וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נועד עם פומפאו: "ארה"ב מחויבת לשמור על היתרון האיכותי של צה"ל באזור"

עודכן לאחרונה: 24.8.2020 / 15:37

בתום פגישה משותפת, הודה שר החוץ האמריקני כי אכן נבחנת אפשרות "לספק לאמירויות ציוד צבאי כדי להתגונן מאיראן". לדברי נתניהו, השניים דנו בקידום הסכמי נורמליזציה נוספים. "מקווה לחדשות טובות בעתיד הקרוב". גנץ הדגיש: הבטחת העליונות הביטחונית - תנאי ליציבות האזור

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בהצהרה משותפת עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, כי הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות לא כלל הסכמה ישראלית לשום עסקת נשק. לדבריו, אף אם יש עסקת נשק שנדונה בין וושינגטון ואבו דאבי, "שר החוץ פומפאו הבהיר לי שארצות הברית מחויבת בכל נסיבות שיהיו להבטיח את היתרון האיכותי של צה"ל באזור". עוד אמר נתניהו כי השניים דנו על קידום הסכמי נורמליזציה עם מדינות נוספות באזור. "מקווה לחדשות טובות אולי כבר בעתיד הקרוב", סיכם.

בהצהרה, שהתקיימה בתום פגישתם של השניים, אמר פומפאו ארצות הברית מחויבת לשימור היתרון האיכותי של צה"ל "ואנחנו נעמוד בהתחייבות הזו". הוא הודה כי עסקת נשק אכן נבחנת. "אנחנו בוחנים את האפשרויות לספק לאמירויות ציוד צבאי שנחוץ לה כדי להתגונן מפני איראן. אנחנו נעשה זאת תוך שימור היתרון האיכותי של ישראל".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בירושלים, 24 באוגוסט 2020. קובי גדעון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נועדו בצהריים. פגישת נתניהו ופומפאו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע"מ

בצהריים נועד גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ עם פומפאו. בהצהרה משותפת שנשאו לאחר מכן, הודגש הנושא האיראני. "נפעל בכל הזירות ובכל האמצעים ביחד בכדי למנוע מאיראן להגיע לגרעין, אמר גנץ, "נמשיך להוביל בשותפות עם ארצות הברית קו בלתי מתפשר מול איראן, שממשיכה לפתח נשק גרעיני ולחמש מיליציות ברחבי המזרח התיכון. איראן היא סכנה לעולם, לאזור ולישראל - ונעמיד מולה את המענה המדיני, הביטחוני והכלכלי ונפעל בעוצמה ונחישות על מנת לשמור על יציבות האזור. לא נאפשר לאיראן להגיע לגרעין ונפעל בכל הזירות ובכל האמצעים בכדי למנוע זאת".

כמו כן, גנץ הודה לפומפאו על פעולות הממשל האמריקאי בנושא הנורמליזציה, והדגיש את חשיבות שימור היתרונות של מערכת הביטחון, ברקע שאלת מכירת המטוסים המתקדמים לאיחוד האמירויות. "ישראל תמיד תושיט את ידה לשלום, וההתפתחויות האזוריות שמוביל הממשל האמריקאי במסגרת הסכמי אברהם הן חשובות לעתידה. נפעל ביחד עם ארה"ב בכדי להבטיח את עליונותה הצבאית והטכנולוגית של ישראל, שהיא תנאי חיוני ליציבות האזורית ולביטחונה של ישראל מול האתגרים במזרח התיכון".

פומפאו נחת הבוקר בנתב"ג, במסגרת ביקור רחב יותר שיערוך בכיר הממשל באזור בימים הקרובים. הוא נועד עם נתניהו וגנץ, ובהמשך הוא צפוי להיפגש עם שר החוץ גבי אשכנזי וראש המוסד יוסי כהן.

בכירים ישראלים אמרו בסוף השבוע כי במוקד הביקור יהיה הסכם הנורמליזציה בין איחוד האמירויות הערביות לישראל והמאמצים האמריקנים להחזרת הסנקציות הבינלאומיות על איראן. נושא נוסף שצפוי לעלות הוא הדרישה האמריקנית מישראל להגביל את החדירה הסינית למשק הישראלי.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו נחת בישראל והתקבל ע"י סגן ראש המשלחת בשגרירות ארצות הברית בירושלים ג'ונתן שרייר, נתב"ג, 24 באוגוסט 2020. מתי שטרן, שגרירות ארה"ב, אתר רשמי
פומפאו וסגן ראש המשלחת בשגרירות ארה"ב, ג'ונתן שרייר, היום/אתר רשמי, מתי שטרן, שגרירות ארה"ב

לאחר הביקור בישראל', צפוי פומפאו לטוס לסודאן ובהמשך לאיחוד האמירויות. אמש, הודיע משרד החוץ בארצות הברית כי פומפאו ידגיש בפני יו"ר מועצת הריבונות הסודאנית עבד אל-פתאח אל-בורהאן, ובפני ראש הממשלה עבדאללה המדוק, את תמיכת ארצות הברית בהעמקת היחסים בין ישראל לסודאן.

בנוסף לביקורו של פומפאו, לוואלה! NEWS נודע כי ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ושליח הבית הלבן לתהליך השלום, אבי ברקוביץ', צפויים להגיע לביקור בזק בישראל ובכמה ממדינות המפרץ בשבוע הראשון של ספטמבר. היועץ לביטחון לאומי של טראמפ רוברט אובריאן והשליח לנושא איראן בריאן הוק צפויים להצטרף לנסיעה.

כמו כן, גם שר החוץ של בריטניה דומיניק ראב הודיע היום כי ייפגש השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, במטרה לעודד את השניים לחדש את המשא ומתן על בסיס פתרון שתי המדינות. "השעיית הסיפוח של ישראל היא צעד חיוני לעבר מזרח תיכון שלו יותר. חשוב לבנות הלאה את הדינמיקה החדשה הזו, ובסופו של דבר רק ממשלת ישראל והרשות הפלסטינית יכולות לנהל משא ומתן על פתרון שתי המדינות, שנדרש כדי להבטיח שלום יציב", נמסר בהצהרה מטעמו של ראב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully