וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונה הקורונה: החל מהיום - מתחסנים לקורונה לא יידרשו בבידוד

עודכן לאחרונה: 17.1.2021 / 18:01

פרופ' אש הודיע כי תכנית ההטבות למקבלי מנת חיסון שנייה תחל עם אירועים מתוכננים, כמו הופעות, ובהמשך תכלול גם פעולות שגרתיות כמו הגעה לקניונים. מנגד, סיפר שהמליץ לחייב בבידוד במלוניות את השבים מאיחוד האמירויות, וכן בבדיקות לפני העלייה לטיסות למדינות השונות

בווידאו: פרופ' אש מתייחס לביטול חובת הבידוד למתחסנים/צילום: לע"מ

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הכריז כי החל מהיום (ראשון) תבוטל חובת הבידוד למתחסנים נגד קורונה, שבוע מקבלת המנה השנייה. לעומת זאת, הוא הודיע כי המליץ לחייב את השבים מאיחוד האמירויות להיכנס לבידוד במלוניות, ושבהיעדר ירידה בתחלואה לא תהיה ברירה אלא להאריך את הסגר בשבוע נוסף.

אש סיפר כי תעודת ההתחסנות תיקרא מעתה "התו הירוק", ותכנית ההטבות שמגיעה לצדה נמצאת בבנייה. עם היציאה מהסגר, הוא אמר, תיפתח האפשרות להשתתף באירועים מתוכננים, דוגמת הופעות, ובהמשך יגיעו גם פעילויות יום-יומיות כמו קניונים. "אנחנו בודקים איך נכון להפעיל אותם, וזה ייקח יותר זמן", הבהיר, והציב יעד של 200 אלף מתחסנים בקופות החולים בשבוע הקרוב.

התחסנות נגד קורונה בדיור מוגן משען רמת אפעל, 14 בינואר 2021. ראובן קסטרו
תכנית ההטבות - עם היציאה מהסגר/ראובן קסטרו

בהמשך, אמר אש כי הוא "מקווה שנתחיל לראות ירידה בתחלואה הקשה כבר בימים הקרובים", וטען שכמות בדיקות גדולה יותר במגזר החרדי הייתה מורידה את שיעור החיוביים, שכעת עומד על 20%. עם זאת, חזה שציוני היישובים במדד הרמזור יישארו גבוהים גם לאחר הירידה בתחלואה.

ממונה הקורונה הבהיר שאם לא יחול שינוי במספר החולים הקשים ובמדד ה-R הסגר יוארך. "נאלץ להמליץ על עוד שבוע של סגר, מקווה שנסתפק רק בשבוע נוסף", אמר. "מקווה שההחלטות יהיו ענייניות ולא יושפעו מגורמים אחרים, יש לנו מלחמה קשה שגובה חיי אדם, שגורמת לסבל להרבה אנשים".

פרוייקטור הקורונה נחמן אש בתדרוך, 17 בינואר 2021. לשכת העיתונות הממשלתית
"מקווה שההחלטות יהיו ענייניות". אש, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

אש התייחס גם לתחלואה המיובאת ממדינות זרות. הוא אמר כי יפעל כדי שהשבים מאיחוד האמירויות יחויבו בבידוד, בעקבות העלייה בתחלואה בדובאי, והוסיף שינסו לפעול למניעת ההדבקה בדרכים נוספות, בהן דרישה לעבור בדיקה לגילוי הנגיף עם העלייה למטוס.

לדבריו, ההערכה היא ש-20% מהבדיקות החיוביות הן גילויים של המוטציה הבריטית, והמספר רק יגדל. הוא הוסיף שהתגלו מקרים בודדים בלבד של המוטציה הדרום אפריקנית, ושאינו חושב שהברזילאית הגיעה לישראל.

"קיומן של המוטציות במדינות שונות מדאיג אותנו", הודה. "המוטציות גורמות לתחלואה יותר קשה או להתפשטות מהירה יותר, או שהחיסון לא יעיל מפניהן. קשה לעשות חסם הרמטי בגבול, אבל אנחנו עושים הכול כדי לחסום את המוטציות האלו לארץ. אנחנו מקדמים חובת בדיקה 72 שעות לפני העלייה למטוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully