וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: ישראל תקפה מחסני נשק איראניים במזרח סוריה, 40 נהרגו

עודכן לאחרונה: 13.1.2021 / 12:49

סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה כי כלי טיס תקפו בדיר א-זור ואל-בוכמאל. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, זו הייתה התקיפה הקטלנית ביותר מאז 2018. גורם אמריקני: סיפקנו מידע מודיעני שהוביל לתקיפת מחסני נשק איראניים, פומפאו נפגש יום קודם לכן עם ראש המוסד

בווידאו: 23 הרוגים בתקיפה ישראלית נגד מיליציות פרו-איראניות במזרח סוריה/מערכת וואלה! NEWS

ישראל תקפה הלילה (רביעי) יעדים באל-בוכמאל ובדיר א-זור שבמזרח סוריה, סמוך לגבול עם עיראק - כך דווח בסוכנות הידיעות הרשמית, סאנ"א, שלא פירטה מעבר לכך. בתקופה האחרונה, לקראת חילופי הממשל בוושינגטון, התגברו הדיווחים על תקיפות ישראליות בסוריה נגד יעדים איראניים ואחרים. בישראל לא הגיבו.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 40 בני אדם נהרגו בתקיפה, הקטלנית ביותר מאז 2018. על פי דיווחים, פיצוצים עזים נשמעו סמוך לגבול עיראק לאחר 18 תקיפות אוויריות שבוצעו ככל הנראה באמצעות מסוקי קרב. המתקפה כוונה לעבר מחסני נשק ומפקדות של חיזבאללה והמיליציה "פטמיון" הנתמכים על ידי משמרות המהפכה של איראן, ומשמשים אותם להכשרת לוחמי מיליציות.

גורם בכיר במודיעין האמריקני אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי התקיפות היו על בסיס מודיעין שסיפקה ארצות הברית לישראל, והן בוצעו יום לאחר פגישה של ראש המוסד יוסי כהן עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בוושינגטון. לדברי הגורם, הותקפו מחסני נשק ששימשו חלק מקו האספקה האיראני שכלל מרכיבים המשמשים את תכנית הגרעין שלה.

נזקי תקיפת חיל האוויר במזרח סוריה 13 בינואר 2021. אל מאיידין, אתר רשמי
הדיווחים על תקיפות מתגברים בשבועות האחרונים. נזקי התקיפה, הלילה/אתר רשמי, אל מאיידין

בשבועות האחרונים, התרבו הדיווחים ברשתות הזרות על תקיפות ברחבי סוריה שיוחסו לישראל. לפני כשבוע, דווח כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא הסורי הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית מדרום לדמשק. הצבא הסורי מסר אז כי טילים ששוגרו מרמת הגולן כוונו לכמה מטרות, וכי מערכת ההגנה האווירית יירטה כמה טילים. בשידור ישיר בטלוויזיה המקומית, נראה בניין רב-קומות שעולה באש.

העיירה אל-בוכמאל בסוריה. עיבוד תמונה, אתר רשמי
מפת אזור התקיפה/אתר רשמי, עיבוד תמונה
נזקי תקיפת חיל האוויר במזרח סוריה 13 בינואר 2021. אל מאיידין, אתר רשמי
דיווחים על 23 הרוגים לפחות. נזקי התקיפה בסוריה, הלילה/אתר רשמי, אל מאיידין

בסוף דצמבר, דווח כי ישראל תקפה יעדים באזור מסיאף שבמרכז המדינה. לפי הדיווחים, התקיפה בוצעה מאזור החוף של לבנון, שם התקבלו לפני כן דיווחים על תנועה ערה של מטוסים ישראליים מעל שמי ביירות.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על שישה הרוגים בתקיפה, שאינם אזרחים סורים, כמו גם כמה הרוגים סורים שמספרם אינו ברור עדיין. גורמים בכירים במדינה אישרו לארגון כי בפעולה הותקפו מחסני אמל"ח ומפקדות של מיליציות פרו-איראניות וכן של כוחות המשטר, סמוך למרכז למחקרים מדעיים שבאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully