וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס שעליו 14 חולי קורונה חזר מדובאי, הנוסעים נשלחו לבידוד בביתם

30.12.2020 / 12:34

ראש שירותי בריאות הציבור חשפה במהלך דיון שבו בוטלה חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל, כי המטוס שעליו הגיעו החולים המאומתים נמצא בתחקיר. היא התייחסה גם למוטציות הקורונה שהתגלו לאחרונה, וליעילות של החיסונים למוטיציות אלו: "מחכים לתשובה מפייזר"

בווידאו: המבודדים במלוניות דורשים להשתחרר לביתם/מערכת וואלה! NEWS

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס חשפה היום (רביעי) במהלך דיון של ועדת החוקה, כי 14 מקרי קורונה התגלו על מטוס שחזר מדובאי, והבהירה כי המטוס מתוחקר וכי "ההתפרצות מטופלת ברגעים אלה". החולים, כמו יתר המגיעים בטיסה, כבר שוחררו לבידוד בביתם, והחקירה האפדימיולוגית נמצאת בידי משרד הבריאות, שמופקד על הכנסת כל נוסעי אותה טיסה לבידוד.

ד"ר אלרעי פרייס אמרה את הדברים בדיון שבו בוטלה חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל. "אנחנו במגיפה מתפשטת עם יותר מהכפלה בחולים המאומתים והמונשמים, ובמקביל המגיפה מתפשטת גם בעולם במדינות שנחשבו ירוקות", הסבירה. "במצב התחלואה בישראל אין לנו לוקסוס להביא תחלואה מחו"ל".

ד"ר אלרעי פרייס התייחסה גם למוטציות של נגיף הקורונה שהתגלו לאחרונה, וליעילות של החיסונים למוטיציות אלו. "לגבי המוטציה באנגליה, רואים עליה משמעותית באשפוזים, במאומתים ובתמותה. יש שם הדבקות מהירות בבתי הספר. במקביל, יש מוטציה בדרום אפריקה שפוגעת יותר באנשים צעירים". לדבריה, "על המוטציה מאנגליה לא ידוע ודאית, אך ההנחות הן שהחיסון יעיל לגביה והתשובות יגיעו מפייזר בשבוע הקרוב".

טקס קבלת פנים בשדה התעופה בן גוריון למשלחת איחוד האמירויות, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו 20 באוקטובר 2020. עמוס בן גרשום לע"מ, אתר רשמי
מטוס של חברת "איתיחד" בנתב"ג, במהלך נחיתת משלחת מהאמירויות/אתר רשמי, עמוס בן גרשום לע"מ

עוד אמרה אלרעי פרייס כי "הנתונים מראים שבבדיקות בכניסה לארץ נגלה 3% חולים מאומתים מהשבים מחו"ל, והמשמעות עדיין גדולה". היא הוסיפה כי "צריך להבין שכשהבדיקה שלילית בכניסה זה עדיין לא פותר הכול, אלא של-97% נגלה אם הם חיוביים רק לאחר הנחיתה, כשהם בארץ". היא ציינה כי "כשמנקים את בדיקות הסקר לאוכלוסיות שונות, אנחנו עומדים על 6% מאומתים, ואנחנו רוצים להפסיק את הגברת התחלואה על ידי תחלואה מיובאת".

השבים מחו"ל לא יחויבו בבידוד במלוניות קורונה

ועדת החוקה אישרה את החלטת הקבינט וביטלה את חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל. מעתה ניתן יהיה להיבדק בשדה התעופה וללכת לבידוד ביתי במקום לבידוד במלון. עוד הוחלט בוועדת החוקה כי גם מי ששוהים כעת במלוניות ישוחררו לביתם, בכפוף לביצוע בדיקה. הנוהל החדש נכנס לתוקף באופן מידי.

בעקבות ההחלטה, השבים מכל מדינה בעולם יוכלו לקיים את הבידוד בבית או במקום אחר שניתן לקיים בו את כל תנאי הבידוד במקום במלונית, בכפוף לקיום כמה תנאים: ביצוע בדיקת קורונה עם ההגעה לנתב"ג, התחייבות בכתב טרם המעבר לבידוד הביתי שתבוצע בדיקת קורונה נוספת ביום התשיעי לתקופת הבידוד, דיווח בכתב על מיקום הבידוד הביתי והתחייבות להגיע למקום הבידוד ולבדיקה השניה ביום התשיעי שלא בתחבורה ציבורית.

ביום שני מחו עשרות מבודדים במלוניות הקורונה בירושלים על כך שאינם משתחררים לביתם. במקביל, בנתב"ג נרשמו עומסים כבדים בעמדת ועדת החריגים, שבסמכותה לפטור שבים מחו"ל מחובת הבידוד במלונית. גם בשבוע שעבר סירבו מאות נוסעים להתפנות משטח נתב"ג למלוניות הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully