וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: מחסנים בקצב מטורף, קיש: יש לבטל את חובת הבידוד במלוניות

28.12.2020 / 17:01

שר הבריאות ביקר במוקד חיסונים בשדרות, שם שיבח את קצב ההתחסנות והדף את השמועות על מחסור במנות. במקביל, סגנו טען כי החיסון יעיל מפני המוטציה ולכן יש לעבור לבידוד ביתי. גנץ הצטרף לדבריו, ובתום הערכת מצב שקיים, קרא לביטול הבידוד במלונית עבור מי שנבדק בנתב"ג

בווידאו: אדלשטיין אומר שהם מחסנים "בקצב מטורף"/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

שר הבריאות יולי אדלשטיין שיבח היום (שני) את קצב ההתחסנות נגד קורונה בישראל, וטען כי במדינה אין ולא יהיה מחסור בחיסונים. במקביל, סגנו, יואב קיש, התייחס לסוגיית הבידוד לשבים מחו"ל וטען כי בשל ההערכות כי החיסון הניתן בארץ יעיל נגד הנגיף - ניתן לבטל את חובת הבידוד במלוניות.

אדלשטיין אמר את הדברים עת שביקר במוקדי חיסונים בשדרות ובבית החולים סורוקה בבאר שבע. "אנחנו עובדים בקצב מטורף", אמר שר הבריאות, ודחה טענות על מחסור במנות בישראל: "אני שומע שמדברים על מחסור חמור בחיסונים. אני אומר - אין מחסור, לא יהיה מחסור ובשבועיים הקרובים אנחנו אמורים לקבל עוד מיליוני חיסונים".

הוא ביקש מבתי החולים לשמור על התיעדופים ולחסן קודם כל את האוכלוסיות בסיכון. "אני סמוך ובטוח שנצא מהסגר בצורה שונה מהסגרים הקודמים. אנחנו נמשיך את מבצע החיסונים תוך פתיחת הענפים השונים". הוא תקף את חברי הכנסת שהצביעו בעד ביטול החלטת הממשלה לבטל את הלימודים בכיתות ה'-י': "ההחלטות של ועדת הכנסת חסרות אחריות וחסרות הבנה. יש לנו שני מסלולים - מסלול החיסון ומסלול הריסון".

לדבריו, יש "היענות מדהימה של האוכלוסייה שמגיעה להתחסן ואני קורא לאנשים להגיע ולהתחסן ולעזור לכולנו לחזור לשגרה המבורכת. בזכות הקצב המטורף בו אנחנו עובדים אנחנו נסיים לחסן את האוכלוסייה בסיכון בשבועות הקרובים. לכן אנחנו עובדים מול החברות להקדמה של הגעת החיסונים".

יולי אדלשטיין ויואב קיש. הדס פרוש, פלאש90, פלאש 90
לשקול מחדש את המדיניות. קיש והשר אדלשטיין/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש90

טרם הצהרתו של אדלשטיין, סגן השר קיש אמר כי יש להפסיק לכפות בידוד במלוניות קורונה לשבים ארצה מחו"ל, בעקבות היתכנות כי החיסונים נגד קורונה יעילים נגד הזן החדש שאותר בבריטניה. בכך, קיש צידד בעמדתו של מנכ"ל משרדו חזי לוי, שאמר כי נשקלת האפשרות להשיב את חובת הבידוד לבתים.

"לאור התרחיש הסביר שהחיסונים יעילים גם בחשש להדבקה מהמוטציה, נכון לעבור לבידודי בית ולהפסיק את הבידודים במלוניות", כתב קיש בציוץ בטוויטר. לפני ציוצו אמר פרופ' לוי כי "אני לא בטוח שיש עוד מקום למלוניות הבידוד - שוקלים אם להמשיך עם זה".

גם שר הביטחון בני גנץ הצטרף לקריאה לביטול חובת הבידוד במלונית, ואמר כי יש לבטלה עבור מי שעבר בדיקת קורונה בשדה התעופה. זאת, לאחר הערכת מצב שקיים עם גורמי המקצוע במשרדו.

"יש לחזור באופן מיידי למתווה "כנפי חיל" של משרד הביטחון כפי שהוצג בקבינט הקורונה, תוך התאמתו למציאות החדשה שבה יש חובת בידוד מכלל המדינות. לפי המתווה הזה- מי שיחזור לארץ ויסכים לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה, יופנה לבידוד ביתי תוך ליווי וסיוע של נציג הפרויקט ביישוב מגוריו. גנץ לא יתמוך בקבינט בהארכת הבידוד במלוניות", נמסר בהודעת משרד הביטחון.

מתחם חיסוני קורונה של לאומית ברהט, 28 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"היענות מדהימה של האוכלוסייה". מתחם חיסוני קורונה של לאומית ברהט, היום/ראובן קסטרו

דבריהם של סגן השר ומנכ"ל המשרד מגיעים רק שבוע לאחר ההחלטה לחייב בבידוד במלונית את כל הישראלים השבים מחו"ל, למשך עשרה ימים. האחריות על הפעלת המערך הוטלה על פיקוד העורף, ובמערכת הביטחון נערכו לפתיחתם של 25 בתי מלון לקליטת הנוסעים.

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
הנוסעים הראשונים שנחתו בארץ מלונדון ונלקחו לבידוד בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

לפני ההחלטה, מנכ"ל משרד הבריאות לוי חתם על צו המגדיר את כל מדינות העולם אדומות החל ממוצאי שבת האחרונה. זאת, לאור ההחמרה במצב התחלואה בישראלי בשבועות האחרונים וברקע חוסר היכולת לקבוע שדובאי או איחוד האמירויות הערביות אדומות לפי כללי המשרד, מול העלייה בתחלואה עם חזרתם של ישראלים שאינם שומרים על הכללים. לפי החוק מותר לכפות בידוד ובדיקה רק על ארבע מדינות, אלא אם צובעים את כולן באדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully