וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין הורה למשרד הבריאות לבטל את חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל

29.12.2020 / 15:30

שר הבריאות דרש ממשרדו להסיר את התקנה התקפה על החוזרים מכל מדינות העולם, בכפוף לבדיקת קורונה בנתב"ג. אלו שיימצאו שליליים יידרשו בבידוד ביתי של שבועיים, או 10 ימים אם ייבדקו פעם נוספת ביום התשיעי. סגנו הוסיף כי המסרבים לבדיקה עדיין יחויבו לשהות במלוניות

בווידאו: אדלשטיין אומר שהם מחסנים "בקצב מטורף"/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה היום (שלישי) את בכירי משרדו לפעול לבטל את בידוד החובה במלוניות - תקנה התקפה על כל השבים מחו"ל לישראל. בהודעתו אמר אדלשטיין כי על אנשי משרדו להסיר את התקנה בהקדם "לשבים מחו"ל, מכל המדינות, בכפוף לבדיקת קורונה".

הוא הסביר כי "כל חוזר מחו"ל שרשאי להיכנס לארץ צריך לעשות בדיקה מידית ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים, או לעשרה ימים אם יעשה בדיקה נוספת ביום התשיעי". זאת, בעוד השבים מחו"ל חויבו עד כה בכניסה לבידוד במלוניות למשך עשרה ימים עם שתי בדיקות, או שבועיים ללא בדיקות.

סגן שר הבריאות יואב קיש הוסיף כי חובת הבידוד במלוניות עדיין תחול על נוסעים שיסרבו להיבדק בנתב"ג. עוד כתב בטוויטר כי "מי שנמצא עכשיו במלוניות, אחרי בדיקה, יוכל לעבור לבידוד ביתי".

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
מחו על הצעד. שבים מחו"ל לבידוד במלון דן פנורמה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

הוראתו של אדלשטיין באה בעקבות מחאת השבים מחו"ל נגד הכניסה למלוניות והתנאים בבידוד, וקריאות חברי כנסת שונים לבטל את התקנה. אתמול מחו עשרות מבודדים במלוניות בירושלים על כך שאינם משתחררים לביתם, ובשבוע שעבר, אחרי שהחלטת קבינט הקורונה נכנסה לתוקף, מאות נוסעים סירבו להתפנות משטח נתב"ג למלוניות.

במקביל, נרשמו אמש עומסים כבדים בעמדת ועדת החריגים בנתב"ג, שבסמכותה לפטור שבים מחו"ל מחובת הבידוד במלונית. מאז שהחלו הבעיות, הבטיח משרד הבריאות לנוסעים כי ועדת חריגים תטפל בהם במלונית, אולם ההבטחות לא התממשו.

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר  בהנהלת קופת חולים לאומית כדי לבחון מקרוב את ביצוע חיסוני הקורונה.21 בדצמבר 2020. גדעון מרקוביץ', לשכת העיתונות הממשלתית
"לפעול לבטל את חובת הבידוד בהקדם". אדלשטיין/לשכת העיתונות הממשלתית, גדעון מרקוביץ'

לפני שפרצה המחאה בירושלים, קרא קיש להפסיק לכפות את הבידוד במלניות, בעקבות היתכנות כי החיסונים נגד קורונה יעילים נגד הזן החדש שאותר בבריטניה. הוא צידד בעמדתו של מנכ"ל משרדו חזי לוי, שאמר כי נשקלת האפשרות להשיב את חובת הבידוד לבתים. "לאור התרחיש הסביר שהחיסונים יעילים גם בחשש להדבקה מהמוטציה, נכון לעבור לבידודי בית ולהפסיק את הבידודים במלוניות", כתב קיש בציוץ בטוויטר.

גם שר הביטחון בני גנץ הצטרף לקריאתם של קיש ולוי, ואמר כי יש לבטלה עבור מי שעבר בדיקת קורונה בשדה התעופה. זאת, לאחר הערכת מצב שקיים עם גורמי המקצוע במשרדו. הוא פעל לקידום מתווה "כנפי חיל" של משרד הביטחון, לפיו "מי שיחזור לארץ ויסכים לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה, יופנה לבידוד ביתי תוך ליווי וסיוע של נציג הפרויקט ביישוב מגוריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully