וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמב"ם חנכו מחלקת קורונה בשיתוף צוותים רפואיים של צה"ל: "מכפיל כוח"

בבית החולים בחיפה נפתחו שתי מחלקות לטיפול בחולים, בפעם הראשונה בה צה"ל מטפל באוכלוסייה אזרחית. מאה אנשי כוח אדם סדיר של חיל הרפואה ישתפו פעולה עם הצוות הרפואי במקום. קצין רפואה ראשי: "מגיעים במוכנות מאוד גבוהה". מנכ"ל ביה"ח בירך: "הבסיס לערבות ההדדית"

בווידאו: מחלקת "שבט אחים" לטיפול חולי קורונה שהקים צה"ל ברמב"ם/צילום: דו"צ

בבית החולים רמב"ם בחיפה נפתחה היום (ראשון) מחלקת קורונה שתופעל באמצעות צוותים רפואיים של צה"ל. בפעם הראשונה מאז קום המדינה, מאה אנשי צוות סדיר של חיל הרפואה יטפלו באזרחים.

טקס חניכת מחלקת "שבט אחים" התקיים בנוכחות שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, קצין רפואה ראשי תת-אלוף פרופ' אלון גלזברג ומנכ"ל בית החולים רמב"ם ד"ר מיכאל הלברטל.

מחלקות 'כתר' צה״ל נפתחו כחלק ממבצע ״שבט אחים״ והצטרפו למחלקות בית החולים רמב"ם בטיפול בחולי קורונה, 11 באוקטובר 2020. דובר צה"ל
"אירוע מכונן". הלברטל וזמיר במחלקת הקורונה ברמב"ם/דובר צה"ל

תפיסת הפעולה היא שילוב צה"ל בכוח אדם של רמב"ם, כך שרופא בכיר אחד בכל צוות יהיה רופא של רמב"ם, אבל רוב כוח האדם הנו צבאי. הרופאים שנשלחו למחלקות הללו הם רובן מהשירות הסדיר, מאחר שרופאי המילואים נדרשים במחלקות האזרחיות בבתי חולים אחרים.

למהלך זה מחיר מבחינת המענה הרפואי לחיילי צה"ל, אך רוב חיילי צה"ל שחלו בקורונה הם במצב קל והם מאושפזים במתקני החלמה צה"ליים. השאר שבמצב קשה מתאשפזים בבתי החולים הממשלתיים.

רוב הציוד והאספקה הרפואיים יגיעו מרמב"ם, כרכש של משרד הבריאות. כך גם לגבי תרופות, אוכל, ביגוד וכו'. מכונות ההנשמה שיובאו למחלקות הן מטעם רמב"ם, אך צה"ל יספק את אמצעי הניטור שהצוותים הרפואיים רגילים להם מהשירות. לפי שעה הותקנו במחלקות טלווזיות, מצלמות, מערכות תקשורת, WI-FI וכן הוקם חמ"ל.

עוד בוואלה!

מהבסיסים לבית החולים: לראשונה רופאים צבאיים יסייעו במאבק בקורונה בחיפה

לכתבה המלאה
מחלקות 'כתר' צה״ל נפתחו כחלק ממבצע ״שבט אחים״ והצטרפו למחלקות בית החולים רמב"ם בטיפול בחולי קורונה, 11 באוקטובר 2020. דובר צה"ל
לראשונה כוח אדם צבאי יטפל באזרחים. מחלקת קורונה ברמב"ם/דובר צה"ל

קצין הרפואה הראשי סיפר כי "צה"ל מעולם לא טיפל באזרחי ישראל. נתנו סיוע בעולם, אבל לא לאזרחי ישראל. פה יש סטנדרט לאומי ולכן היה חשוב לנו החיבור למרכז רפואי מוביל". תא"ל גלזברג תיאר כי "אנחנו מגיעים במוכנות מאוד גבוהה. אנחנו מכפיל כוח לאומי של מדינת ישראל".

מנכ"ל רמב"ם כינה את חניכת המחלקה "אירוע מכונן". לדבריו, "עוד הרבה ידובר על האירוע של הצבא וחיל הרפואה שנכנסים ועובדים כתף אל כתף. זה הבסיס לערבות ההדדית של כולנו אחד לשני. זה ביטוי מרשים שלמרות כל מיני קשיים צה"ל וחיל הרפואה קיבלו החלטה להיכנס מתחת לאלונקה של המגיפה".

מחלקות 'כתר' צה״ל נפתחו כחלק ממבצע ״שבט אחים״ והצטרפו למחלקות בית החולים רמב"ם בטיפול בחולי קורונה, 11 באוקטובר 2020. דובר צה"ל
מאה אנשי צוות רפואי של צה"ל בשיתוף אנשי רמב"ם/דובר צה"ל

"צה"ל וחיל הרפואה הינם חלק ממערך הבריאות הציבורית והלאומית ויסייעו למערך זה ככל שיידרשו לכך", נמסר מדובר צה"ל. "צה"ל רואה במשימה זו שליחות וחשיבות עליונה ובעזרת סגלי הרפואה, אשר נבחרו בקפידה, נערכו למשימה במהירות יוצאת דופן, ותוך שיתוף פעולה הדוק עם בית החולים רמב"ם, יוענק הטיפול הרפואי הטוב ביותר לאזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully