וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשרד החוץ: הוטל וטו על ההכרזה על האמירויות כמדינה אדומה

עודכן לאחרונה: 9.12.2020 / 15:31

לפי הגורמים, המשרד הורה למשרד הבריאות לא להגדיר את איחוד האמירויות הערביות כמוקד תחלואה מחשש למשבר מדיני. עוד מסרו כי בשיחה בין השרים אשכנזי ואדלשטיין הוחלט כי גם בעתיד לא תתקבל החלטה כזו ללא אישור משרד החוץ. משרד הבריאות: הנושא ייבחן מחדש בעוד שבועיים

בווידאו: החיסונים הראשונים לקורונה הגיעו לישראל/צילום: לע"מ

גורמים במשרד החוץ אמרו היום (רביעי) כי המשרד הטיל וטו על בקשת משרד הבריאות להכריז על איחוד האמירויות הערביות כמדינה אדומה, וזאת מחשש שהכרזה כזו תביא למשבר מדיני.

לפי הגורמים, הבוקר התקיימה שיחת טלפון בין שר החוץ גבי אשכנזי לשר הבריאות יולי אדלשטיין בנושא ההכרזה על איחוד האמירויות כמדינה אדומה. הוחלט כי גם בעתיד לא תתקבל החלטה כזו ללא אישור משרד החוץ וזאת בשל הרגישות המדינית.

טיסה ראשונה מישראל לאמירויות, 31 באוגוסט 2020. אל על, אתר רשמי
הטיסה הראשונה מישראל לאמירויות, באוגוסט/אתר רשמי, אל על

בשיחה עם וואלה! NEWS, הביעו בכירים באיחוד האמירויות מחאה על הכוונה להכריז עליהם כמדינה אדומה וביקשו לשנות את ההחלטה. האמירתים הבהירו כי נתוני התחלואה לא מצדיקים הכרזה שכזאת, וציינו כי היא תפגע בשיתופי פעולה שתוכננו לתקופה הקרובה, כמו כנסים של אנשי עסקים.

במשרד הבריאות מציינים כי הסיבה העיקרית לרצון להכריז על איחוד האמירויות כמדינה אדומה לא נבע מנתוני התחלואה הנוכחיים שם, אלא מחשש שמספר הישראלים הגדול שמבקר שם יביא ל"ייבוא" תחלואה לישראל - בצורה דומה למה שקרה עם טורקיה.

כעבור זמן מה, הבהירו במשרד הבריאות כי בעוד שבועיים ייבחן הנושא מחדש. "משרד הבריאות בחן, כפי שהוא נוהג לעשות מדי שבועיים, את מידת התחלואה באיחוד האמירויות, וקבע כי נוכח העובדה שהמדינה נחשבת לירוקה, השבים ממנה לא יזדקקו לבידוד. משרד הבריאות קורא לכל השוהים באיחוד האמירויות להקפיד על ריחוק חברתי ועל עטיית מסיכה גם שם. תיערך בדיקה נוספת בעוד כשבועיים על מנת לבדוק את מידת התחלואה באיחוד האמירויות ובקרב השבים ארצה", נמסר.

עוד בוואלה!

האמירויות על החיסון הסיני לקורונה: "יעיל ב-86%"

לכתבה המלאה

בחודש האחרון מספר הנדבקים היומי בקורונה באיחוד האמירויות לא ירד מתחת לאלף. אולם, בעוד מספר החולים הפעילים בה - 18,468 - גבוה מבישראל, שיעור התמותה בה נמוך בהרבה. עד כה מתו 598 חולים מתוך 180,150 בני אדם במדינה שאובחנו בנגיף. ביממה האחרונה, נמצאו 1,260 תושבי האמירויות חיוביים לקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully