וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אם נראה עלייה בתחלואה בשבועיים הקרובים - נהדק שוב את ההגבלות

עודכן לאחרונה: 15.10.2020 / 21:09

ראש הממשלה נאם בכנסת לאחר סיום הדיון על ההקלות בסגר בקבינט הקורונה, והבהיר כי "הסגר עובד" וכי הוא יטיל מחדש את המגבלות אם יידרש: "כדי לעשות סגר צריך תעוזה". שר הבריאות אמר כי הגנים נפתחים כדי לאפשר להורים לשוב לעבוד, אך הביע חשש מעלייה מחודשת בתחלואה

בווידאו: נתניהו אומר אם מספר החולים יעלה הסגר יהודק שוב/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) במליאת הכנסת, והבהיר כי לא יהסס להטיל מחדש את הגבלות הקורונה, שאותן הוחלט להסיר היום בישיבת קבינט הקורונה. "כמו בסגר הראשון, גם הסגר שני שהובלתי יחד עם חבריי - עובד", אמר נתניהו בפתח דבריו במליאה. "הסגר הוריד את מספר הנדבקים והוא מציל חיים".

נתניהו הודה לאזרחים על ההיענות הגבוהה לסגר, וציין כי עובדה זו תרמה רבות למאבק בנגיף: "זה נתן לנו להשתלט על התחלואה". הוא הסביר כי "אנחנו עשינו את הצעד שמדינות אחרות חוששות לעשות - סגר". לדבריו, "כדי לעשות סגר צריך תעוזה כי תמיד יש את המצייצים מהיציעים, אבל כדי שהסגר לא יבוזבז צריך לצאת ממנו בצורה אחראית והדרגתית".

בהמשך דבריו התייחס ראש הממשלה לשלבים הבאים ביציאה מהסגר, ואמר כי "צריך להיצמד למתווה שהוכן על ידי משרד הבריאות. זה קובע מהם מדדי התחלואה ולאן אנחנו רוצים להגיע". עם זאת, הוא הבהיר כי "נראה בשבועיים הקרובים שהמספרים לא מתהפכים, אבל אם נראה עלייה בתחלואה נעצור ונהדק שוב את ההגבלות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם ב מליאת הכנסת | אישור הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות. כנסת, ירושלים , 15 באוקטובר 2020. דוברות הכנסת - גדעון שרון, אתר רשמי
"נשתלט על התחלואה". ראש הממשלה נואם במליאה, הערב/אתר רשמי, דוברות הכנסת - גדעון שרון

במהלך נאומו של נתניהו תקף אותו ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), וקרא לעברו מהיציע "לך הביתה, אתה משקר עלינו". יו"ר הכנסת יריב לוין הורה להוציא אותו מהמליאה לאחר שקרא לו בשלוש קריאות ואמר עליו כי הוא מבזה את הכנסת באופן שיטתי. "לא צריך להתייחס אליו בכלל", הוסיף.

מוקדם יותר נאם שר הבריאות יולי אדלשטיין במסיבת עיתונאים שכינס במשרדו, ואמר כי הוא חושש מהתפרצות נגיף הקורונה במוסדות החינוך לגיל הרך. זאת, זמן קצר לאחר שקבינט הקורונה אישר את השלב הראשון מתוך תשעה של ההקלות בסגר הכללי. "אנו מבינים את הקשיים הכלכליים ולכן אישרנו לפתוח את מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל, גנים ומעונות יום עד לגיל שש", אמר בהצהרה לתקשורת. "אנו עובדים על הפרטים האחרונים על מנת להבטיח שלא תהיה התפרצות בגנים, אנו מאוד מדאגים מכך".

תדרוך שר הבריאות יולי אדלשטיין, בית החולים הדסה, 15 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"אנו מאוד מודאגים מהתפרצות קורונה בגני הילדים". אלדשטיין/פלאש 90, יונתן זינדל

"בכל פעם שיהיו הקלות נוספות ונעבור שלב - תהיה עלייה מסוימת בתחלואה", אמר אדלשטיין. הוא הבהיר כי "זו לא סיבה להיכנס לפאניקה, אבל צריך להיות עם עיניים פקוחות כשמזהים עלייה בתחלואה ולהשתלט עליה. יכול להיות שנראה גם מצבים בהם נבין שצריך לעצור קצת, אך אני מקווה שזה לא יקרה". אדלשטיין הוסיף כי הוא "מקווה שייכנסו גורמים נוספים במאבק בקורונה, כמו הבדיקות המהירות. ברגע שזה יהיה אפשרי, נוכל לפתוח בביטחון מקומות עבודה נוספים ואת מוסדות חינוך".

שר הבריאות פנה לציבור ואמר כי "הסרת מגבלות לא אומרת שמותר להתקהל בכל מקום. אם נבין שמסיכה שומרת על הבריאות יותר טוב מכל סגר או הגבלה, נוכל לאפשר לצוותים הרפואיים בבתי החולים לנשום, נאפשר ילדים לצאת לבתי הספר ולהורים לחזור לעבודה, ונקנה ביטחון לאוכלוסייה בסיכון".

אדלשטיין הבהיר כי בתקופה הקרובה לא תאושר הרחבת התקהלויות, לרבות בחתונות. "אין שינוי בעמדת משרד הבריאות, התקהלויות הן הדבר הכי מסוכן לעת הזו", אמר. הוא התייחס גם לאפשרות שמוסדות חינוך במגזר החרדי ייפתחו על אף האיסור, וציין כי "אין שום אישור להגיע לאולפנות או ישיבות תיכוניות, כל מי שייפתח מוסד חינוכי כזה - יעבור על ההנחיות והחוק במדינת ישראל".

קבינט הקורונה אישר מוקדם יותר את השלב הראשון של ההקלות בסגר הכללי. על פי ההכרעה, מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש ישובו לפעילות, כמו גם עסקים שאינם מקבלי קהל. בנוסף, תוסר המגבלה לפיה מותר להתרחק רק עד אלף מטרים ממקום המגורים, וניתן יהיה לבקר בבתים של אנשים אחרים. כמו כן, יתאפשר שירות טייק אווי במסעדות בנוסף למשלוחים, וחופי הים ושמורות הטבע ייפתחו לקהל הרחב. התקהלויות יותר עד 20 איש בשטח פתוח, ועד עשרה בחלל סגור.

עוד החליט הקבינט כי תנאי הסף לאישור ההקלות הוא ממוצע שבועי של 2,000 חולים חדשים ביום ומקדם הדבקה של 0.8. בהחלטה צוין כי אם בעקבות ההקלות תהיה עלייה בתחלואה - יישום ההקלות ייעצר ויינקטו צעדים להגבלה מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully