וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח הכלה מהחתונה שפוזרה בגבעת זאב: "שוטר המשיך להכות אותי לאחר שנפלתי"

עודכן לאחרונה: 15.10.2020 / 14:16

הצעיר שנעצר באירוע בו פיזרה המשטרה עשרות משתתפים מחתונה בעיר תיאר את ההתרחשות מביה"ח כשהוא אזוק בידיו. "השוטרים התחילו לדחוף, ואחד מהם נתן לי אגרוף". מפקד מחוז י-ם: מגבה את הכוחות במקום. אב המשפחה טוען שלא קיבל קנס: "המשטרה חיפשה עימות"

בווידאו: אחיה של הכלה שחתונתה פוזרה בגבעת זאב/עריכה: ניר חן

יצחק פולק, בן ה-27 שנעצר במהלך פיזור חתונת אחותו בגבעת זאב ושתועד מפונה מהבית בידי שוטרים כשפניו מלאות דם, תיאר היום (חמישי) את האלימות שהפנו כלפיו השוטרים. הוא שוחח עם כתבים מבית החולים שבו שהה כשהוא אזוק בידיו, ואמר כי אחד השוטרים הפיל אותו לרצפה והמשיך להכות בו גם לאחר שנפל. במשטרה דחו את הטענות לפיהן הכוחות גרמו לפציעתו, ובית משפט השלום בירושלים קבע כי יש לשחררו למעצר בית למשך חמישה ימים.

"השוטרים נכנסו לבית, ורצו חתימה שלי למעצר. מהמקום שלי, בתור ילד שרואה את אמא שלו מבוהלת, נעמדתי מולם ולא רציתי שהאירוע ייגמר בצורה רעה. הם התחילו לדחוף, להפעיל כוח, אחד מהם פשוט נתן לי בוקס, הפיל אותי על הרצפה, טען שאני עצור והמשיך לתת לי מכות", סיפר.

עם זאת, במשטרה טענו אתמול כי פציעת החשוד, אחיה של הכלה, נגרמה מתקיפת השוטרים מצד הנוכחים, ולאחר שנזקו באוויר בקבוקי שמן מזכוכית שהתנפצו על הרצפה. במשטרה אמרו כי אח הכלה החליק על השמן שהיה על הרצפה, נחבל והחל לדמם. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, שוחח עם השוטרים שלקחו חלק באירוע ומסר כי הוא מגבה אותם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"טענו שאני עצור והיכו". אח הכלה בבית החולים, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

במסיבת עיתונאים שקיימה משפחת החשוד מחוץ לבית המשפט בירושלים, לאחר שחרורו, הוא אמר כי
הוא "בהלם וזה לא נתפס לי בראש". הוא פרץ בבכי והוסיף כי "רוב השוטרים הם אנשים טובים. איך שהתנהלו שם אתמול זה איבוד פרופורציות". הוא חזר על דבריו כי קיבל אגרוף בעת שהיה על הרצפה.

אב המשפחה, אורי פולק, אמר כי השוטרים שהגיעו למקום היו מעוניינים בעימות, ודחה את הטענה כי קיבל דוח. "מה שקרה אתמול בבית שלי זה אירוע מחריד. שמרנו על הכללים, היו אחים ואחיות של שני הצדדים. המשטרה חיפשה להגיע לעימות. לא שמעתי מהם משפט אחד של לסגור את האירוע. הם מפרסמים שהם נתנו קנס, לא קיבלתי כלום", אמר. "זה יכל להיגמר בקנס, אבל הייתה פה אלימות".

לטענת האב, "אישתי ראתה ששוטרת נכנסה לשטח פרטי, והזיזה לה את הטלפון. זו לא תקיפת שוטר, היא ביקשה סליחה מהשוטרת שהיא נגעה לה במצלמה. הם (המשטרה) טוענים שזרקו עליהם בקבוקי שמן זית, אף אחד לא זרק עליהם כלום". הוא התייחס לטענות בדבר הימשכות האירוע לאחר עזיבת המשטרה ואמר: "מי שגרם לזה זה השוטרים. החתן והכלה הלכו הביתה, בינתיים זה התפרסם ברשתות ואז הגיעו אנשים מהשכונה שראו שנהרסה החתונה והחתן ןהכלה חזרו לחגוג".

"לא היו מעזים להכנס כך לבית ברמת אביב"

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את החשוד, בירך על כך שהמשטרה לא ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד. "אני שמח שהמשטרה הבינה שאין מקום לבקש הארכת מעצרת. מרשי, כמו כל משפחת פולק, עבר זעזוע קשה. אם רצו להזמין לחקירה יכלו לחכות", אמר.

בן גביר אמר כי המשפחה שוקלת לתבוע את המשטרה, ותקף: "הם לא היו מעזים להיכנס כך לרמת אביב". לדבריו, המשטרה "לא מתנהלת כמו שהיא התנהלה אפילו בחתונות של חמאס במזרח ירושלים. לא היה קורה כלום אם המשטרה הייתה ממתינה לסוף החקירה כדי לתת דוח או אפילו מזמינה לחקירה עם סיום החתונה. אך התנהגות המשטרה הייתה כפיל בחנות חרסינה. דמו של הציבור החרדי הפך להיות הפקר".

בווידאו: משפחת הכלה מהחתונה שפוזרה מאשימה את המשטרה בנקיטת אלימות/צילום: רוני כנפו

בתקרית עצמה, המשטרה הגיעה לחצר הבית בגבעת זאב שבו חגגו המשתתפים בניגוד לתקנות הקורונה. הכוחות ביקשו מהם לעזוב את המקום, אך לטענת המשטרה הנוכחים הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. אחיה של הכלה נעצר, ובעל הבית נקנס ב-5,000 שקלים. למרות זאת, האירוע נמשך בחצר הבית לאחר שהמשטרה עזבה את המקום.

לאחר שתיעוד מן האירוע האלים הופץ ברשתות, הוא עורר הדים רבים ובקרב פוליטיקאים. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, והאחרון התחייב לקיים בדיקה יסודית ומהירה בעניין, ולדווח על תוצאותיה לציבור בהקדם. לאחר מכן, צייץ אוחנה בחשבון הטוויטר שלו כי "צפיתי בכאב בתמונות מפיזור החתונה בגבעת זאב, והן אכן תמונות קשות ומצערות. אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק. לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני".

אירוע החתונה בחצר בית בגבעת זאב בהשתתפות עשרות אנשים שאליו התפרצה המשטרה. 14 באוקטובר 2020. באדיבות ערוץ 7, אתר רשמי
בניגוד להנחיות. אירוע החתונה בגבעת זאב, אתמול/אתר רשמי, באדיבות ערוץ 7

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, הביע זעזוע מהמקרה ופנה בנושא לנתניהו. "אין שום סיבה שבעולם ששוטרים יפרצו עם רובים שלופים לבית ויפצעו אנשים. שוחחתי עם ראש הממשלה על האירוע הקשה בחתונה בגבעת זאב. אמרתי לו כי מדובר באירוע חמור ביותר ודרשתי בדיקה יסודית על ידי גורם חיצוני. ראש הממשלה הבטיח לבדוק את האירוע עוד הערב", אמר דרעי.

בניגוד אליו, ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, גיבה את המשטרה וטען כי מדובר ב"משימה מורכבת וקשה במטרה לשמור על ההנחיות ועל בריאות הציבור". לדבריו, "לא ניתן לקיים אירועים כמו חתונה בהתקהלות המונית מבלי לסכן את הציבור. צריך לנהוג באיפוק אך בנחישות על מנת למנוע הדבקה ותחלואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully