וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסעים מבריטניה מבודדים כמעט יממה במלונית, ודורשים תשובות: "כמו אסירים"

יום אחרי שנדרשו להגיע למלונית בירושלים, השבים מהממלכה שנמצאים בבידוד מנסים להבין מתי יוכלו להיבדק - אך מתלוננים שאינם זוכים למענה. אחד המבודדים סיפר: ,בקופת החולים אמרו לי שמותר לצאת וללכת לבדיקה, אבל כמובן שלא נתנו לנו לצאת"

בווידאו: הנוסעים מלונדון שפונו למלונית זועמים - "אנחנו לא מקבלים תשובות"/עריכה: אסף דרורי

הנוסעים ששבו לישראל מלונדון ופונו למלונית בירושלים עדיין זועמים היום (שני) על התנהלות הרשויות וטוענים כי הדבר לא חוקי. לדבריהם, אינם זוכים למענה לשאלותיהם - בפרט לשאלה מתי יוכלו לעבור בדיקת קורונה. נוסף על כך, הם קובלים שקיבלו את ארוחת הבוקר בשעה מאוחרת.

בעקבות טענותיהם, הנוסעים, ששבו אתמול מהממלכה ארצה, ארגנו מחאה בבית המלון ויצאו יחד מהחדרים בשעה 12:00 כדי לדרוש תשובות. "אנשים מסתובבים חופשי במלון, כי הם רוצים מידע, להבין מה קורה עם הבדיקות. עוד לא עשו לנו בדיקות וגם לא אמרו לנו מתי יהיו בדיקות", אמר אחד מהם, דניאל, לוואלה! NEWS.

"בקופת החולים אמרו לי שמותר לצאת וללכת לבדיקה, אבל כמובן שלא נתנו לנו לצאת", סיפר. "מדברים על זה שמה שהיה פה לא היה חוקי, כי נחתנו כנראה לפני ההחלטה הסופית".

מלונית הקורונה בדן פנורמה, ירושלים 21 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
"אנשים רוצים מידע". המבודדים בדן פנורמה בירושלים, היום/אתר רשמי, -

צוקית, בתה של נוסעת שפונתה למלונית, מספרת כי לא מצליחים לקבל מענה לשאלותיהם גם בחמ"ל פיקוד העורף. "הם פשוט אסירים. אם מישהו לא יתעורר בממשלה הם יעשו נזק גדול למדינת ישראל", אמרה.

אזרח נוסף שנשלח לבידוד, יונתן, מספר כי חלק מהשוהים במלון כבר נערכים להגיש עתירה לאחר היציאה מהבידוד. "ברור לגמרי שאנחנו כנראה נשאר כאן עד שיוחלט אחרת אבל ברור לגמרי שיש מספיק עדויות ממספיק אנשים ומחדלים, וכשזה יסתיים יהיו אנשים שיצטרכו לתת דין וחשבון". יונתן גם מחה על התנאים בחדר ואמר כי את הזמן מעביר בינתיים בלצייר.


תלונותיהם של המבודדים מגיעות ברקע החלטת הקבינט היום על הגבלות נוספות על הכניסה לישראל ממדינות העולם בשל התפשטות זן הקורונה החדש שהתגלה בבריטניה. לצד עצירה מידית של כניסת זרים ארצה, השרים החליטו כי החל מיום רביעי בשעה 14:00 בצהריים כל הישראלים השבים מחו"ל יחוייבו בבידוד במלוניות. ההחלטה תכנס לתוקף בעוד 48 שעות.

אולם, אלו החוזרים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק ב-48 השעות הקרובות יחויבו בכל מקרה בבידוד בבית מלון. בהקשר זה, המבודדים במלון מתחו ביקורת על המדיניות המפלה, שכן לחוזרים ממדינות אחרות יש יומיים להחליט כיצד לפעול ולהתכונן לבידוד. זאת, בניגוד לשבים מלונדון.

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
יצאו למחאה במתחם בית המלון. נוסעים ששבו מלונדון בדן פנורמה י-ם/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

אתמול שבו לישראל יותר ממאה ישראלים מבריטניה. עשרות מהם, סירבו להתפנות לבידוד במלוניות קורונה - תקנה עליה הוחלט שעות ספורות קודם לכן בקבינט בעקבות החשש מהתפשטות המוטציה.

בשעות אחר הצהריים 127 נוסעי חברות איזיג'ט ובריטיש אירווייז הגיעו לנמל התעופה בן גוריון והופנו לקליטה נפרדת בטרמינל 1, משם שונעו על ידי פיקוד העורף למלוניות קורונה. ברשות האוכלוסין וההגירה סיפרו כי יותר מ-30 מהנוסעים סירבו ללכת לבידוד במלוניות ודרשו לטוס חזרה לבריטניה, אך המטוס שהביאם כבר המריא חזרה. ברשות האוכלוסין וההגירה אמרו אתמול כי אין מניעה לכניסתם ארצה. כמו כן, ברשות הבהירו כי למרות החלטת הקבינט בעניין, עדיין אין הנחיה למנוע את כניסתם של הנוסעים.

השבים מלונדון שהגיעו למלון דן פנורמה בירושלים טענו לבלבול ולחוסר התחשבות במצב מצד הרשויות. אחד הנוסעים, אחיעד כץ, סיפר כי "כרגע נראה שאלך למלונית קורונה לפי החוק שעולה בכנסת כרגע. אין לי שום ציוד בסיסי לבידוד במלונית אז גם זה הזוי, במיוחד שאני גר לבד ולא מסכן אף אחד, מילא היו מכניסים אנשים שגרים עם משפחה", הוא הסביר והוסיף כי "אין לי מושג, איזה אוכל מגישים במלונית ומה אמורים לעשות האם אפשר שיביאו ציוד, אוכל אם יש הזמנות מבחוץ של אוכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully