וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפריפריה מאוכזבים מהתנהלות משרד הבריאות: "רוצים להתחסן, אבל אין תורים"

בביה"ח איכילוב בת"א הושק מבצע החיסונים בחגיגיות, אך ביישובים המרוחקים טרם נפתחו מתחמים ייעודיים, ובחלקם הם גם לא נמצאים בתכנון. ראשי רשויות מאסו בחוסר המענה, ויוצאים בדרישה: "הביאו חיסונים לערים הקטנות". משרד הבריאות: פועלים לפתיחה בהתאם לפריסת האוכלוסייה

בווידאו: החל מבצע החיסון גד קורונה/צילום: ניב אהרונוסון ורוני כנפו

ראשי הרשויות בפריפריה התאכזבו לגלות שמבצע החיסונים לקורונה נשאר בתחומי הערים הגדולות. בעוד שבבית החולים איכילוב בתל אביב הושק המבצע בחגיגיות ביום ראשון, במועצה האזורית חוף הכרמל, בקריית מלאכי, בעכו וביישובים רבים אחרים עדיין לא נפתחו מתחמים ייעודיים, ובחלקם הם גם לא נמצאים בתכנון.

ראש העיר קריית מלאכי, אליהו זהר, החליט לפנות לשר הבריאות יולי אדלשטיין. "החיסונים כבר כאן בישראל, אך כמו תמיד עדיין לא בערים קטנות, עדיין לא בקריית מלאכי. הבא את החיסונים גם לערים הקטנות בפריפריה", דרש במכתב ששלחו לו.

ראש העיר הסביר כי הקשישים, שנמצאים בסיכון מוגבר, מתקשים להתנייד לערים הגדולות. "לשכתי והטלפון הפרטי שלי אינם מפסיקים לצלצל בבקשה לפעול להבאת החיסונים לקריית מלאכי. אני מבקש ממך, אדוני השר, לקבל החלטה ולצרף את קריית מלאכי לערים בהן ניתן החיסון", כתב.

תחילת חיסוני הקורונה, איכילוב, 20 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
נפתח בחגיגה, ונשאר שם. תחילת מבצע החיסונים באיכילוב/ראובן קסטרו

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, ביקש גם הוא משר הבריאות להורות על פתיחת מוקד חיסונים ביישוב. "במסגרת מבצע 'תן כתף' הוחלט כי בשלב הראשון תחוסן אוכלוסייה בסיכון ובני 60 ומעלה במוקדים שונים ברחבי הארץ, כשהמוקדים הקרובים ביותר לעיר עכו נמצאים בערים נהריה וכרמיאל", כתב לנקרי לשר.

לדבריו, "העיר עכו מונה כ-60 אלף תושבים, ולא יעלה על הדעת לטרטר עשרת אלפים קשישים לנסיעה מחוץ לעיר. מיותר לציין שהעיר עכו מדורגת כסוציו-אקונומי 4, כך שמרבית אוכלוסיית הגיל השלישי תתקשה להגיע למוקדי חיסון אחודים מחוץ לעיר". לנקרי סיפר שהעירייה מעודדת את התושבים להיבדק ופתחה מתחמי בדיקות מסוגים שונים, וציין שהעירייה תסייע ככל שתידרש בהקצאת מבנים ברחבי העיר לטובת חיסון התושבים.

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, הצהיר כי לא יתחסן לפני שכל התושבים בעירו יוכלו לעשות זאת. "לפני יומיים זומנתי על ידי מרכז השלטון המקומי ושר הבריאות להתחסן לקורונה, כחלק מהמאמץ ההסברתי לעודד את הציבור. ביומיים האלה למדתי שהבעיה אינה בדעת הקהל. הציבור בחוף הכרמל רוצה להתחסן, אבל תורים אין", הסביר. "לאור זאת, החלטתי כי לא אשים עצמי לפני התושבים והתושבים, בטח לא אלה שנמצאים בקבוצת סיכון. אשמח מאוד להתחסן - אחרי שיחוסן האחרון שבהם".

עוד בוואלה!

טעויות, חוסר סדר ועומס מיותר: התקלות שמאפילות על מבצע החיסונים בקופות

לכתבה המלאה
מוקד חיסוני קורונה של קופ"ח לאומית בבני ברק, 23 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"הטלפון לא מפסקי לצלצל". חיסונים בבני ברק/ראובן קסטרו

חוסר המענה הוביל את הרשויות למצוא פתרונות אחרים. ביוזמת ראש העיר קריית אתא, יעקב פרץ, ייפתח מתחם חיסונים למבוטחי קופת חולים כללית, כך שירד העומס מקופות החולים עצמן. "כ-70% מתושבי העיר הם מבוטחי הכללית", סיפר. "פתיחת מתחם גדול ומרווח עם הסדרי חניה נוחים תעודד תושבים להגיע ולהתחסן כחלק מהמבצע הארצי. שיתוף הפעולה עם קופות החולים הוא אמצעי חשוב ביותר למלחמה המשותפת של כולנו למלחמה בנגיף הקורונה".

משרד הבריאות: פועלים לפתיחת מתחמים בהתאם לפריסת האוכלוסייה

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "משרד הבריאות מעודד את קופות החולים לחסן את מבוטחיהן בהיקף נרחב ככל הניתן ובהתאם להנחיות המתעדכנות מעת לעת. המשרד פועל לפתיחת מתחמי חיסון משותפים בהתאם לפריסת האוכלוסייה על מנת לייעל את פעילות החיסון, ועובד עם כל הקופות בקבוצות עבודה משותפות. במקומות בהם נזהה קשיים נתערב וניזום עבודה במתחמים משותפים, ונפעל שמבוטחי כל הקופות יקבלו שירות מיטבי בזמן קצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully