וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא צורך בבידוד: ישראל צפויה להכריז על איחוד האמירויות "מדינה ירוקה"

29.8.2020 / 19:08

פקידים בכירים שעוסקים בנושא מעריכים כי איחוד האמירויות, בה נתוני התחלואה נמוכים מאוד בהשוואה לישראל, תוגדר כמדינה שהשבים ממנה לא נדרשים בבידוד. ההכרעה הסופית צפויה להתקבל בימים הקרובים, טרם הגעתה של משלחת ישראלית גדולה לאבו דאבי

בווידאו: נתניהו מכחיש הסכמה על מכירת נשק לאיחוד האמירויות במסגרת ההסכם/צילום: ערוץ כנסת

ישראל צפויה להכריז בימים הקרובים על איחוד האמירויות הערביות "מדינה ירוקה", שהשבים ממנה לא יידרשו בבידוד - כך מעריכים שלושה פקידים בכירים שעוסקים בנושא. הפקידים הבכירים הדגישו כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית, אך ההערכה היא שהמגמה היא חיובית. ביום שני הקרוב תצא לאיחוד האמירויות משלחת ישראלית גדולה, וההכרעה בנושא צפויה להתקבל טרם הגעתה לאבו דאבי.

במשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות, בראשות היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, ישתתפו גם מנכ"לי משרד ראש הממשלה, החוץ, הביטחון, הבריאות ושיתוף הפעולה האזורי. הנציגים יטוסו מנתב"ג לאבו דאבי ישירות דרך אל על, וזו תהיה הטיסה הראשונה אי פעם של חברת תעופה מסחרית ישראלית לאיחוד האמירויות.

נתוני התחלואה באיחוד האמירויות נמוכים מאוד בהשוואה לישראל, ומספר הבדיקות היומי גדול בהרבה. בימים האחרונים בוצעו באיחוד האמירויות 70 אלף בדיקות מדי יום, שמתוכן 300-350 בלבד יצאו חיוביות לקורונה - כ-0.5% בלבד בהשוואה ל-8-9% בישראל.

איחוד האמירויות. -, אתר רשמי
החלטה סופית תתקבל עד ליום שני. איחוד האמירויות/אתר רשמי, -

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לפני כשבועיים כי ישראל פועלת לאפשר טיסות בשמי ערב הסעודית, על מנת לקצר את זמן הטיסה לאיחוד האמירויות. במסיבת עיתונאים שערך בתום סיור בנמל התעופה בן גוריון, אמר נתניהו כי הדבר יקצר משמעותית את משך הטיסה למדינה, עמה הוכרז הסכם לנרמול היחסים, וכן למדינות המזרח הרחוק.

"אני מעריך שנגיע להסכם שיאפשר טיסות ישירות בין תלא ביב לדובאי - וזה יפתח את שוק התעופה והתיירות", הכריז אז נתניהו. "זו טיסה קצרה של שלוש שעות שתשנה את התעופה הישראלית".

עוד בוואלה!

פחות מחודש לאחר ההכרזה: טיסה מסחרית ראשונה בין ישראל לאמירויות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נתניהו ביקר בנתב"ג, 17 באוגוסט 2020. פול, אתר רשמי
הודיע כי ישראל פועלת לאפשר טיסות לאיחוד האמירויות. נתניהו/אתר רשמי, פול

מוקדם יותר היום, נשיא איחוד האמירויות הערביות חליפה בן זאיד אל-נהיאן חתם על צו נשיאותי לביטול החרם הכלכלי על ישראל שחוקק בשנת 1972. ביטול חוק החרם על ישראל יאפשר חתימה על עסקאות מסחריות או פיננסיות עם חברות או אנשים ישראלים, ויתיר ייבוא חופשי של סחורות ישראליות אל איחוד האמירויות.

בן זאיד פרסם את הצו שמבטל את החרם 48 שעות לפני הגעתה של משלחת ישראלית לאבו דאבי. חברי המשלחת, בהם כמה ממנכ"לי משרדי הממשלה, ידונו עם מקביליהם בהסכמים בין שתי המדינות כחלק מתהליך הנורמליזציה. גם בכירים בממשל טראמפ, בהם יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר, ישתתפו בדיונים.

ביטול החרם הוא בעיקר פורמלי וסמלי. ב-25 השנים האחרונות היה גידול הדרגתי בסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות חרף חוק. לפי בכירים ישראלים, ב-20 השנים האחרונות 500 חברות ישראליות חתמו על עסקאות עם איחוד האמירויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully