וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרוץ המגיפה: יותר מ-4,000 ישראלים מתו מנגיף הקורונה

17.1.2021 / 23:13

כחודש אחד לאחר שנקבע מותו של החולה ה-3,000 בארץ, הגיע מניין המתים מהנגיף ל-4,005 בני אדם. זאת, בעיצומו של הגל השלישי והתקדמות מבצע החיסונים לצד אזהרות בתי החולים מפני עומס שעלול לפגוע בטיפול בחולים

בווידאו: פרופ' אש מתייחס לביטול חובת הבידוד למתחסנים/צילום: לע"מ

מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה הלילה (ראשון) ל-4,005 בני אדם. בכך, עלה מניין המתים מפרוץ המגיפה בישראל באלף בתוך חודש אחד.

חציית רף המתים הנוכחי, מגיעה בעיצומו של הגל השלישי במגיפה והסגר המהודק שהוטל על הציבור. במהלך תקופה זו, לצד ההתקדמות במבצע החיסונים, בתי החולים מזהירים מפני עומסים שעלולים לפגוע בטיפול בחולים. רק אתמול משה חרזי בן ה-47, חולה קורונה שאושפז בבית החולים איכילוב בתל אביב, מת לאחר שנותק ממכונת ההנשמה.

רופאים ממוגנים במחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק 16 בנובמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
רופאים מטפלים בחולה במחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק/פלאש 90, אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במקביל לעלייה במניין המתים, ביממה האחרונה אובחנו 5,060 בני אדם בקורונה, ובכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-548,332. אתמול התקבלו תוצאות עבור 71,689 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.2%. מספר החולים הפעילים הוא 81,044. בבתי החולים מאושפזים 1,945 חולים, מתוכם 282 מונשמים ו-1,177 חולים קשה.

עד כה התחסנו 2,101,931 בני אדם במנה הראשונה, ו-290,152 מתחסנים במנה השנייה. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

לאור העומס הכבד בבתי החולים, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי שלח היום הנחיות לבתי החולים להתמודדות עם העומס, והדגיש כי מערכת הבריאות נמצאת תחת מצב חירום, וכי מצב התחלואה לא צפוי להשתפר בזמן הקרוב. לוי ביקש להיערך עם מיטות טיפול נוספות לחולי קורונה, והדגיש בפני בתי החולים שאין "מקום לסרב לקבל חולים עקב חוסר מקום אשפוז. במידה וגם זה לא יענה על הביקוש, נאלץ לפתוח מיטות נוספות על חשבון מיטות קיימות".

כמו כן, מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר כי יש להוריד עומסים מהצוותים המטפלים בקורונה, על ידי גיוס צוותים נוספים מבית החולים, "תוך בחינת הצורך בהפחתה או בביטול פעילות אלקטיבית, שאינה דחופה".

חניון בית החולים רמב"ם חיפה לחולי קורונה. ראובן קסטרו
סובלים מעומסים. מחלקת קורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה/ראובן קסטרו

"כידוע לכם, הננו בעיצומו של גל שלישי ואנו עדים לקצב הולך וגובר של חולים הנזקקים לאשפוז, עם מספר חולים קשים וקריטיים גבוה מהגלים הקודמים", הבהיר לוי. "בשבועיים הקרובים, עדיין אין צפי לירידה במספר חולים אלו. עומס התחלואה הנוכחי מותח את ההיערכות לקצה גבול יכולתה. לאור זאת, יש להתייחס למצב זה כאל מצב חירום של מערכת הבריאות. אני מצפה לפעולות הנהלות בתי החולים בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully