וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהלילה: השבים מאיחוד האמירויות וברזיל יחויבו בבידוד במלוניות

17.1.2021 / 22:07

השרים הכריעו במשאל טלפוני כי כל מי שחוזר משתי המדינות, וכן מדרום אפריקה ומזמביה יידרש להעביר את תקופת הבידוד במלוניות. ישראלים שחוזרים ממדינות אחרות עדיין יצטרכו להיבדק בנתב"ג כדי להימנע מחיוב דומה. לפני כ-3 שבועות בוטלה חובת מלוניות לשבים מכל המדינות

בווידאו: המבודדים במלוניות דורשים להשתחרר לביתם/מערכת וואלה! NEWS

הממשלה אישרה הערב (ראשון) במשאל טלפוני לחייב בידוד במלונית לכל השבים מדרום אפריקה, איחוד האמירויות הערביות, ברזיל וזמביה. ההחלטה תיכנס לתוקף הלילה בשעה 01:00. במקביל, הוחלט להאריך בשבועיים את חובת הבידוד במלונית לכל מי שחוזר מכל מדינה בעולם, אלא אם הסכים להיבדק עם כניסתו לארץ, והתחייב לבצע בדיקה נוספת לאחר תשעה ימים.

במהלך חודש דצמבר, עם גילוי מוטציית הקורונה הבריטית, חויבו כל השבים מחו"ל להיכנס עם נחיתתם בנתב"ג לבידוד במלוניות. ההוראה בוטלה בהמשך עם ההחלטה לחייב ביצוע בדיקות קורונה בנתב"ג. שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה אז את אנשי משרדו להסיר את התקנה בהקדם: "לשבים מחו"ל מכל המדינות, בכפוף לבדיקת קורונה".

אדלשטיין הסביר כי "כל חוזר מחו"ל שרשאי להיכנס לארץ צריך לעשות בדיקה מידית ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים, או לעשרה ימים אם יעשה בדיקה נוספת ביום התשיעי". סגן שר הבריאות יואב קיש הוסיף כי חובת הבידוד במלוניות עדיין תחול על נוסעים שיסרבו להיבדק בנתב"ג. עוד כתב בטוויטר כי "מי שנמצא עכשיו במלוניות, אחרי בדיקה, יוכל לעבור לבידוד ביתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוסעים שנחתו בארץ ונלקחו לבידוד במלון בירושלים, בדצמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקע ההחלטה המסתמנת, נמצאים נתוני התחלואה של ישראלים שחוזרים מאיחוד האמירויות, ובעיקר מדובאי. מעבר לכך, במהלך סוף השבוע התגלו ארבעה מקרים נוספים של מוטציית הקורונה הדרום אפריקנית במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, באמצעות תהליך ריצוף. בסך הכול אותרו עד כה בישראל 12 מקרים של המוטציה הזו. ארבעת המקרים החדשים אותרו אצל אנשים שהגיעו מאיחוד האמירויות והיו חיוביים בבדיקה ראשונה בנתב"ג.

ביממה האחרונה אובחנו 5,011 בני אדם בקורונה. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-546,087. אתמול התקבלו תוצאות עבור 71,186 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.2%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

ועדת הכלכלה תדון ב"מחדל הקורונה בנתב"ג"

ועדת הכלכלה תקיים מחר דיון בנושא תקנות החירום בשדה התעופה וכניסת המוטציות לישראל. בימים הקרובים אף יתקיים דיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא "מחדל הקורונה בנתב"ג", בעקבות פניית ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) ליו"ר הוועדה ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד). ח"כ טופורובסקי כתב בפנייתו כי "ישראל, שהוגדרה כ'מדינת אי', הייתה יכולה לשמור על קצב התפשטות הנגיף בגבולותיה, הרי ששער הכניסה היחיד אל מדינתנו הוא דרך נמל התעופה בן גוריון, אך אוזלת היד של הממשלה במדיניות שהיא הנהיגה, גרמה להתפשטות הנגיף באופן רחב ולמותם המיותר של אלפי מאזרחי המדינה".

ח"כ טופורובסקי הוסיף כי "אילו החלטת הממשלה האחרונה הייתה מתקבלת כבר בתחילת המשבר, נתוני התחלואה ומספר המתים הקיימים בישראל, היו מתמעטים משמעותית".

בהמשך פנייתו טען חבר הכנסת כי "התנהלות הממשלה בכל הנוגע לבדיקות קורונה במתחם נתב"ג, הינה מחדל לאומי של ממש ולכן אני פונה אליך בבקשה לכנס את הוועדה, "לדון ולבחון את אופן קבלת ההחלטות, תוצאותיהן והשיקולים השונים, שהובילו את מדינת ישראל ל-3,959 נפטרים".

סיור הוועדה לביקורת המדינה בנבת"ג 19 בנובמבר 2020. קוקו, דוברות רש"ת, אתר רשמי
"התנהלות הממשלה היא מחדל לאומי של ממש". סיור של הוועדה לביקורת המדינה בנבת"ג, בנובמבר/אתר רשמי, קוקו, דוברות רש"ת

יחד עם פנייתו ליו"ר ועדת ביקורת המדינה, פנה ח"כ טופורובסקי גם למבקר המדינה וליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת בה הוא חבר, שבה מתנהלים דיונים רבים על שירותי התעופה והפעלת שדות תעופה.

יו"ר הוועדה ח"כ שטרן, השיב כי "על פניו, נראה שמדיניות הכניסה לישראל תרמה רבות להעלאת התחלואה והובילה לכך שאזרחים רבים שלמו במחיר בריאותי, כלכלי ונפשי על כך, חלקם אף בחייהם". הוא הוסיף כי "לכינוס הוועדה בפגרת בחירות נדרשת הסכמה של ועדת ההסכמות. לאור פניתו החשובה ודחיפותה פניתי בתקוה שתאשר את כינוס הועדה בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully