וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מחודש לאחר ההכרזה: טיסה מסחרית ראשונה בין ישראל לאמירויות

25.8.2020 / 21:48

חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר ינכח על הטיסה שתמריא מנתב"ג, יחד עם משלחת של אנשי הממשל. לטיסה יצטרפו שורה של בכירים ישראלים בהובלת ראש המל"ל מאיר בן שבת. מטרת הביקור - קידום הנורמליזציה בין שתי המדינות בנושאי תעופה, תיירות, סחר, כלכלה ועוד

בווידאו: ג'ארד קושנר מתייחס להסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות/מערכת וואלה! NEWS

מספר בכירים בממשל טראמפ, בהם יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר, ילוו בחודש הבא משלחת של בכירים ישראלים לאיחוד האמירויות בטיסה המסחרית הראשונה בהיסטוריה בין שתי המדינות. זאת, במסגרת ביקור בזק שיערכו אנשי הממשל בישראל, בעקבות הסכם נרמול היחסים המתגבש בין שתי המדינות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי הוא הנחה את ראש המל"ל מאיר בן שבת לצאת בראש המשלחת המקצועית לאבו דאבי. מטרת הביקור היא קידום הנורמליזציה בין שתי המדינות בנושאים כגון תעופה ותיירות, סחר, כלכלה ופיננסים, בריאות, אנרגיה, ביטחון ועוד.

מלבד קושנר, בין אנשי הממשל שינכחו על המטוס - רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ואבי ברקוביץ', יועץ בכיר לנשיא והשליח המיוחד למו''מ בינלאומי. למשלחת הישראלית יצטרפו נציגים ממשרדי ממשלה שונים ובראשם מ"מ מנכ''ל משרד ראש הממשלה, מנכ''ל משרד החוץ, מנכ''ל משרד הביטחון, ראש רשות התעופה האזרחית ועוד.

יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, השליח האמריקני לנושאי משא ומתן, אבי ברקוביץ', והיועץ לשעבר לענייני איראן, בראיין הוק, במסיבת עיתונאים בנושא ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות. 13 באוגוסט 2020. רויטרס
ינכחו על הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאבו דאבי. קושנר, ברקוביץ', ואובריאן/רויטרס

"הנחיתי את ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת לצאת בראש משלחת ישראלית-מקצועית לשיחות באיחוד האמירויות בשבוע הבא. המשלחת הזאת תפעל, יחד עם צוות אמריקני ועם צוות מקביל של איחוד האמירויות, לקדם את השלום והנורמליזציה בן ישראל לאיחוד האמירויות", אמר נתניהו.

"זהו הסכם היסטורי. הוא יביא למנועי צמיחה. הוא יכול לעזור להביא לפריחה כלכלית בכלל, ובפרט בתקופת הקורונה. אני מקווה שמדינות נוספות באזורנו יצטרפו למעגל השלום. אני מקווה שגם אתם אזרחי ישראל תוכלו לבקר בקרוב גם בדובאי, גם באבו דאבי. יש הרבה מה לראות שם", הוסיף.

בכירים ישראלים וערבים, שמעורים בתכנית הביקור של המשלחת האמריקנית בארץ, ציינו כי קושנר וברקוביץ' רוצים לברך את מנהיגי ישראל ואיחוד האמירויות על הסכם הנורמליזציה ולהתעדכן על ההתקדמות במו"מ על ההסכמים השונים בין שתי המדינות. בנוסף, קושנר וברקוביץ' רוצים לנצל את שיחותיהם באזור כדי לעודד מדינות ערביות נוספות ללכת בעקבות איחוד האמירויות ולקדם הסכמי נורמליזציה עם ישראל. בירושלים צפוי קושנר להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. באבו דאבי צפויה המשלחת האמריקנית להיפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד.

עוד בוואלה!

נתניהו נועד עם פומפאו: "ארה"ב מחויבת לשמור על היתרון האיכותי של צה"ל באזור"

לכתבה המלאה
מאיר בן שבת. אוליבייה פיטוסי, חדשות "הארץ", אתר רשמי
נתניהו ביקש ממנו להוביל את המשלחת. ראש המל"ל בן שבת/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי, חדשות "הארץ"

ביומיים האחרונים, שר החוץ בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין שוחחו עם מקביליהם באיחוד האמירויות, וסיכמו על המשך קידום נרמול היחסים בין המדינות. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אתמול עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, והשניים שוחחו על נושא עסקת ה-F-35 המסתמנת בין וושינגטון לאבו דאבי.

נתניהו אמר לאחר הפגישה כי הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות לא כלל הסכמה ישראלית לשום עסקת נשק. לדבריו, אף אם יש עסקת נשק שנדונה בין וושינגטון ואבו דאבי, "שר החוץ פומפאו הבהיר לי שארצות הברית מחויבת בכל נסיבות שיהיו להבטיח את היתרון האיכותי של צה"ל באזור".

בהצהרה, שהתקיימה בתום פגישתם של השניים, אמר פומפאו כי ארצות הברית מחויבת לשימור היתרון האיכותי של צה"ל "ואנחנו נעמוד בהתחייבות הזו". הוא הודה כי עסקת נשק אכן נבחנת. "אנחנו בוחנים את האפשרויות לספק לאמירויות ציוד צבאי שנחוץ לה כדי להתגונן מפני איראן. אנחנו נעשה זאת תוך שימור היתרון האיכותי של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully