וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורשו של סולימאני לארה"ב: "הנקמה יכולה להגיע מתוך ביתכם"

1.1.2021 / 13:35

מפקד כוח קודס אמר בטקס לציון שנה לחיסול כי "ההתנגדות האיראנית" לא תורתע. לדברי קאני, טהראן עדיין מוכנה להגיב: "מתוך הבית שלכם, מישהו עשוי להגיח ולנקום על הפשע שלכם". ארה"ב בדריכות רבה לקראת יום השנה ב-3 בינואר, ושלחה מפציצים לאזור

בווידאו: פוסטר של קאסם סולימאני הושחת בעזה/מתוך טוויטר

מפקד כוח קודס הגנרל אסמאעיל קאני הזהיר היום (שישי) כי החיסול של קודמו קאסם סולימאני לפני שנה לא ירתיע את "ההתנגדות האיראנית". קאני, שירש את סולימאני בפיקוד על יחידת העלית של משמרות המהפכה, אמר בטקס לציון שנה לחיסול כי טהראן עדיין מוכנה להגיב.

"מתוך הבית שלכם, מישהו עשוי להגיח ולנקום על הפשע שלכם", הוא אמר באירוע שהתקיים באוניברסיטת טהראן. "הפגיעה האמריקנית לא תרתיע את כוח קודס מהמשך נתיב ההתנגדות". הוא הוסיף כי איראן אינה מפחדת מעימות, מבלי לציין מפורשות שהכוונה היא לארצות הברית. נציגי הארגונים הנתמכים על ידי איראן בלבנון, עיראק, סוריה, תימן ועזה השתתפו אף הם בטקס, שהתקיים בעיצומה של מתיחות גוברת לקראת 3 בינואר, יום ראשון.

גם מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי התייחס לאפשרות של עימות, מבלי לציין את ארצות הברית. "אין לנו כל חשש להתעמת עם אף כוח, אנחנו נאמר את המילה האחרונה לאויבינו בשדה הקרב", אמר סלאמי.

ראש מערכת המשפט באיראן, איברהים ראיסי, הזהיר כי כל מי שהיה מעורב בחיסול סולימאני לא יצליח להימלט ממשפט, גם אם מדובר בנשיא ארצות הברית.

כרזה של קאסם סולימאני באירוע לציון שנה לחיסולו באוניברסיטת טהראן, איראן, 1 בינואר 2021. רויטרס
כרזתו של סולימאני בטקס לציון שנה לחיסולו, היום/רויטרס

באותו תאריך בשנה שעברה חיסל מל"ט אמריקני את סולימאני בעת שיצא מנמל התעופה בבגדאד. וושינגטון האשימה אותו בתכנון מתקפות של המיליציות באזור נגד כוחות אמריקניים. ימים לאחר מכן, איראן שיגרה טילים לעבר כוחות אמריקניים בעיראק, ובשל הכוננות הגבוהה היא הפילה בשוגג מטוס נוסעים אוקראיני שהמריא מטהראן.

ביום רביעי חלפו שני מפציצים אמריקנים מדגם B-52 בשמי המזרח התיכון, במה שלפי גורמים אמריקניים היה מסר של הרתעה לאיראן לפני יום השנה לחיסול סולימאני.

מפקד כוח קודס, אסמאעיל קאני, בטקס לציון שנה לחיסול קאסם סולימאני, באוניברסיטת טהראן, איראן, 1 בינואר 2021. רויטרס
"נמשיך בנתיב ההתנגדות". מפקד כוח קודס קאני, היום/רויטרס

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר בשיחה עם מקבילו הכווייתי, כי וושינגטון תישא באחריות להשלכות של כל "הרפתקה" שתצא אליה באזור. אתמול האשים זריף את נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ בכך שהוא מנסה לבדות תירוץ לתקוף את איראן, ואמר כי טהראן תגן על עצמה בעוצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully