וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החדרות מחט שגויות: 18 מנות של החיסון נגד קורונה הושמדו

25.12.2020 / 6:30

5 ימים לתוך מבצע ההתחסנות, נמצא כי כניסה חוזרת של מזרקים לבקבוק גורמת לזליגה של חתיכות זעירות מפקקי השעם. במשרד הבריאות הנחו את קופות החולים להשמיד חיסונים שיימצאו בהם חלקיקים, אך לצד זאת הרגיעו: "בעיה מוכרת גם במוצרים אחרים, ניתן להתמודד איתה"

נתניהו: ישראל תהיה המדינה הראשונה שתצא ממגיפת הקורונה בתוך כמה שבועות/צילום: לע"מ

חמישה ימים לתוך מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה, התגלה אתמול (חמישי) כי לאחר החדרה חוזרת של המזרקים לתוך בקבוקי החיסונים, זולגים לתוכם חלקיקים מפקקי השעם ומזהמים אותם. עד כה, התגלו ארבעה בקבוקים עם חלקיקים כאלה לאחר מהילת החיסון, שהושמדו כליל מחשש לזיהום.

בשניים מהמקרים, במנה הראשונה התרחיף (תערובת החומרים) היה חף מחלקיקים, אך לפני מתן המנה השנייה הבחינה האחות בחלקיקים והיתרה נפסלה. מאחר ובכל בקבוק ישנן חמש מנות חיסון, ובשניים התגלה הזיהום לאחר מתן המנה הראשונה - 18 מנות חיסון הושמדו עד כה.

על פי עדויות שהגיעו לוואלה! NEWS, החלקיקים זעירים אך כהים ונראים.

תבנית עם חיסונים נגד קורונה בקופת חולים לאומית, בני ברק 23 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
משרד הבריאות הוציא הנחיה להשמיד בקבוקים מזוהמים. חיסונים נגד הקורונה, השבוע/ראובן קסטרו

בעקבות המקרים, הוציא משרד הבריאות הנחיה מסודרת לקופות החולים בה הסביר כי יש לבחון את תרחיף החיסון (תערובת החומרים) לפני כל שאיבת מנה ולאחריה במזרק עצמו.

"בכל בקבוקון בו נמצאו חלקיקים אסור להשתמש ומיועד להשמדה. יש לדווח בזמן אמת בכל מקרה בו נמצאו חלקיקים או חלקיק", הוסיפו במשרד הבריאות.

עוד הסבירו, כי "בתהליך הכנת החיסון להזרקה יש מספר פעמים בדיקה מדוקדקת של הצוות המחסן את החיסון - לפני המיהול טרם הפיכתו עשר פעמים, לאחר המיהול טרם הפיכתו עוד עשר פעמים, ובכל שאיבה של מנה. באם מתגלה חלקיק שאינן בצבע אוף וויט, אין להשתמש בויאל".

"בעיה של חלקיקי גומי בעת מיהול והזרקה של ויאלים מוכרת גם במוצרים אחרים", הדגישו במשרד הבריאות והוסיפו כי "ניתן להתמודד איתה במספר דרכים - זוית כניסה עם המחט, עובי מחט שונה ועוד". עוד נמסר, כי המשרד "פרסם רענון הנחיות בתחילת מבצע החיסונים, עוקב אחר הדיווחים ונמצא בקשר עם החברה".

חיסונים נגד קורונה בקופת חולים לאומית, בני ברק 23 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
180 אלף בני אדם התחסנו עד כה. חיסונים נגד הקורונה, השבוע/ראובן קסטרו

מנתוני משרד הבריאות עולה כי בחמשת הימים האחרונים חוסנו 180 אלף מתחסנים, כאשר אתמול רק עד שעות אחר הצהריים חוסנו 40 אלף, כשאתמול חוסנו כ-65 אלף איש. היעד שהציב משרד הבריאות לקופות נע בין 60 אלף ל-80 אלך מחוסנים ביום, אולם, לפי שעה, ישנם עומסים כבדים על המוקדים ומועדי התורים נקבעים לשבועות רבים.

במטרה להוריד את הלחץ מהקופות, הורה שר הבריאות יולי אדלשטיין לבתי החולים לפתוח את שעריהם לחיסון של כלל האוכלוסייה, ובסוף החודש יצטרפו חובשים של צה"ל לעזרתן של קופות החולים במטרה לתת גיבוי לצוותים המחסנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully