וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות קשישים המתינו שעות לחיסון קורונה באיכילוב: "יושבים אחד על השני"

27.12.2020 / 19:16

בית החולים הצטרף למבצע החיסונים נגד הנגיף, אך רבים התלוננו על עיכובים ותורי ענק. "כנראה שזה היום הראשון והבלגן חוגג", סיפרו המתחסנים, שבילו שעות במקום עד שהצליחו להתחסן. "חברים מספרים לנו שיש בלגן בכל הארץ, מעצבן שלא התארגנו בזמן"

בווידאו: תורים ארוכים במתחם החיסונים באיכילוב/צילום: אבי כהן

בבית החולים איכילוב בתל אביב הצטרפו הבוקר (ראשון) למבצע החיסונים "לתת כתף" נגד נגיף הקורונה, והחלו בחיסון קשישים ואוכלוסיות בסיכון. היום התאפיין בעיקר בתלונות על תורים של מאות ממתינים, ועל עיכובים רבים. בבית החולים כבר חיסנו את הצוות הרפואי, אך היום החלו במתן חיסונים גם לבני 60 ומעלה ובעלי מחלות רקע שנמצאים בקבוצות סיכון.

התלונות על עיכובים החלו כבר משעות הבוקר, ולפי התלונות נמשכים גם לאחר שישראל נכנסה לסגר בשעה 17:00. אורית גלסקה, סיפרה כי היא ממתינה כבר שלוש שעות בתור לחיסון בבית החולים. "כנראה שזה היום הראשון והבלגן חוגג", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. "מושיבים באולם ענק את כל קבוצות הגיל שנמצאים בסיכון, להערכתי יש כאן כ-300 איש. שני מטר מרחק כאן זה על הנייר, לא מציאותי. יושבים פה אחד על השני".

היא הוסיפה: "חבל שזה כל כך לא מאורגן. יכלו למצוא דרך לחסן את האנשים בצורה בטוחה". לדברי גלסקה, "בקופות החולים, אם מתעכבים בתור אז האדם מקבל הודעה באפליקציה - פה אף אחד לא אומר לך שום דבר".

תורים לחיסונים לקורונה בבי"ח איכילוב, 27 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"יכלו למצוא דרך לחסן בצורה בטוחה". תורים לחיסוני קורונה בבי"ח איכילוב, היום/ראובן קסטרו

מרגלית המתינה הבוקר מעל שעתיים וחצי בתור להתחסן בבית החולים. היא סיפרה כי "היינו בטוחים שיהיה מסודר ומאורגן, או בגבולות הישראליות עם קצת עיכוב, אבל לא עלה על דעתי שזה יהיה כזה כאוס". היא הוסיפה כי "להערכתי היו מאות אנשים בתור מקבוצות הסיכון, וצפוף זה מאוד מסוכן". היא הבהירה כי "בתור היו אנשים מאוד מבוגרים, חלקם בני 80 ו-90".

"בהתחלה המזגן לא עבד בפנים, הרגשתי שאני הולכת להיחנק עם המסיכה ואין לאן לברוח", סיפרה מרגלית על החוויה הקשה שעבר הבוקר. "זה לא רק זה, שומעים את האנשים מסביב, מדובר באנשים שלא יודעים לצעוק... לדעתי אם זה היה קהל צעיר, הוא לא היה שותק על מה שהלך שם".

"חשבנו שבבית החולים של פרופ' גמזו יהיה יותר מסודר"

היא הבהירה כי "אני מבינה מאיכילוב שהם עושים טובה לאנושות, לקחו תפקיד של קופות החולים, אבל המקומות בתור הוזמנו בצורה מאוד מסודרת, מישהו היה צריך לקחת אחריות על הבלגן". לדבריה, "היה חשש מאוד גדול, זה ממש היה קהל שבוי, קהל שאין לו קול לצעוק".

תמי טופמן, שהמתינה אף היא שעות ארוכות לתורה לחיסון, סיפרה כי "הוזמנו ל-14:30 ועכשיו כבר 17:00 ויש לנו עוד שעה להיות פה בקצב הזה. נרשמנו ובאנו, חשבנו שבבית החולים של פרופ' גמזו מן הסתם יהיה מסודר - אבל במציאות זה בלגן כמו בכל מקום".

תורים לחיסונים לקורונה בבי"ח איכילוב, 27 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"זה ממש היה קהל שבוי". התור באיכילוב, היום/ראובן קסטרו

היא הוסיפה כי "חברים מספרים לנו שיש בלגן בכל הארץ. זה מאוד מעצבן ומאוד מכעיס שלא התארגנו בזמן". לדבריה, "אנחנו יושבים בחוץ, בקור פשוט נורא. אני מדברת בשם אנשים מבוגרים שהגיעו להתחסן פה היום, לא רק בשם עצמי".

תגובת בית החולים איכילוב: "אנשים הגיעו שלוש שעות לפני התור, חלק מהם כבר הגיעו בשלוש בבוקר אפילו. בסך הכול חוסנו כבר קרוב ל-3,000 איש מהבוקר שזה הישג אדיר, ומחר תיפתח עמדת חיסון שלישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully