וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחיזבאללה חוששים: ארה"ב וישראל עשויות לפעול לפני כניסת ביידן

בגרדיאן דווח כי הארגון מעבה את מערכי האבטחה בדאחיה, אחרי שחיל האוויר הגביר את פעילותו בשמי לבנון. אחרי החיסול של פחריזאדה, הארגון שנתמך על ידי איראן חושש שהוא המטרה הבאה. יש להם חלון הזדמנויות לסיים את מה שהתחילו. טראמפ משוגע, אבל נסראללה בטוח"

חסן נסראללה מזכ"ל חיזבאללה בנאום לרגל יום השהיד/אל-מיאדין ואל-מנאר

חיזבאללה חושש מפעולה אמריקנית וישראלית לקראת תום כהונתו של הנשיא דונלד טראמפ - כך אמרו גורמים בארגון השיעי הלבנוני לגרדיאן. בארגון הנתמך על ידי איראן עוקבים בדאגה אחרי הימים האחרונים של הממשל הנוכחי בוושינגטון, וצופים בשמיים העמוסים במטוסים ישראליים בחודש האחרון יותר מבדרך כלל.

לפי העיתון הבריטי, חיזבאללה תגבר את האבטחה במעוזו ברובע הדחיא בביירות. החשש הוא שטראמפ, בעידוד שר החוץ מייק פומפאו וישראל ינצלו את החודש שנותר לכניסתו של ג'ו ביידן לבית הלבן כדי לפעול בתקיפות נגד איראן וחיזבאללה. הם צופים שהקו של הנשיא הדמוקרטי הנבחר יהיה תקיף פחות.

בארבע השנים האחרונות ניסה חיזבאללה, שלוחמיו פרוסים בסוריה ובעיראק, להימנע מעימות עם ישראל. "יש להם את חלון ההזדמנויות שלהם והם רוצים לסיים את מה שהתחילו", אמר גורם בדרג הביניים של חיזבאללה. "אבל אל תדאגו, הסיד (נסראללה) בטוח".

לפי שיחות עם שני חברים מדרג הביניים בחיזבאללה ועם גורם המעורה בהלך החשיבה של הנהגת הארגון, בחיזבאללה מאמנים כי הממשל הבא ינסה לשאת ולתת עם איראן על הסכם גרעין חדש. "זה אומר הקלה בסנקציות, וזה אומר שהלחץ בסופו של דבר יוסר מעלינו", אמר אחד מחברי חיזבאללה. "הם מנסים לפגוע באיראן כדי להזיק לנו. זה לא יעבוד כי כולם רואים את התכנית הזו מאז הקיץ. ולכולנו יש את האמצעים לשרוד את הלחץ שלהם".

ישראל נמנעת מפגיעה באנשי חיזבאללה במהלך תקיפותיה המרובות בסוריה, אך לאחר חיסול מדען הגרעין האיראני הבכיר מוחסן פחריזאדה, בביירות חוששים שההפרה שנעשתה עד כה בין הארגון לבין טהראן תשתנה בשלהי כהונת טראמפ. גורם בכיר אחד תיאר את השבועות הקרובים כ"תקופה המסוכנת ביותר בלפחות 30 השנים האחרונות. כולם מודאגים, ומסיבה טובה".

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בנאום בכלי התקשורת בלבנון. 14 באוגוסט 2020. רויטרס
מסתתר עמוק בבונקר. נסראללה בנאום באוגוסט/רויטרס

לפי דיווחים שונים, ישראל אף מזהירה את חיזבאללה לפני תקיפות שבהן פעיליו יכולים להיפגע, כפי שקרה באפריל לאחר שטיל נחת ליד ג'יפ שחצה מסוריה ללבנון. אחרי שארבעה אנשי חיזבאללה נמלטו ממנו, טיל שני הרס את הרכב.

החשש מאיראן ומחיזבאללה משותף לישראל ולמדינות המפרץ, והוא היה בין הגורמים שאפשרו להסכמי הנורמליזציה האחרונים בתיווך ארצות הברית. במפרץ מסרבים להזרים כספי סיוע ללבנון כמו בעבר, כל עוד לחיזבאללה יש אחיזה פוליטית.

"זה לא משנה מה שהסעודים אומרים", אמר חבר חיזבאללה. "המפלגה יכולה להסתדר בעצמה. הם צריכים להבין שאם המדינה תיפול, מי יהיה הכי חזק? אלו לא יהיו המפלגות שבהן הם תומכים".

לדבריו, ייתכן שיהיה "ניסיון למשהו גדול בביירות בשבועות הקרובים". הוא ציין כי אין לחיזבאללה מידע ספציפי, אך הוא הגביר את המשירה סביב בכיריו. "יש משהו באוויר", ציין.

לקראת יום השנה לחיסולו בידי ארצות הברית, כרזותיו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני הוצבו בסמוך לצמתים והן תלויות בחנויות ברחבי הדאחיה לצד אלו של נסראללה וכן של לוחמים שנהרגו בסוריה, בעיראק ובמלחמות עם ישראל.

"אנחנו לא פוחדים למות, כמו שאתה יודע", אמר פעיל חיזבאללה. "אבל אנחנו חייבים להגן על המנהיגים שלנו, ואנחנו יודעים שיהיה לנו נזק פוליטי אם יקרה להם משהו. אלו זמנים מסוכנים. טראמפ משוגע, אבל הוא אל יקבל את מה שהוא רוצה. אין לו סבלנות ואין לו זמן. הישראלים חושבים שהם מגיעים אלינו. אנחנו אלו שמגיעים אליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully