וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

379 אלף איש חוסנו עד היום נגד קורונה, כמעט מאה אלף מהם אתמול

עודכן לאחרונה: 28.12.2020 / 8:19

שר הבריאות בירך על היקף ההיענות למבצע החיסונים "לתת כתף", שצפוי לחצות בימים הקרובים את רף החצי מיליון. "יותר מכולם - בזכותכם, אזרחי ישראל", אמר אדלשטיין, "נמשיך כך, וגם נגביר את הקצב". 3,498 איש אובחנו ביממה האחרונה כחולים מאומתים, אחוז החיוביים - 4.9%

בווידאו: אחרי הכניסה לסגר השלישי: בעלי העסקים חוזרים לאי הוודאות/יואב איתיאל

379 ישראלים קיבלו מנות חיסון מאז תחילת מבצע החיסונים, מהם 98.9 אלף אתמול בלבד - כך הודיע הבוקר (שני) משרד הבריאות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך על כך. "מגרדים את [רף] המאה אלף חיסונים ביום", אמר אדלשטיין, והודה לעובדי משרדו, קופות החולים, בתי החולים ומד"א, "ויותר מכולם - בזכותכם, אזרחי ישראל, שאתם נרתמים ומגיעים להתחסן. נמשיך כך, וגם נגביר את הקצב עוד יותר".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 3,498 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-403,530. אתמול התבצעו כ- 72,763 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 4.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות.

חיסונים לקורונה בבי"ח איכילוב, 27 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
חיסונים בבית החולים איכילוב בת"א, אתמול/ראובן קסטרו

מספר החולים הפעילים הוא 35,591. בבתי החולים מאושפזים 1,057 חולים, מתוכם 144 מונשמים ו-590 חולים קשה. נכון להיום, 3,226 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 2,630 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות עמד על 64,662, מתוכן 4.1% היו חיוביות לנגיף.

עוד בוואלה!

מה נותר פתוח, אילו עסקים נסגרים ולאן מותר לצאת מהבית: מדריך לסגר השלישי

לכתבה המלאה

במשרד הבריאות ובחברת סלא, המשנעת את החיסונים ברחבי הארץ, הודיעו אתמול על מציאת פתרון לבעיית הנגישות של חיסוני פייזר, באמצעות חלוקת מגשי החיסונים למנות קטנות יותר.

החיסונים של חברת התרופות מגיעים במשטחים של 1,000 חיסונים. מהרגע שהם יוצאים מההקפאה העמוקה (70-) אסור לשנע אותם ממקום למקום, ולכן עד עכשיו לא הגיעו למקומות מרוחקים בפריפריה או לכל בתי האבות הקטנים.

עד כה, חיכו בישראל לאישור של חברת פייזר לחלק את המשטח הגדול למנות של 50, 70 או 250 חיסונים כבר מזמן אחסונם במקררים, וכך להגיע לכל נקודה, גם הקטנה ביותר. בזכות ההיתר יוכלו להיפתח עוד מוקדי חיסון.

תורים לחיסונים לקורונה בבי"ח איכילוב, 27 בדצמבר 2020. אבי כהן
תורים לחיסונים לקורונה באיכילוב, אתמול/אבי כהן

אתמול גם בצה"ל פתחו את מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה בשישה מתחמים ייעודיים. לפי החלטת הממשלה ובתיאום עם משרד הבריאות, הצבא יקבל בשלב הראשון מאה אלף חיסונים, והחל מהיום (ראשון) התחילו לחסן בהדרגה את סגלי הרפואה, חיילים בקבוצות סיכון, מפקדים בכירים ויחידות קרביות. בהמשך יחוסנו כלל חיילי צה"ל, אך לא חלה חובת חיסון.

דובר צה"ל הדי זילברמן הודיע כי התכנון הוא לחסן 12-17 אלף חיילים עד השבוע הבא. "התכנון נוגע לקבע וחובה. כרגע משרתי מילואים אמורים להתחסן במילואים. יכול להיות שבהמשך נעשה זאת גם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully