וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהשבוע הבא: בתי החולים יצטרפו למבצע חיסוני הקורונה

עודכן לאחרונה: 23.12.2020 / 16:57

בהנחיית משרד הבריאות ומתוך שאיפה "להגביר באופן משמעותי את קצב החיסונים בישראל", גם המרכזים הרפואיים הגדולים יסייעו לחסן את הקשישים והאזרחים בקבוצות הסיכון. צוותי רפואה של צה"ל יסייעו בקופות החולים, ובכללית ייפתחו תורים גם בשישי ושבת

מנכל משרד הבריאות: "נשים בהיריון יוכלו ככל הנראה להתחסן נגד נגיף הקורונה"/משרד הבריאות

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה היום (רביעי) את בתי החולים להצטרף לקופות החולים במבצע החיסונים נגד קורונה כבר בשבוע הבא, מתוך שאיפה "להגביר באופן משמעותי את קצב החיסונים בישראל". מדובר בשלב זה עדיין בשירות הניתן לקשישים ולאזרחים הנמצאים בקבוצות הסיכון לחלות בקורונה, שכן עד כה חיסנו בבתי החולים את הצוותים הרפואיים בלבד.

במקביל, הוחלט כי עם הצטרפות בתי החולים ייכנסו חובשים ופרמדיקים של צה"ל לסייע לקופות החולים במערך החיסונים. בשלב הזה לא ייפתחו מוקדים של הצבא, אלא החובשים יעזרו ויתגברו את המוקדים בקופות.

במסגרת המאמץ לחסן רבים ככל האפשר בהקדם האפשרי ולקצר את התורים לחיסונים, הודיעה היום קופת החולים כללית כי תפעיל את המערך גם בימי שישי ושבת ב"חלק גדול" מהמוקדים שפתחה.

תור לחיסוני הקורונה, איכילוב, 20 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הקצב יעלה מהשבוע הבא. חיסוני קורונה בבית החולים איכילוב/ראובן קסטרו

בנוסף, הכריזה קופת החולים כי בתחילת השבוע ייפתחו 40 מוקדי חיסון נוספים, ובסך הכול 83 מוקדים שהקופה תפעיל ברחבי הארץ במשך השבוע הבא.

לטענת הקופות, העומס מגיע בעקבות חלוקת מגשי החיסונים. משרד הבריאות מחכה לאישור של פייזר להעביר את החלוקה מאלף חיסונים למגש אל מגשים קטנים של 50-250 חיסונים, כך שיוכלו להגיע למוקדים קטנים ובפריסה רחבה יותר. ככל הנראה, האישור יגיע בראשון.

אתמול, ביום השני למבצע החיסונים הארצי, ניתנו מנות חיסון לכ-45 אלף בני אדם. בסך הכול ניתנו מנות חיסון לקרוב ל-75 אלף בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully