וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכי, צעקות ופצועים: שוטרים פיזרו חתונה בהשתתפות עשרות בגבעת זאב

עודכן לאחרונה: 14.10.2020 / 22:21

הכוחות פרצו לחצר הבית, רשמו קנס של 5,000 שקלים והותקפו לטענתם ע"י המשתתפים. בתיעוד נראה אדם שרוע על הקרקע וגבר נוסף מובל למעצר כשהוא פצוע. אחי העצור: "שוטר הכה אותו בפנים עם כוס זכוכית, כל הרצפה הייתה דם". מהמשטרה נמסר: "הנוכחים התלהמו ותקפו את הכוחות"

בווידאו: שוטרים מפזרים חתונה בהשתתפות עשרות בגבעת זאב/צילום: מקור אמין

המשטרה פיזרה היום (רביעי) חתונה בגבעת זאב בה השתתפו עשרות בני אדם - בניגוד לתקנות הקורונה. השוטרים ביקשו מהמשתתפים לעזוב את המקום, אך לטענת המשטרה הנוכחים הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. אחד המשתתפים נעצר, ובעל הבית נקנס ב-5,000 שקלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה על פיזור החתונה בגבעת זאב. הוא התחייב לקיים בדיקה יסודית ומהירה בעניין, ולדווח על תוצאותיה לציבור בהקדם.

מ"מ מפכ"ל המשטרה התייחס לאירוע בגבעת זאב, ואמר כי "שוב אנו עדים לתקיפת שוטרים שמבצעים את תפקידם כלפי מי שמפר את החוק ברגל גסה. לצערי, במקום שישמע גינוי חריף כלפי אלו המפרים את התקנות ופוגעים בשוטרים האוכפים אותן, יש מי שבוחרים להשתלח בשוטרים ולהכפישם".

בתיעוד נראה הגבר שנעצר כשהוא אזוק, פצוע, פניו מלאות בדם ושוטרים מצמידים אותו לרצפה. לאחר מכן הוא הובל אל מחוץ לבית, כשברקע נשמעו צעקות ובכי, ואחד המשתתפים קרא לעבר הכוחות: "איזה אגרופים הוא הביא לו, אין לכם אלוהים, אתם משוגעים". בסרטונים נראה אדם נוסף כשהוא שרוע על הקרקע בחצר הבית. מסביבו עומדים לוחמי מג"ב, וקרוביו שבודקים לשלומו.

הפצוע במהלך פיזור החתונה בהשתתפות עשרות בגבעת זאב 14 באוקטבור 2020. -, אתר רשמי
מוצמד לרצפה כשפניו מלאות בדם. הגבר שנעצר על ידי המשטרה/אתר רשמי, -

אחיה של הכלה סיפר בריאיון לרדיו קול חי את השתלשלות האירועים. "נכנסו שתי שוטרות והסריטו, כולם היו עם מסיכות. אחת מהן נכנסה לתוך הבית וצילמה את הכלה כשהיא בלי מסיכה. אמא שלי, אישה מעל גיל 50, היא לא מבינה, והורידה לשוטרת את הטלפון מהידיים. השוטרת מיד לקחה לה את הטלפון, קראה לחברתה והן החליטו לעשות מזה עסק שלם והביאו 12 ניידות ולוחמי מג"ב", תיאר.

הוא הוסיף כי "הגיעו לפה 15 שוטרים ונכנסו לתוך האירוע. אבא שלי אמר להם בצורה יפה שלאמא שלי לא שום הייתה כוונה של תקיפת שוטר, היא הייתה בסערת רגשות, היא האמא של הכלה. המשטרה החליטה שהם רוצים לקחת את אם הכלה לחקירה, עם השמלה ועם הכל. ביקשנו מהם לחכות ולדחות את זה, אבל הם אמרו שהם לא זזים מפה ולוקחים אותה לחקירה".

עוד בוואלה!

למרות תיעודים על הפרות: קנס אחד ניתן בי-ם על "תפילה בניגוד להנחיות"

לכתבה המלאה
עשרות אנשים ששהו בחצר בית בגבעת זאב בניגוד להנחיות. -, אתר רשמי
שרוע על הקרקע כשמעליו לוחמי מג"ב. תיעוד מהאירוע בגבעת זאב/אתר רשמי, -

הוא המשיך ותיאר כי "כל האחים ישר נעמדו. אח שלי משך את אמא שלי בכוח, ואז גם אחד השוטרים משך אותה. נכנסו 12 שוטרים לתוך הבית לקחת את אמא שלי, כשהיינו רק ארבעה-חמישה אחים מסביבה. השוטר תפס כוס זכוכית, זרק על אח שלי לתוך הפנים. הכניסו אותו לתוך המטבח ארבעה לוחמי מג"ב, השכיבו אותו, אזקו אותו כשכל הפנים שלו והרצפה מלאים בדם". האירוע נמשך בחצר הבית לאחר שהמשטרה עזבה את המקום.

רפ"ק ברק דדון, מפקד נקודת רמות במחוז ירושלים, אמר כי שתי שוטרות הגיעו לבית בעקבות דיווח של שכנים על חתונה מרובת משתתפים. "השוטרת התחילה לתעד את הפרת ההנחיות במקום, ואחת הנשים במקום תפסה את השוטרת, ניסתה לתקוף אותה ואמרה לה 'את תראי בסוף מה יהיה לך'", תיאר את השתלשלות האירועים. בהמשך, "השוטרת הקפיצה ניידת נוספת לסיוע, השוטרים ביקשו מהאישה מספר פעמים להתלוות אליהם ואז התחילה התקהלות סביבם, אחד הנוכחים במקום (אח של הכלה) תקף את השוטרים, שניסו לבצע מעצר שבמהלכו נזרקו על השוטרים בקבוקי שמן מזכוכית שהתנפצו על הרצפה".

לטענת המשטרה, האח של הכלה דימם מפני שהחליק מהשמן שהיה על הרצפה ונחבל. לדברי השוטרים, הוא ומשתתפים נוספים בחתונה היו שיכורים. "המשטרה רואה בחומרה אירועים מסוג זה. לפנים משורת הדין אותה אישה לא עוכבה ורק נרשם נגדה דו"ח ונעצר רק חשוד אחד (אחיה של הכלה). אנחנו רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בשוטרים המבצעים את תפקידם כחוק למען בריאות הציבור", הבהיר רפ"ק דדון.

תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים

בווידאו: אכיפה בחתונה בבית בגבעת זאב/צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "השוטרת שתיעדה את המתרחש וביקשה לזהות את בעלת הבית, הותקפה על ידה, ולכן נאלצו השוטרים להודיע לה שהיא מעוכבת וביקשו ממנה להתלוות אליהם כמה פעמים. בשלב זה, שאר בני הבית החלו להתלהם ולהפריע לשוטרים, תוך שחלקם זורקים לעברם בקבוקי שמן מזכוכית שהתנפצו. השוטרים עצרו את אחד החשודים תוך שהוא מתנגד למעצר ותוקף אותם, ובתוך כך החליק על השמן, ושניהם נחבלו משברי הזכוכית".

על פי המשטרה, הכוחות רשמו קנס לבעלת הבית, והעבירו את החשוד לתחנה שם זומן צוות מד"א על מנת להעניק לו טיפול רפואי. הם הוסיפו כי "ברשתות החברתיות מופצים פרטים מעוותים לחלוטין על המקרה, בניסיון להכפיש את השוטרים ולהטיל דופי בפעילותם. זאת, במקום לגנות את מי שהפר את התקנות ברגל גסה, לא נשמע להוראות השוטרים ותקף אותם. אנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון לפגוע בשוטרים המבצעים את תפקידם כחוק למען בריאות הציבור".

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) גינה את התנהלות המשטרה באירוע. "אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה", מסר. "לצד החובה לשמירה על ההנחיות - אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום. מדובר באיבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה וללא התחשבות מינימלית".

עשרות אנשים ששהו בחצר בית בגבעת זאב בניגוד להנחיות. -, אתר רשמי
"איבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה". מתיעוד האירוע בגבעת זאב/אתר רשמי, -

ליצמן הוסיף: "השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, אם אמון הציבור במשטרה חשוב לך - תמנה מיד קצין חוקר לאירוע הקשה והמיותר הזה. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום".

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, הביע גם הוא זעזוע מהמקרה. "אין שום סיבה שבעולם ששוטרים יפרצו עם רובים שלופים לבית ויפצעו אנשים. שוחחתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על האירוע הקשה בחתונה בגבעת זאב. אמרתי לו כי מדובר באירוע חמור ביותר ודרשתי בדיקה יסודית על ידי גורם חיצוני. ראש הממשלה הבטיח לבדוק את האירוע עוד הערב".

סגן שר הפנים יואב בן צור אמר כי "אסור להפר הנחיות. נקודה. יש לאכוף את מפרי ההנחיות - כפי שנקבע בחוק. אבל מכאן ועד למראות המזעזעים שראינו הערב בגבעת זאב המרחק רב. על השוטרים להפעיל שיקול דעת ורגישות באכיפה מסוג זה. אין אף הצדקה לשלוח גדודי שוטרים ולהפעיל אלימות ברוטאלית שפוצעת את החוגגים עד זוב דם. משטרת ישראל חייבת להתאפס".

יו"ר ועדת הכספים משה גפני מסר בתגובה לאירוע: "מתברר שצדקנו. ביקשנו היום בכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית להתנהלות המשטרה, שמתברר גם מהאירוע הערב שמדובר במשטרה אלימה, חסרת כל פרופורציה". לדבריו, "אנחנו נצטרך לשקול ולהחליט על הצבעות שלא יהיו נוחות לקואליציה בנושאים שחשובים להם, אבל לא חשובים לעם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully