וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה שוב ירוקה: "יש לנו עוד הרבה מאוד עבודה בקרב מול הקורונה"

15.10.2020 / 16:19

מאמצי העירייה וצה"ל הצליחו להוריד את רמת התחלואה, וחיילי פיקוד העורף צפויים לעזוב את חיפה בתום משימתם. ראשת העירייה הזהירה משאננות: "הקורונה עוד כאן ואי אפשר להיות רגועים לחלוטין". בשכונות ימשיכו לפעול "נאמני הקורונה" שמתנדבים לסייע בהורדת התחלואה

בווידאו: מחסומי משטרה ועומסי תנועה בכבישי הארץ/צילום: משטרת ישראל

הנהלת עיריית חיפה הודיעה הבוקר (חמישי) כי צלחו המאמצים המשותפים לעירייה ולפיקוד העורף להורדת רמת תחלואת הקורונה וכי על פי תכנית הרמזור, העיר שוב ירוקה. לפי נתוני משרד הבריאות, מספר חולי הקורונה בחיפה ממשיך לרדת ועומד היום על 740 חולים.

מבין כלל החולים בעיר: 31 מאושפזים בבתי החולים, 612 מחלימים בביתם, 97 מאושפזים במלוניות וכ-1,841 תושבים נמצאים בבידוד ביתי.

היום צפויים חיילי פיקוד העורף לצאת מהעיר, כפי שתוכנן מראש. הם נכנסו לחיפה ביום ראשון שעבר, למשימה מוגדרת שהייתה אמורה להסתיים היום. המשמעות של ההכרזה הבוקר תורגש למעשה רק עם ההקלה על המגבלות ברחבי המדינה, הצפויות להסתיים ביום ראשון בלילה, אז, כלל לא יהיו על העיר חיפה הגבלות.

חיפה חוזרת להיות עיר ירוקה, 15 באוקטובר 2020. עיריית חיפה, אתר רשמי
מתנדבים לצד חיילי פיקוד העורף בחיפה/אתר רשמי, עיריית חיפה

ראש העיר עינת קליש רותם הזהירה משאננות ואמרה כי "זה לא שאין קורונה יותר בעולם, וחשוב לי להעביר מסר שיחד עם הסגר הממשלתי והמאמץ שלנו, הצלחנו אמנם להוריד את רמת התחלואה, אבל הקורונה עדיין כאן ומי שחושב שהוא יכול להיות רגוע - זה לא צחוק, בבקשה לא להיות רגוע".

"לא אגיד אף פעם 'לכו תעשו חיים', הוסיפה. "מספיקה התפרצות נוספת בבית אבות אחד בתוך העיר ואנחנו עלולים להיות במקום אחר לגמרי. צריך לשמוח ולא להיות שאננים. יש לנו הרבה מאוד עבודה", הדגישה קליש רותם.

היא גם הבהירה כי "לא הכול ירוק בעיר", וכי "יש שכונות כמו הדר ורחובות מסוימים שעדיין אדומים", לדבריה, "המטרה היא לראות כיצד מחלקים את העיר בלי ששכונה אחת תיפגע משכונה אחרת שעדיין אדומה", והוסיפה: "כמו ברמה הממשלתית, המטרה שלנו היא חזרה דיפרנציאלית לשגרה. לא יכול להיות ששכונה ירוקה ששומרת על עצמה תשלם מחיר על שכונה שאינה שומרת".

עוד בוואלה!

שובה של חיפה האדומה: הנגיף הכה בחיפה, אך הרשויות לא מפרסמות מידע מפורט

לכתבה המלאה
שוק תלפיות, חיפה  14 באוקטבור 2020. שלומי גבאי
"מספיקה התפרצות נוספת בתוך העיר - ואנחנו עלולים להיות במקום אחר". שוק תלפיות בחיפה/שלומי גבאי

גם בבית החולים בני ציון בחיפה עדיין מתמודדים עם התפרצות קורונה שהתגלתה בתחילת השבוע. עשרה אנשי צוות רפואי, בהם אחיות, אחים וכוח עזר במחלקה פנימית א' נתגלו חיוביים לקורונה ונשלחו לבידוד. גם שתי מאושפזות במחלקה נתגלו חיוביות לאחר שנדבקו בנגיף. אחת פונתה למחלקת הקורונה בבית החולים והשנייה נשלחה לביתה. מצב אנשי הצוות מוגדר קל. משרד הבריאות פתח בחקירה אפדימיולוגית לבדיקת נסיבות ההדבקה. מבית החולים נמסר כי כל יתר המטופלים ואנשי הצוות במחלקה נבדקו ונמצאו שליליים, וטרם התברר כיצד החלה ההדבקה ומתי. המחלקה נסגרה לקבלת חולים חדשים.

כניסת פיקוד העורף לעיר לוותה בחשש כי מוכרז "משטר צבאי" בחיפה וכי הצבא "משתלט על העיר". העירייה נאלצה להסביר כי הוא מגיע ככוח עזר לסייע לעיריית חיפה, למשטרה ולגורמי הרפואה, במטרה להביא להורדת מדדי התחלואה. המהלך נעשה בתיאום מלא של כל הגורמים, ובניהול העירייה לתקופה קצובה. חיפה נבחרה להיות פיילוט של פיקוד העורף לבחינת שיטות להורדת התחלואה בערים גדולות בארץ, והוקמו נקודות בדיקה גם לתושבים שאינם חולים בשכונות (walk-in). חיילים סייעו בהגעה פיזית לכל חולה כדי לבדוק את תנאי הבידוד ובאם נדרש סיוע.

חיפה חוזרת להיות עיר ירוקה, 15 באוקטובר 2020. עיריית חיפה, אתר רשמי
"מקווה שהתושבים יהיו הפקחים של עצמם". מתנדבים בסיור בחיפה/אתר רשמי, עיריית חיפה

בשכונות העיר חיפה, העירייה ממשיכה בפעולות הסברה ואכיפה שנועדו לעצור את התפשטות המגפה ולהמשיך ולהפחית את מספר החולים בעיר. בתוך כך נמשכת מאז תחילת השבוע גם פעילות "נאמני הקורונה" - המיזם עליו הכריזה העירייה, במסגרתו מוכשרים מתנדבים לסייע במשימות העירייה השונות שנועדו להמשיך ולהוריד את התחלואה בעיר ולהחזיר את השכונות לחיי שגרה מהר ככל הניתן.

"אני מקווה שבתוך השכונות, היכן שיש נאמני שכונות התושבים ישתפו עמם פעולה, ובכלל אני מאוד מקווה שהתושבים בעצמם יהיו הפקחים של עצמם ומקווה שאנשים יפנימו שזה לא משחק, שמסגר לסגר המצב נעשה יותר גרוע במיוחד כלכלית ושלא נצטרך לפחד מסגר שלישי ורביעי", אמרה קליש רותם. היא הוסיפה כי תפנה למשרד התחבורה בהצעה לאכיפה משותפת בתחבורה הציבורית בחיפה, משם מגיעות תלונות על נוסעים שאינם מקפידים להישמע להנחיות משרד הבריאות.

לגבי שיבת התלמידים למערכת החינוך הצפויה אף היא בשבוע הבא, היא הוסיפה כי "ההורים יכולים להרגיש בטוחים, אבל על כולם לזכור כי הקורונה עדיין קיימת".

חיפה, שעברה את הגל הראשון כאחת הערים בהן רמת התחלואה הייתה נמוכה, סבלה בגל השני משיעור תחלואה הולך וגובר, במיוחד באזורים החרדיים בהדר הכרמל ובקרית שמואל. על רקע פעילות המשטרה לאכוף את הנחיות משרד הבריאות אף התפתחו עימותים בשכונת ויז'ניץ. הסכסוך יושב בסופו של דבר רק שלשום עם התערבות מפקד מחוז חוף במשטרה, בפיוס בין מנהיגי הקהילה לשוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully