וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחלל סגור וללא מסיכות: תיעוד עשרות חוגגים בחתונת נכדת רב בכיר בי-ם

15.10.2020 / 15:08

בתיעוד נראים המשתתפים בחתונת בת משפחתו של הרב ציון בוארון, מבכירי הזרם הספרדי, רוקדים יחדיו ומפרים את ההנחיות. לבוארון יוחסו לאחרונה התבטאויות שנויות במחלקות בעניין המגיפה, כשבין היתר שיבח את השרה גמליאל על נסיעתה לטבריה בזמן הסגר

בווידאו: תיעוד עשרות חוגגים בחתונה בחלל סגור וללא מסיכות/מערכת וואלה! NEWS

הרב ציון בוארון, רב בכיר בזרם הספרדי במגזר החרדי, קיים אתמול (רביעי) חתונה לנכדתו, בהשתתפות עשרות אנשים בירושלים. זאת, בניגוד להנחיות הקורונה המגבילות התקהלות ואוסרות קיום אירועים המוניים. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים המשתתפים רוקדים יחד בחלל סגור וללא מסיכות, חרף התחלואה הגבוהה בעקבות התפשטות הקורונה.

הרב בוארון הוא דיין לשעבר בבית הדין הרבני הגדול, תפקיד חשוב ומשמעותי בעולם החרדי. מאז פרישתו הוא עוסק בעניינים ציבוריים ונחשב לאחד הרבנים הספרדים הבולטים במגזר החרדי. בחודשים האחרונים, מאז פרוץ משבר הקורונה, הוא הורה להמשיך בשגרת החיים התורניים, למרות ההנחיות והסכנה הכרוכה בהפרתן.

רק לאחרונה, לאחר שהשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הפרה את ההנחיות, הרב בוארון העביר לה מסר לפיו היא עשתה "מצווה גדולה", כלשונו, בכך ש"כיבדת את חמיך וחמותך ושהתפללת בבית כנסת". במקרה אחר הפיץ אחד ממקורביו של הרב בוארון הנחיה לפיה הוא הורה ל"ישיבה גדולה וחשובה" בירושלים לקיים את חג שמחת תורה בהיכל הישיבה כרגיל. הרב אף תמך בפתיחה גורפת של בתי הכנסת בימי ראש השנה ויום כיפור, למרות ההגבלות.

חתונת נכדתו של הרב בוארון, קורונה, התקהלות. צ, צילום מסך
בניגוד להנחיות. חתונת נכדתו של הרב בוארון/צילום מסך, צ

הרב בוארון הוא סמן קיצוני בהפרת ההנחיות, אבל במגזר החרדי יש גם מי שמבקש לשמור על ההוראות וההנחיות בהקפדה יתירה. האדמו"ר מקרלין סטולין, רבי ברוך שוחט, מסר אתמול שיחה מוקלטת לחסידיו שבה תקף בחריפות את מפרי ההנחיות במגזר החרדי, ובהם, חסידויות גדולות שהאדמו"רים בראשותם הורו להמשיך בשגרת החיים למרות התחלואה הגבוהה בעקבות התפשטות הקורונה.

האדמו"ר אמר בשיחה כי החלים מקורונה, ולדבריו, "מובן שזה קשה להישמר ולשמור אך זה רצון הקדוש ברוך הוא ויש לשמוח עם הזכות שיש לנו לשמור על חיי אדם. לא יודע מי יכול לקחת אחריות שלא לשמור על ההנחיות כפשוטם. הרי זה שולחן ערוך מפורש (הלכה) שלא להזיק לאחרים ושלא להזיק לעצמו. היתכן שיש כאלה שנעלמו מעיניהם הלכות פשוטות בהלכות פיקוח נפש שזה יסוד היהדות?".

עוד בוואלה!

אח הכלה מהחתונה שפוזרה בגבעת זאב: "שוטר המשיך להכות אותי לאחר שנפלתי"

לכתבה המלאה
הרב ציון בוארון. יעקב כהן, באדיבות המצולמים
סמן קיצוני בהפרת ההנחיות. הרב ציון בוארון/באדיבות המצולמים, יעקב כהן

האדמו"ר הוסיף כי "כולנו שומעים ורואים כל כך הרבה מקרים שאנשים סובלים צער וכאב וחולים ונפטרים. אכן זה לא קל תמיד ואנשים במתח אבל זה תפקידנו בשעה זו. מפעים אותי שדווקא בציבור החרדי יש כזה זלזול בחיי הזולת, מה קרה לנו? איך הגענו לשם? למען השם אין להקל בשום דבר, בשום אופן וזה לא משחק ילדים, זה סכנת נפשות ומעיקר הדין".

קרלין סטולין היא חסידות עם מאות משפחות ונחשבת ידועה בזרם החסידי החרדי. מאז הגל הראשון בתחילת השנה האדמו"ר וחסידיו הקפידו על ההנחיות וההוראות של משרד הבריאות והממשלה ונמנעה מקיום תפילות ואירועים המוניים.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully