או פירוט נוסף. ביולי ערכה איראן ניסוי שיגור בטילי שיוט עם טווח של כ-280 ק"מ.

"על אויבינו לדעת שכל חדירה או פלישה לגבולות הימיים של איראן ייענו בטילי השיוט מהחוף ומהים", אמר דובר התרגיל, אדמירל המזה עלי קוויאני. התרגיל, בן היומיים, נפתח אתמול עם השקת ספינת הקרב הגדולה ביותר בצי האיראני.

התרגיל התרחש תחת עינה הפוקחת של צוללת אמריקנית שנשלחה לאזור. לפי תיעוד ממסוק שפורסם על ידי הצי האיראני, נראתה צוללת הדומה ל"ג'ורג'יה" מדגם "אוהיו" החמושה בטילים מונחים. בחודש שעבר הכריז בצורה חריגה הצי האמריקני כי היא נשלחה למפרץ, כחלק ממפגן כוח אמריקני.

הצי האיראני לא זיהה את הצוללת בהודעה שלו, אך הזהיר את כלי השיט להתרחק מהאזור בזמן שיגורי הטילים. כשנשאלה על הדיווח, דוברת הצי החמישי שבסיסו בבחריין, רבקה רבריך, אמרה: "אנחנו לא מדברים על פעילות של צוללות".

שיגור טיל שיוט במהלך תרגיל צבאי של איראן במפרץ עומאן, 14 בינואר 2021. רויטרס
שיגור של טיל שיוט במהלך התרגיל במפרץ, היום/רויטרס

בתקופה האחרונה התגברה המתיחות בין איראן לארצות הברית וגם עם ישראל, לקראת כניסתו של ג'ו ביידן, הרוצה לשוב לדיפלומטיה מול איראן, לבית הלבן. זאת לאור האצת פיתוח תכנית הגרעין האיראנית והסנקציות האמריקניות שהוטלו מאז פרש ממשל טראמפ מהסכם הגרעין.

בשבת ערכו משמרות המהפכה משט צבאי במפרץ הפרסי, ושבוע קודם לכן היא קיימה תמרון מל"טים נרחבים במחצית משטחה של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully