וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: משתתפי החתונה בגבעת זאב סיכנו את הציבור; אוחנה: האירוע ייבדק לעומק

הגעת המשטרה לבית בו חגגו עשרות בני אדם והטענות לאלימות מצד הכוחות עוררו הדים. ממונה הקורונה חיזק את השוטרים וטען כי המטרה היא שמירה על בריאות הציבור, השר לביטחון הפנים התחייב בשיחה עם רה"מ כי ייבחן את הנושא, ובסיעות החרדיות תקפו: אלימות משטרתית ברוטלית

בווידאו: שוטרים מפזרים חתונה בהשתתפות עשרות בגבעת זאב/צילום: מקור אמין

הגעת המשטרה לחתונה בגבעת זאב בה השתתפו הערב (רביעי) עשרות בני אדם עוררה הדים גם בקרב פוליטיקאים ובכירי מערכת הבריאות. ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו גיבה את המשטרה וטען כי מדובר ב"משימה מורכבת וקשה במטרה לשמור על ההנחיות ועל בריאות הציבור". לדבריו, "לא ניתן לקיים אירועים כמו חתונה בהתקהלות המונית מבלי לסכן את הציבור. צריך לנהוג באיפוק אך בנחישות על מנת למנוע הדבקה ותחלואה".

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, הביע זעזוע מהמקרה ופנה בנושא לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אין שום סיבה שבעולם ששוטרים יפרצו עם רובים שלופים לבית ויפצעו אנשים. שוחחתי עם ראש הממשלה על האירוע הקשה בחתונה בגבעת זאב. אמרתי לו כי מדובר באירוע חמור ביותר ודרשתי בדיקה יסודית על ידי גורם חיצוני. ראש הממשלה הבטיח לבדוק את האירוע עוד הערב".

הפצוע במהלך פיזור החתונה בהשתתפות עשרות בגבעת זאב 14 באוקטבור 2020. -, אתר רשמי
מוצמד לרצפה כשפניו מלאות בדם. הפצוע באירוע החתונה בגבעת זאב/אתר רשמי, -

נתניהו, בתגובה, שוחח על האירוע בגבעת זאב עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. בשיחה זו התחייב השר לביטחון הפנים לקיים בדיקה יסודית ומהירה בעניין ולדווח על תוצאותיה לציבור בהקדם. לאחר מכן, צייץ אוחנה בחשבון הטוויטר שלו כי "צפיתי בכאב בתמונות מפיזור החתונה בגבעת זאב, והן אכן תמונות קשות ומצערות".

אוחנה הוסיף: "אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק. לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני. ביקשתי מהמשטרה לקבל את כל המידע הרלוונטי במהירות ונוציא אותו לציבור בהקדם".

בתקרית עצמה, המשטרה הגיעה לחצר הבית בגבעת זאב שבו חגגו המשתתפים בניגוד לתקנות הקורונה. הכוחות ביקשו מהם לעזוב את המקום, אך לטענת המשטרה הנוכחים הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. אחיה של הכלה נעצר, ובעל הבית נקנס ב-5,000 שקלים. למרות זאת, האירוע נמשך בחצר הבית לאחר שהמשטרה עזבה את המקום.

אירוע החתונה בחצר בית בגבעת זאב בהשתתפות עשרות אנשים שאליו התפרצה המשטרה. 14 באוקטובר 2020. באדיבות ערוץ 7, אתר רשמי
האירוע נמשך לאחר שהמשטרה עזבה את המקום. החתונה בגבעת זאב/אתר רשמי, באדיבות ערוץ 7

אחיה של הכלה סיפר בריאיון לרדיו קול חי כי השוטרים רצו לעכב את אמו לחקירה בגין תקיפת שוטרת. "כל האחים ישר נעמדו. אח שלי משך את אמא שלי בכוח, ואז גם אחד השוטרים משך אותה. נכנסו 12 שוטרים לתוך הבית לקחת את אמא שלי, ואחד מהם תפס כוס זכוכית וזרק על אח שלי לתוך הפנים. הכניסו אותו לתוך המטבח ארבעה לוחמי מג"ב, השכיבו אותו, אזקו אותו כשכל הפנים שלו והרצפה מלאים בדם".

הסרטונים הקשים שהצביעו על אלימות מצד השוטרים עוררו זעם, אך במשטרה מיהרו להבהיר כי מעבר להפרת ההנחיות, המשתתפים תקפו את הכוחות.

על פי המשטרה, אחת הנשים בחתונה איימה על שוטרת שתיעדה את הפרת הסגר, וכי במהלך מעצרו של אחי הכלה, הושלכו לעבר הכוחות בקבוקי שמן מזכוכית שהתנפצו על הרצפה. עוד טענה המשטרה כי אח הכלה דימם מפני שהחליק מהשמן שהיה על הרצפה ונחבל, וכי הוא ומשתתפים נוספים בחתונה היו שיכורים.

תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים

בווידאו: אכיפה בחתונה בבית בגבעת זאב/צילום: דוברות המשטרה

"התקבלו מספר קריאות על חתונה בלתי חוקית שמתקיימת בגבעת זאב", אמר תת ניצב עופר שומר, מפקד מרחב ציון במשטרה. "שוטרים שהגיעו למקום הבחינו שמדובר בחתונה פרטית שמתקיימת עם כמות אנשים מעבר למותר בחוק". לדבריו, "השוטרות נכנסו פנימה על מנת לפזר את החתונה אולם נתקלו שם ביחס עוין ובהתנגדות מצד המשתתפים ובעלת המקום".

"כתוצאה מכך", המשיך תנ"צ שומר, השוטרות "הפעילו שיקול דעת, יצאו החוצה, הזעיקו כוחות נוספים ונכנסו פנימה בכוחות מתוגברים על מנת להשתלט על האירוע, לפזר את המתקהלים ולרשום דוחות". אז, כך לדבריו, "השוטרים נתקלו ביחס עוין ואלים במיוחד, הושמעו כלפיהם איומים ונזרקו לעברם חפצים שונים כולל בקבוקי זכוכית".

הוא הוסיף כי "בעת הנסיון לעכב את בעלת הבית, בנה התנגד בצורה קשה ביותר למעצרו וכתוצאה מכך השוטר והחשוד החליקו על הרצפה, החשוד נפצע קלות וכן השוטר נפצע בכמה מקומות". הקצין הבהיר כי "לא רק שהמשתתפים הפרו את ההנחיות ביודעין, אלא התנגדו לכוחות המשטרה שבאו בסך הכל לאכוף את התקנות". הוא התחייב כי המשטרה "תמצה את הדין עם אלו הבאים לתקוף שוטרים"

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) גינה את התנהלות המשטרה באירוע. "אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה", מסר. "לצד החובה לשמירה על ההנחיות - אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום".

הוא הוסיף כי "מדובר באיבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה וללא התחשבות מינימלית. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום".

גם סגן שר הפנים יואב בן צור יצא נגד המשטרה. "אסור להפר הנחיות. נקודה. יש לאכוף את מפרי ההנחיות - כפי שנקבע בחוק. אבל מכאן ועד למראות המזעזעים שראינו הערב בגבעת זאב - המרחק רב", מסר. "על השוטרים להפעיל שיקול דעת ורגישות באכיפה מסוג זה. אין אף הצדקה לשלוח גדודי שוטרים ולהפעיל אלימות ברוטאלית שפוצעת את החוגגים עד זוב דם. משטרת ישראל חייבת להתאפס".

אירוע החתונה בחצר בית בגבעת זאב בהשתתפות עשרות אנשים שאליו התפרצה המשטרה. 14 באוקטובר 2020. באדיבות ערוץ 7, אתר רשמי
המשטרה טענה כי המשתתפים תקפו את הכוחות. החתונה בגבעת זאב/אתר רשמי, באדיבות ערוץ 7

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) מסר כי "מתברר שצדקנו. ביקשנו היום בכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית להתנהלות המשטרה, שמתברר גם מהאירוע הערב שמדובר במשטרה אלימה, חסרת כל פרופורציה". לדבריו, "אנחנו נצטרך לשקול ולהחליט על הצבעות שלא יהיו נוחות לקואליציה בנושאים שחשובים להם, אבל לא חשובים לעם ישראל".

במרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערביים בישראל התייחסו לתגובת חברי הכנסת החרדים על האירוע, וקראו להם לשלב כוחות במאבק נגד האלימות המשטרתית. "שתקתם כאשר שוטרים ירו במפגינים ערבים באוקטובר 2000, שתקתם כשירו בסלומון טקה האתיופי, שתקתם כשתקפו מפגינים בבלפור, עכשיו אתם מבינים שתרבות האלימות מושרשת במשטרה והיא גם פוגעת במצביעים שלכם", נמסר מהארגון. "אנחנו, הערבים, שילמנו מחיר כבד ואמרנו לכם שתורכם יגיע. צריך לנער ולבנות מחדש את מערכת המשטרה כדי שתתן שירות אזרחי ומקצועי שלא יפגע בזכויות אדם.בגלל שהשארתם אותנו לבד כשירו במפגינים ערבים. נראה אותכם, שרים וראשי ועדות, מנערים את המערכת למען כלל האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully