וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מנסה לנצל הזדמנות, ומגבירה את היקף ניסיונות העברת הנשק לסוריה

13.1.2021 / 17:10

גורמים מדיניים הזהירו כי תדירות פעולתם של האיראנים באזור עולה לפני חילופי השלטון בארה"ב. זאת לאחר תקיפת מחסני אמל"ח בסוריה בה נהרגו על פי דיווחים אנשי מיליציות. התקיפה נחשבת לחריגה לאור כמות המטרות, היעד המרוחק והפגיעה במרכז שטח בנוי

בווידאו: 23 הרוגים בתקיפה ישראלית נגד מיליציות פרו-איראניות במזרח סוריה/מערכת וואלה! NEWS

גורמים מדיניים סירבו היום להתייחס לתקיפה הלילה (רביעי) במזרח סוריה בה על פי דיווחים נהרגו אנשי מיליציות. עם זאת, אמרו הגורמים כי באיראן מנסים בשבועות האחרונים לנצל את תקופת המעבר בין ממשל טראמפ לביידן כדי להעביר אמצעי לחימה מתקדמים לשטח סוריה. עוד הדגישו כי ישראל פועלת ללא הפסקה, ו"הבהירה מספר רב של פעמים שלא תאפשר התבססות איראנית בסוריה".

לפי דיווחים, התקיפה, הקטלנית ביותר מאז 2018, הייתה חריגה בהיקף היעדים הרחב. גם המיקום הגיאוגרפי של האירועים, דיר א-זור ואל-בוכמאל, והעובדה שהתרחשו בתוך שטחים בנויים שהאיראנים חשבו שיוכלו לשמש מחסה להסתרת אמצעי לחימה, אינם מקריים.

במערכת הביטחון מעריכים כי בטהראן ימשיכו לנצל את אי-הוודאות באזור מול רוסיה וארצות הברית כדי לנסות ולהעביר אמצעי לחימה לסוריה וללבנון.

נזקי תקיפת חיל האוויר במזרח סוריה 13 בינואר 2021. אל מאיידין, אתר רשמי
תקיפה חריגה בהיקפה. טיפול בנזקים במזרח סוריה, הלילה/אתר רשמי, אל מאיידין

בשבועות האחרונים הועלה החשש בישראל, כמו במדינות אחרות במזרח התיכון, שמא ארצות הברית או איראן ינסו לנצל את החלון האחרון לתקיפות, רגע לפני יציאת דונלד טראמפ מהבית הלבן. אך לפי הערכות במערכת הביטחון, אף אחד מהצדדים לא מעוניין בהסלמה ורק אי הבנה עלולה להביא להתנגשות.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הבהיר בשיחות סגורות כי המערכה נגד התבססות איראן במרחב הסורי תימשך ללא כל קשר לשינויים מדיניים במזרח התיכון. לדבריו, משימה זו נמצאת בראש סדר העדיפויות של צה"ל בהגנה על העורף הישראלי בחודשים האחרונים.

כוחות צה"ל בזירת המטענים בגבול סוריה, 18 בנובמבר 2020. דובר צה"ל
ישראל פועלת ללא הפסקה. פעילות צה"ל בגבול סוריה, נובמבר/דובר צה"ל

על פי דיווחים, פיצוצים עזים נשמעו סמוך לגבול עיראק לאחר 18 תקיפות אוויריות שבוצעו ככל הנראה באמצעות מסוקי קרב. המתקפה כוונה לעבר מחסני נשק ומפקדות של חיזבאללה והמיליציה "פטמיון" הנתמכים על ידי משמרות המהפכה של איראן, ומשמשים אותם להכשרת לוחמי מיליציות.

גורם בכיר במודיעין האמריקני אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי התקיפות היו על בסיס מודיעין שסיפקה ארצות הברית לישראל, והן בוצעו יום לאחר פגישה של ראש המוסד יוסי כהן עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בוושינגטון. לדברי הגורם, הותקפו מחסני נשק ששימשו חלק מקו האספקה האיראני שכלל מרכיבים המשמשים את תכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully