וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הכרזה על סגר: 3,251 אובחנו ביממה האחרונה, 5.1% מהבדיקות חיוביות

עודכן לאחרונה: 23.12.2020 / 14:55

זהו היום השני עם יותר מ-3,000 נדבקים בקורונה תוך 24 שעות. מספר החולים הפעילים טיפס לכמעט 29 אלף איש. כ-45,000 איש חוסנו אתמול. משרד הבריאות ימליץ על סגר בן שלושה שבועות הכולל הגבלות תנועה. ממונה הקורונה אש: "אין מנוס מכניסה לסגר"

בווידאו: נתניהו על ההחלטה לבודד שבים מחו"ל ואיסור כניסת זרים/צילום: לע"מ

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 3,251 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. זהו היום השני ברציפות בו נרשמים יותר מ-3,000 נדבקים ביממה. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-383,385. הנתונים מתפרסמים לקראת ישיבת הממשלה היום, בה צפויים השרים לדון בהגבלות חדשות לנוכח העלייה בתחלואה.

אתמול התבצעו כ-64,315 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 5.1%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות.

מספר החולים הפעילים הוא 28,960. בבתי החולים מאושפזים 868 חולים, מתוכם 118 מונשמים ו-503 חולים קשה. נכון להיום, 3,136 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 3,594 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות עמד על 86,857, מתוכן 4.2% היו חיוביות לנגיף.

הצעדים עליהם ימליץ משרד הבריאות לממשלה

  • סגר בן שלושה שבועות הכולל את סגירת מערכת החינוך גם בערים ירוקות
  • הגבלת התנועה עד 1,000 מטר מהבית
  • סגירת כל המסחר בו מתקיימת קבלת קהל
בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה בראשון לציון, החודש/ראובן קסטרו

כמו כן אתמול, ביום השני למבצע החיסונים הארצי, ניתנו מנות חיסון לכ-45,000 מתחסנים ביום. בסך הכול ניתנו מנות חיסון לקרוב ל-75,000 בני אדם.

נכון להיום, 53 יישובים ואזורים ברחבי הארוץ מוגדרים כאדומים על ידי משרד הבריאות, כשהיום הצטרפו לרשימה מודיעין עילית ודיר חנא, כמו גם שורת שכונות בירושלים - בהן קרית יובל, רמת שרת, רמת דניה, הולילנד ומלחה. 89 יישובים ואזורים מוגדרים כתומים, וביממה האחרונה הצטרפו לרשימה זו גם בית ג'אן, חיפה, טירה, יהוד, כפר יאסיף, נהריה, ערד, ראש העין, רכסים ושדרות, כמו גם שכונות בית הכרם ורמת מוצא בירושלים. לעומת זאת, המצב באבו סנאן, ירכא ושכונת א-טור בירושלים השתפר, ומקומות אלו עברו מאדום לצהוב.

בשל הגידול התחלואה, משרד הבריאות צפוי להמליץ היום לממשלה על שורה של צעדים.

עוד בוואלה!

טעויות, חוסר סדר ועומס מיותר: התקלות שמאפילות על מבצע החיסונים בקופות

לכתבה המלאה

בשל הגידול בתחלואה, משרד הבריאות צפוי להמליץ לממשלה להכריז על סגר בן שלושה שבועות הכולל את סגירת מערכת החינוך גם בערים ירוקות, למעט החינוך לגיל הרך; הגבלות תנועה עד 1,000 מטר מהבית; וסגירת כל המסחר שמתקיים בו קבלת קהל.

ההקצנה בדרישות המשרד הגיעה לאחר שקבינט הקורונה לא הצליח להחליט על החמרת ההגבלות כשהתחלואה הגיעה לרף של 2,500 חולים ביום בממוצע שבועי - הרף שהוכרז לפני חג החנוכה.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, העריך היום כי אם המדינה לא תיכנס לסגר בהקדם, הדבר יעלה בחייהם של אלפי בני אדם. "אם לא נעשה כלום, נגיע ל-3,000 מתים נוספים תוך חודשיים", אמר אש. "צריך להבין שאין מנוס מכניסה לסגר. אילו היו פועלים בהתאם להמלצותינו לפני שבועיים ייתכן שניתן היה להימנע מכך. כפי שחזינו, התחלואה עלתה משמעותית, כולל תחלואה קשה".

אש הוסיף כי "אם נמשיך בשיטת 'שב ואל תעשה', לצערי התחלואה תמשיך לזנק בחדות מסוכנת הרבה יותר. עד כה התחזיות דייקו, בואו לא נסכן את בריאות הציבור. תעזרו לנו להוריד את התחלואה".

חטיבת השרון רעננה 6 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
משרד הבריאות צפוי להמליץ על סגירת מערכת החינוך. תלמידים ברעננה, בדצמבר/ראובן קסטרו

אתמול טען שר הבריאות יולי אדלשטיין כי "בזבזנו זמן יקר ומצב התחלואה לא משאיר ברירה מללכת לסגר". השר אף רמז כי ישנם שיקולים פוליטיים המביאים לחוסר החלטיות. "אני קורא לכולם לשים רק את הבריאות מול העיניים. אין לנו פריבילגיה להכניס שיקולים פוליטיים לשיקולי הבריאות", אמר.

ביום ראשון דרש משרד הבריאות לסגור את המסחר ואת נמל התעופה בן גוריון מטיסות נכנסות ויוצאות, אולם לאחר שבע שעות של דיון השרים לא גיבשו החלטה. למחרת, הקבינט החליט על סגירת השמים, אולם לא קבע דבר על הידוק ההגבלות במסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully