וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות הורה לצמצם את פעילות מלוניות הקורונה

16.10.2020 / 10:16

בהחלטה שכונתה "התחלת יישום מדיניות לגבי סגירת המלוניות", הנחה מנכ"ל המשרד על צעדים להורדת העומסים, כך נודע לוואלה! NEWS. בתי המלון ישמשו רק לחריגים, מקרים סוציאליים ולשבים מחו"ל הנדרשים בבידוד, ולא יפונו אליהם משפחות שבהן יש מי שלא נדבקו בנגיף

בווידאו: נתניהו אומר אם מספר החולים יעלה הסגר יהודק שוב/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

משרד הבריאות הורה לצמצם את פעילות מלוניות הקורונה - כך נודע לוואלה! NEWS. לפי ההחלטה שניתנה תחת הכותרת "התחלת יישום מדיניות לגבי סגירת המלוניות", מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי קבע כי אין לפנות יותר משפחות מעורבות למלוניות. בנוסף, ניתנה הוראה להפחית את "מספר המאומתים שיישלחו לבתי המלון", כך שבפועל המלונות ישמשו רק למקרים חריגים, מקרים סוציאליים שיוגדרו על ידי חטיבת הרפואה במשרד הבריאות ולשבים מחו"ל הנדרשים בבידוד.

עם זאת, במלוניות הקורונה נמצאות משפחות מעורבות, שבהן רק חלק מבני המשפחה חולים בנגיף בעוד שהאחרים שלא נדבקו ביקשו להתפנות יחד עמם. במקרים אלו, החליט פרופ' לוי כי המשפחות ישלימו את תקופת ההחלמה במלוניות כמתוכנן.

מלון קורונה בירושלים, 13 באפריל 2020. יוסי זמיר, פלאש 90
ישמשו רק למקרים חריגים. מלון קורונה בירושלים/פלאש 90, יוסי זמיר

ההחלטה התקבלה ברקע הפרסום השבוע בוואלה! NEWS על כך שמלוניות קורונה שיועדו למגזר החרדי היו לאחרונה בתפוסה מלאה. זאת, בין היתר כתוצאה מסירוב של עשרות מחלימים להתפנות חזרה לבתיהם והעובדה כי חלקם מבקשים להישאר עם בני משפחה שטרם החלימו למרות שהם עצמם כבר סיימו את תקופת ההחלמה.

גורם נוסף הוא אנשים הרואים בכך הזדמנות ל"נופש ללא עלות", ובכך יוצרים "פקק" ברשימת הממתינים החיוניים לפינוי למלוניות בעקבות העומס שנוצר.

מלון קורונה בירושלים, 13 באפריל 2020. יוסי זמיר, פלאש 90
משפחות מעורבות ישלימו את תקופת ההחלמה כמתוכנן. מלונית קורונה בירושלים/פלאש 90, יוסי זמיר

כיום, אדם שחלה בקורונה יכול להשתחרר עשרה ימים לאחר שקיבל את התשובה החיובית הראשונה, וזאת בהיעדר תסמינים למשך שלושה ימים נוספים. למרות זאת, שהייה במלוניות קורונה נמשכות תקופות ארוכות וממושכות יותר.

על מנת להיאבק בתופעה, עלו הצעות להטלת קנסות על אלה שנשארים אף שאינם חולים או תקצוב רשויות מקומיות חרדיות.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 14,896 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף. נתון הנמוך ב-51.35% מהשבוע שקדם לו, אז אובחנו 30,622 כחולים בנגיף. כמו כן, 264 בני אדם מתו השבוע, ומספרם הכללי עומד על 2,128 בני אדם. ביממה האחרונה אובחנו 1,608 בני אדם כנשאי קורונה, ושיעור החיוביים ירד ל-4.5% מתוך 37,487 בדיקות.

בנוסף, מספר המונשמים הוא 247, כשבשבוע הקודם הנתון עמד על 241 - עלייה של שישה בני אדם בלבד. לשם השוואה, בשבוע שעבר מספר המונשמים עלה ב-45. מספר החולים שמצבם קשה ירד באופן משמעותי בשבוע החולף. לעומת 852 חולים קשים בשבוע הקודם, כעת ישנם 713 - ירידה של 139. לשם השוואה, בשבוע הקודם מספר החולים הקשים עלה ב-45.

כמו כן, מספר החולים הפעילים הוא 38,355, ירידה של 20,992 מהשבוע שעבר אז עמד הנתון עד 59,327. כמו כן, בבתי החולים מאושפזים 1,259 חולים - ירידה של 304 מהשבוע הקודם.

מחלקות 'כתר' צה״ל נפתחו כחלק ממבצע ״שבט אחים״ והצטרפו למחלקות בית החולים רמב"ם בטיפול בחולי קורונה, 11 באוקטובר 2020. דובר צה"ל
שיעור החיוביים ירד ל-4.5%. מחלקת קורונה בביה"ח רמב"ם בחיפה/דובר צה"ל

בעקבות הירידה בתחלואה, קבינט הקורונה אישר אתמול את השלב הראשון של ההקלות בסגר הכללי, שבו מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש ישובו לפעילות, כמו גם עסקים שאינם מקבלי קהל. בנוסף לכך, תוסר המגבלה לפיה מותר להתרחק רק עד אלף מטרים ממקום המגורים, וניתן יהיה לבקר בבתים של אנשים אחרים.

כמו כן, יתאפשרו שירותי טייק אווי במסעדות בנוסף למשלוחים, חופי הים ושמורות הטבע ייפתחו לקהל הרחב, התקהלויות יותרו עד 20 איש בשטח פתוח, ועד עשרה בחלל סגור. כמו כן, הר הבית, רחבת הכותל המערבי, וכנסיית הקבר ייפתחו לתפילות בקפסולות ובהתאם למתווה שייקבע על ידי משרדי הבריאות וביטחון הפנים יחד עם המל"ל.

ילדים חוזרים לשגרה בגן דפנה, גבעתיים, 10 במאי 2020. יותם רונן
מוסדות החינוך לגיל הרך ישובו לפעילות מיום ראשון. גן ילדים ברמת גן/יותם רונן

ההקלות בסגר שייכנסו לתוקף ביום ראשון:

  • מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל ייפתחו
  • מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש ייפתחו
  • תתאפשר רכישת מזון ממסעדות בטייק אווי
  • תוסר מגבלת אלף המטרים מהבית
  • תוסר המגבלה שאוסרת ביקור בבתים של אנשים אחרים
  • חופי הים ושמורות הטבע ייפתחו
  • התקהלויות בשטח פתוח: עד 20 איש, בשטח סגור: עד 10
  • פתיחת הר הבית, רחבת הכותל המערבי, וכנסיית הקבר לתפילות במתווה ייעודי

עוד החליט הקבינט כי תנאי הסף לאישור ההקלות הוא ממוצע שבועי של 2,000 חולים חדשים ביום, ומקדם הדבקה של 0.8. בהחלטה צוין כי אם בעקבות ההקלות תהיה עלייה בתחלואה - יישום ההקלות ייעצר ויינקטו צעדים להגבלה מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully