וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמירויות על החיסון הסיני לקורונה: "יעיל ב-86%"

9.12.2020 / 11:42

משרד הבריאות המקומי סיפק מעט מאוד פרטים על הניסוי, שנערך בקרב 31 אלף מתנדבים בני 18 עד 60 מ-125 מדינות, אך אמר שלא עלו חששות בטיחות מהשימוש בו. הוא קיבל "רישום רשמי". באבו דאבי כבר אפשר לקבל חיסון, וכל הפעילויות הכלכליות והתיירותיות יחודשו בעוד שבועיים

בווידאו: החיסונים הראשונים לקורונה הגיעו לישראל/צילום: לע"מ

איחוד האמירויות הערביות אמרה היום (רביעי) כי חיסון שמפתחת סין לנגיף הקורונה נמצא יעיל ב-86% בניסוי שערכה אבו דאבי, אף שסיפקה לגביו מעט פרטים בהצהרה רשמית ראשונה על הניסוי.

31 אלף מתנדבים בני 18 עד 60 מ-125 מדינות השתתפו בניסוי, שהחל בספטמבר, ובו קיבלו המשתתפים שתי מנות של החיסון - בהפרש של 28 יום - שמפתחת ענקית התרופות הסינית "סינופארם" שבבעלות הממשלה הסינית.

משרד הבריאות באמירויות הכריז על התוצאות בהצהרה בסוכנות הידיעות הרשמית, ולפי ההודעה לא עלו מניתוח התוצאות "חששות בטיחות משמעותיות". לא נמסר אם המשתתפים סבלו מתופעות לוואי, ולא ברור אם התוצאות כוללות רק את הנסיינים באמירויות או גם את אלו שקיבלו את הזריקה בסין ובמדינות אחרות. בהצהרה נמסר כי החיסון קיבל "רישום רשמי" - מבלי לפרט מה זה אומר.

חיסון לקורונה של החברה הסינית סינופארם מוצג בתערוכה בבייג'ינג, סין, 6 בספטמבר 2020. AP
חיסון לקורונה של החברה הסינית סינופארם מוצג בתערוכה בבייג'ינג/AP

גורמים רשמיים באמירויות ובסינופארם לא הגיבו לפניות בנושא. עם זאת, רשות הבריאות באבו דאבי, שהיא אחת הנסיכויות המרכיבות את המדינה, מאפשרת כבר לקבוע תור לקבלת "חיסון לקוביד-19". המרכז הוצף בשיחות מאז ההכרזה על יעילות החיסון.

החיסון אושר לשימוש חירום בכמה מדינות, והחברה עדיין עורכת ניסויים בהיקף רחב היקף בעשר מדינות. מרוקו נערכת למבצע חיסונים שאפתני, שמטרתו לחסן 80% מאזרחיה הבוגרים. הוא צפוי להתחיל בחודש הבא כשהוא מתבסס על החיסון הסיני.

הזריקה של סינופארם מסתמכת על הטכנולוגיה המוכרת הכוללת נגיף מת, בדומה לחיסוני הפוליו. זאת בניגוד לחיסונים שפותחו על ידי חברות מתחרות במערב, כמו אלו של פייזר ומודרנה, המשתמשות בטכנולוגיה החדישה RNA שנועדה לתקוף את החלבון של הנגיף.

עוד בוואלה!

דוח ה-FDA לפני הדיון המכריע: החיסון של פייזר לקורונה בטוח ויעיל מאוד

לכתבה המלאה
עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של האמירויות מקבל חיסון לקורונה, אוקטובר 2020. טוויטר, אתר רשמי
שר החוץ של האמירויות מקבל את החיסון הסיני/אתר רשמי, טוויטר

בכירים באמירויות, בהם שליט דובאי מוחמד בן ראשיד אל-מחתום, קיבלו בפומבי את הזריקה במהלך הניסוי.

במקביל, אבו דאבי הודיעה היום על חידוש כל הפעילות הכלכלית, התיירותית, התרבותית והפנאי בתוך שבועיים. זאת, לדבריה, בשל "ההצלחה" בבלימת התפשטות הנגיף. אלו שיגיעו לנסיכות משש הנסיכויות האחרות המרכיבות את האמירויות יידרשו לעבור בדיקת קורונה 48 שעות לפני הגעתם.

מאז תחילת המגיפה, אובחנו יותר מ-178 אלף מקרים באמירויות, וקרוב ל-600 מתים מהנגיף. במסגרת מדיניות בדיקות אגרסיבית, נעשו יותר מ-17 מיליון בדיקות במדינה, שבה חיים כתשעה מיליון בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully