וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחופי המפרץ: איראן חשפה בסיס טילים תת-קרקעי

8.1.2021 / 18:35

משמרות המהפכה הציגו אתר סודי מתחת לאדמה, כחלק ממערך "ערי הטילים" שלהם: "יש להם טווח של מאות קילומטרים, הם מדויקים ובעלי כוח הרס עצום, ויכולים להתגבר על ציוד הלחימה האלקטרוני של האויב". חמיאני: לא ממהרים שארה"ב תשוב להסכם הגרעין, אין מו"מ על הטילים

בווידאו: משמרות המהפכה חשפו בסיס טילים תת קרקעי חדש באיראן/מתוך טוויטר

משמרות המהפכה של איראן חשפו היום (שישי) בסיס טילים תת-קרקעי לחופי המפרץ ברקע המתיחות הגבוהה עם ארצות הברית. "הבסיס הוא אחד מכמה בסיסי טילים אסטרטגיים של צי המשמרות", אמר מפקד הכוח הצבאי החזק ביותר באיראן, גנרל חוסיין סלאמי, שצוטט על ידי התקשורת הרשמית במדינה.

בשנה שעברה אמרו משמרות המהפכה כי איראן בנתה "ערי טילים" תת-קרקעיות לאורך חופי המפרץ, והזהירה מפני "סיוט לאויבי איראן". "לטילים אלו טווח של מאות קילומטרים, הם מדויקים ובעלי כוח הרס עצום, ויכולים להתגבר על ציוד הלחימה האלקטרוני של האויב", אמר סלאמי. מיקומו המדויק של הבסיס לא פורסם.

טילים בבסיס תת-קרקעי של משמרות המהפכה של איראן במפרץ הפרסי, 8 בינואר 2021. רויטרס
טהראן מזהירה מפני "סיוט לאויביה". הטילים בבסיס הסודי, היום/רויטרס

בשנים האחרונות נרשמו כמה התנגשויות במפרץ בין משמרות המהפכה לבין צבא ארצות הברית, שהאשים את הצי של הכוח בשליחת סירות תקיפה מהירות שמטרתן להטריד ספינות קרב אמריקניות בעת מעברן במצרי הורמוז.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום כי טהראן אינה לחוצה שארצות הברית תשוב להסכם הגרעין שממנו פרש הנשיא היוצא דונלד טראמפ, אך אמר שיש להסיר את הסנקציות מידית. הסנקציות הוטלו על ידי טראמפ לאחר הפרישה החד-צדדית מהעסקה שחתמה איראן עם המעצמות ב-2015. מחליפו, ג'ו ביידן, מעוניין לשוב להסכם הגרעין ולפתוח במשא ומתן על סוגיות נוספות.

טילים בבסיס תת-קרקעי של משמרות המהפכה של איראן במפרץ הפרסי, 8 בינואר 2021. רויטרס
מפקדי משמרות המהפכה בסיור בבסיס התת-קרקעי/רויטרס

ואולם, חמינאי, שלו הסמכות המוחלטת בקביעת המדיניות של איראן, שולל כל משא ומתן על תכנית הטילים ומעורבותה של איראן במזרח התיכון, כפי שארצות הברית וכמה מעצמות גדולות אחרות דורשות.

"בניגוד לארצות הברית, המעורבות של איראן באזור היא גורם ליציבות והיא נועדה למנוע אי-יציבות. המעורבות של איראן באזור היא קבועה והיא תימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully