וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר ומשלחת בכירים אמריקנים יגיעו לביקור בזק בישראל ובמדינות המפרץ

עודכן לאחרונה: 22.8.2020 / 21:51

יועצו של טראמפ וגורמים נוספים יגיעו בשבוע הראשון של ספטמבר לסבב פגישות בי-ם ובאיחוד האמירויות כדי לעודד מדינות ערביות נוספות לקדם הסכמי נורמליזציה. הם צפויים לפגוש את נתניהו, גנץ ויורש העצר בן זאיד. בבית הלבן מנסים לתאם גם פגישות בסעודיה, בבחריין ובעומאן

בווידאו: ג'ארד קושנר מתייחס להסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות/מערכת וואלה! NEWS

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ושליח הבית הלבן לתהליך השלום, אבי ברקוביץ', צפויים להגיע לביקור בזק בישראל ובכמה ממדינות המפרץ בשבוע הראשון של ספטמבר - כך נודע לוואלה! NEWS. היועץ לביטחון לאומי של טראמפ רוברט אובריאן והשליח לנושא איראן בריאן הוק צפויים להצטרף לנסיעה.

בכירים ישראלים וערבים שמעורים בתכנית הביקור ציינו כי קושנר וברקוביץ' רוצים לברך את מנהיגי ישראל ואיחוד האמירויות על הסכם הנורמליזציה ולהתעדכן על ההתקדמות במו"מ על ההסכמים השונים בין שתי המדינות. בנוסף, קושנר וברקוביץ' רוצים לנצל את שיחותיהם באזור כדי לעודד מדינות ערביות נוספות ללכת בעקבות איחוד האמירויות ולקדם הסכמי נורמליזציה עם ישראל.

חוץ מהביקור בירושלים, יועצו ושליחו של טראמפ צפויים להגיע גם לאיחוד האמירויות. בירושלים צפוי קושנר להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. באבו דאבי צפויה המשלחת האמריקנית להיפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד.

יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, השליח האמריקני לנושאי משא ומתן, אבי ברקוביץ', והיועץ לשעבר לענייני איראן, בראיין הוק, במסיבת עיתונאים בנושא ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות. 13 באוגוסט 2020. רויטרס
יגיעו לביקור בזק. הוק/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו יבקר בישראל ביום שני, ומישראל הוא ימריא לאיחוד האמירויות - כך אמרו בכירים ישראלים. במוקד הביקור יהיה הסכם הנורמליזציה בין המדינות והמאמצים האמריקנים להחזרת הסנקציות הבינלאומיות על איראן. נושא נוסף שיעלה בביקור הוא הדרישה האמריקנית מישראל להגביל חדירה סינית למשק הישראלי.

הבית הלבן מנסה בימים אלה לתאם כחלק מהביקור גם פגישות בסעודיה, בחריין וסולטנות עומאן.

הנשיא טראמפ הביע תקווה לפני כמה ימים שסעודיה תתקדם גם כן לכיוון נורמליזציה עם ישראל ובכירים בממשל האמריקני סבורים כי קיים סיכוי שבחריין או עומאן ילכו בעקבות איחוד האמירויות בשבועות או בחודשים הקרובים.

עוד בוואלה!

דיווח: ראש המוסד נפגש לאחרונה עם בכיר בסודאן

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניה ושר הביטחון בני גנץ ובהצהרה לתקשורת, בקריה בתל אביב, 27 ביולי 2020. טל שחר, אתר רשמי
פגישות ייערכו עמם בעניין ההסכם. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, טל שחר

הנשיא טראמפ מעוניין לקיים במהלך חודש ספטמבר טקס חתימה חגיגי בגן הוורדים בבית הלבן של ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות. גם אם עד הטקס לא יהיו מדינות נוספות שיצהירו על נכונותן לנורמליזציה עם ישראל, בבית הלבן היו רוצים לראות באירוע נציגים של כמה שיותר מדינות ערביות בדרג גבוה ככל האפשר שיגיעו להביע את תמיכתם בהסכם בין ירושלים ואבו דאבי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בפסגת G20 ביפן ב-28 ביוני 2020. רויטרס
בממשל האמריקני מקווים להביא גם את סעודיה להסכם נורמליזציה. טראמפ ובן סלמאן/רויטרס

בכירים ישראלים וערבים אומרים כי גיבוש ההסכמים בתחומים השונים בין ישראל לאיחוד האמירויות צפוי לקחת זמן. בשתי המדינות פועלים צוותים מיוחדים שמבצעים בנפרד את עבודת ההכנה. ההערכה היא שרק בתחילת ספטמבר יתקיים מפגש ראשון של צוותי המו"מ של שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully