וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: להסיר את מנגנון החזרת הסנקציות מהסכם הגרעין

12.1.2021 / 12:41

יועץ בכיר של חמינאי אמר כי סעיף הסנפבק לא היה מקובל על המנהיג העליון מלכתחילה, ובמקרה של חידוש המו"מ עם המעצמות יש לבטלו. בסבא"א מזהירים לפני כניסת ביידן לבית הלבן: "שבועות סופרים להצלת ההסכם"

בווידאו: איראן הודיעה על חידוש העשרת האורניום בפורדו לרמה של 20%/צילום: רויטרס

איראן דורשת את הסגרת מנגנון הסנפבק מהסכם הגרעין אם השיחות עם המעצמות יחודשו - כך אמר יועץ בכיר של המנהיג העליון עלי חמינאי. "המנגנון הזה, שהוא סעיף לא הגיוני, צריך להתבטל אם יהיה עוד משא ומתן", אמר עלי אכבר ויליאתי בריאיון שפורסם באתר הרשמי של חמינאי. "מלכתחילה, המנהיג העליון לא היה מרוצה מהסוגייה של מנגנון ההפעלה וזה נעשה בניגוד לרצונו".

במסגרת הסכם הגרעין שנחתם ב-2015, איראן צמצמה את תכנית הגרעין שלה תמורת הסרת הסנקציות האמריקניות והבינלאומיות. העסקה כללה מנגנון להחזרה אוטומטית של הסנקציות של האו"ם אם איראן תפר את ההסכם, שבו נדרשת טהראן להשעות את כל הפעילות הקשוה להעשרה גרעינית ועיבודה מחדש, כולל מחקר.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מודיע כי יאסור על ייבוא של חיסונים נגד קורונה מארצות הברית ובריטניה למדינה. 8 בינואר 2021. רויטרס
מקשיח את העמדות. חמינאי/רויטרס

איראן דוחה את כל הקריאות של המערב להרחבת ההסכם לסוגיית תכנית הטילים והפעילות שלה באזור, מאז שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש ממנו ב-2018 והטיל מחדש סנקציות.

למרות הרצון של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לחדש את הדיפלומטיה עם איראן, יו"ר סבא"א הזהיר אתמול כי נותרו כמה שבועות בלבד לחידוש ההסכם מאחר שטהראן החלה להעשיר אורניום לרמות גבוהות יותר ואיימה לגרש את הפקחים של האו"ם בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully