וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבודדי המלוניות דורשים להשתחרר לביתם, עומסים בתור לוועדת החריגים בנתב"ג

הנחיית משרד הבריאות להעביר לבידוד במלונית את כל השבים מחו"ל עוררה זעם, ובעקבותיה הבטיחו לנוסעים כי ועדת חריגים תטפל בהם. בעוד שבנמל התעופה משתרך תור ארוך לנציגי הוועדה, בירושלים, יצאו המבודדים מחדריהם ואף פרצו את שערי המלונית: "איפה היחס אלינו כבני אדם?"

בווידאו: המבודדים במלוניות דורשים להשתחרר לביתם/מערכת וואלה! NEWS

עשרות מבודדים במלוניות הקורונה בירושלים מחו היום (שני) על כך שאינם משתחררים לביתם. במקביל, בנתב"ג נרשמו עומסים כבדים בעמדת ועדת החריגים, שבסמכותה לפטור שבים מחו"ל מחובת הבידוד במלונית.

הנחיית משרד הבריאות להעביר לבידוד במלונית את כל השבים מחו"ל כבר עוררה זעם בשבוע שעבר, כאשר מאות נוסעים סירבו להתפנות משטח נתב"ג למלוניות הקורונה. לאחר מכן, הבטיחו אנשי משרד הבריאות לנוסעים כי ועדת חריגים תטפל בהם במלונית, אך זה לא קרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחאת המבודדים במלונית בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

איוון, ששוהה במלון לאונרדו לאחר שחזר מקייב בשבוע שעבר, אומר כי הדרישה שלהם היא להשתחרר לבידוד ביתי. "כמו שחלק שחררו מהשדה תעופה שישחררו גם אותנו. הבטיחו לנו ועדת חריגים כשנגיע למלון אבל היו רק מאבטחים שרצו לעשות לנו חיפוש בדברים, בסוף הכניסו אותנו בלי חיפוש". הוא מתאר. "אנחנו מבקשים שכמו ששחררו אחרים ישחררו אותנו".

לדבריו, "הייתה מישהי שהגישה תביעה ואמרו לה למשוך ושחררו אותה. אז איפה היחס אלינו כבני אדם? מחזיקים אותנו בניגוד לרצוננו, שייתנו לנו לעשות בידוד בבית ונחתום על כל מה שירצו".

איוון מוסיף כי נבדק ביום שישי לקורונה, אך טרם קיבל תוצאה. בעת שניסה לברר מה עלה בגורל הבדיקה נמסר לו, לדבריו, כי אם היה נמצא חולה היו מעבירים אותו למלון אחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבטיחו לנו ועדת חריגים כשנגיע אבל היו רק מאבטחים שרצו לעשות לנו חיפוש בדברים. היום בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום, קרא סגן שר הבריאות יואב קיש להפסיק לכפות בידוד במלוניות קורונה לשבים ארצה מחו"ל, בעקבות היתכנות כי החיסונים נגד קורונה יעילים נגד הזן החדש שאותר בבריטניה. הוא צידד בעמדתו של מנכ"ל משרדו חזי לוי, שאמר כי נשקלת האפשרות להשיב את חובת הבידוד לבתים. "לאור התרחיש הסביר שהחיסונים יעילים גם בחשש להדבקה מהמוטציה, נכון לעבור לבידודי בית ולהפסיק את הבידודים במלוניות", כתב קיש בציוץ בטוויטר.

גם שר הביטחון בני גנץ הצטרף לקריאתם של קיש ולוי, ואמר כי יש לבטלה עבור מי שעבר בדיקת קורונה בשדה התעופה. זאת, לאחר הערכת מצב שקיים עם גורמי המקצוע במשרדו.

"יש לחזור באופן מיידי למתווה 'כנפי חיל' של משרד הביטחון כפי שהוצג בקבינט הקורונה, תוך התאמתו למציאות החדשה שבה יש חובת בידוד מכלל המדינות", , נמסר בהודעת משרד הביטחון. "לפי המתווה הזה - מי שיחזור לארץ ויסכים לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה, יופנה לבידוד ביתי תוך ליווי וסיוע של נציג הפרויקט ביישוב מגוריו. גנץ לא יתמוך בקבינט בהארכת הבידוד במלוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully