וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: מבצע חיסוני הקורונה יתרחב לפריפריה

עודכן לאחרונה: 27.12.2020 / 23:39

חברת פייזר אישרה לחלק את המשטח שבו משנעים את החיסונים למנות קטנות יותר, מה שיאפשר לאנשי משרד הבריאות להוביל אותם למקומות מרוחקים. מהמשרד נמסר כי "אנחנו הראשונים בעולם שמבצעים אריזה מחדש לחיסונים, ומאפשרים לחסן בנקודות קצה במקסימום נגישות"

בווידאו: החיסונים הראשונים נגד קורונה הגיעו לביה"ח תל השומר/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי

לאחר שבוע של מבצע החיסונים, במהלכו התחסנו נגד קורונה יותר מ-300 אלף בני אדם, מצאו הערב (ראשון) במשרד הבריאות ובחברת סלא, המשנעת את החיסונים ברחבי הארץ, פתרון לבעיית הנגישות של חיסוני פייזר.

החיסונים של חברת התרופות מגיעים במשטחים של 1,000 חיסונים, מהרגע שהם יוצאים מההקפאה העמוקה (70-) אסור לשנע אותם ממקום למקום, ולכן עד עכשיו לא הגיעו למקומות מרוחקים בפריפריה או לכל בתי האבות הקטנים.

עד כה, חיכו בישראל לאישור של חברת פייזר לחלק את המשטח הגדול למנות של 50, 70 או 250 חיסונים כבר מזמן אחסונם במקררים, וכך להגיע לכל נקודה, גם הקטנה ביותר. בזכות ההיתר יוכלו להיפתח עוד מוקדי חיסון.

תבנית עם חיסונים נגד קורונה בקופת חולים לאומית, בני ברק 23 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
תבנית עם חיסונים נגד קורונה בקופות החולים/ראובן קסטרו

ממשרד הבריאות נמסר כי "ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שמבצעת אריזה מחדש לחיסונים נגד נגיף הקורונה, ומאפשרת לחסן בנקודות קצה במקסימום נגישות לציבור". במשרד הוסיפו כי "עובדי סלא עובדים בתוך מקררים בטמפרטורות של 2 מעלות, והכל תחת בקרה מוקפדת בפיקוח צמוד ותחת משל"ט חיסונים במשרד הבריאות".

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות בירך על הפיתרון שאושר על ידי יצרנית החיסונים, ואמר כי "אני שמח שנמצא הפיתרון לנייד באופן בטוח ויעיל את החיסונים, בלי לפגוע באיכותם. לשמחתי, זה מאפשר לנו לחסן במקומות קטנים ומרוחקים, בתי אבות ומוסדות סיעודיים. לעמוד במשימה שלקחנו - לחסן רבים בקצב מהיר".

שר הבריאות יולי אדלשטיין השיב לפנייתו של יו"ר המועצות האזוריות שי חג'ג', והבהיר כי בקרוב ייפעלו ניידות חיסונים לקורונה ביישובי הפריפריה. "ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שמבצעת אירוז מחדש, ומאפשרת לחסן בנקודות קצה במקסימום נגישות לציבור. ככה נגיע לכל נקודה בארץ, בלי לאבד חיסונים יקרים". בשיחה עם ראשי רשויות הוסיף אדלשטיין כי לצד ניידות החיסונים, גם ייפתחו עוד 150 מתחמי חיסונים, מתוך הכרה בחשיבות מתן חיסונים לאוכלוסיות בסיכון, שאינן יכולות להגיע למתחמי החיסונים המרכזיים.

עובדי סלא מחלקים את מגשי החיסונים לקורונה של חברת פייזר במקרר בטמפרטורה של 2 מעלות. 27 בדצמבר 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
עובדי סלא מחלקים את מגשי החיסונים לקורונה של חברת פייזר במקרר, הערב/אתר רשמי, משרד הבריאות

ראשי הרשויות בפריפריה התאכזבו לגלות בשבוע שעבר שמבצע החיסונים לקורונה נשאר בתחומי הערים הגדולות. בעוד שבבית החולים איכילוב בתל אביב הושק המבצע בחגיגיות היום, במועצה האזורית חוף הכרמל, קריית מלאכי, עכו וביישובים רבים אחרים עדיין לא נפתחו מתחמים ייעודיים, ובחלקם הם גם לא נמצאים בתכנון.

ראש העיר קריית מלאכי, אליהו זהר, החליט לפנות לשר הבריאות יולי אדלשטיין. "החיסונים כבר כאן בישראל, אך כמו תמיד עדיין לא בערים קטנות, עדיין לא בקריית מלאכי. הבא את החיסונים גם לערים הקטנות בפריפריה", דרש במכתב ששלחו לו.

ראש העיר הסביר כי הקשישים, שנמצאים בסיכון מוגבר, מתקשים להתנייד לערים הגדולות. "לשכתי והטלפון הפרטי שלי אינם מפסיקים לצלצל בבקשה לפעול להבאת החיסונים לקריית מלאכי. אני מבקש ממך, אדוני השר, לקבל החלטה ולצרף את קריית מלאכי לערים בהן ניתן החיסון", כתב.

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, ביקש גם הוא משר הבריאות להורות על פתיחת מוקד חיסונים ביישוב. "במסגרת מבצע 'תן כתף' הוחלט כי בשלב הראשון תחוסן אוכלוסייה בסיכון ובני 60 ומעלה במוקדים שונים ברחבי הארץ, כשהמוקדים הקרובים ביותר לעיר עכו נמצאים בערים נהריה וכרמיאל", כתב לנקרי לשר.

חוסר המענה אף הוביל את הרשויות למצוא פתרונות אחרים. ביוזמת ראש העיר קריית אתא, יעקב פרץ, ייפתח מתחם חיסונים למבוטחי קופת חולים כללית, כך שירד העומס מקופות החולים עצמן. "כ-70% מתושבי העיר הם מבוטחי הכללית", סיפר. "פתיחת מתחם גדול ומרווח עם הסדרי חניה נוחים תעודד תושבים להגיע ולהתחסן כחלק מהמבצע הארצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully