וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ראש המוסד נפגש לאחרונה עם בכיר בסודאן

21.8.2020 / 23:17

לפי הדיווח בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד היוצא לאור בלונדון, יוסי כהן נועד עם סגן מנהיג מועצת הריבונות השולטת במדינה, בתיווך של איחוד האמירויות ובהשתתפות בכירים מהמדינה. צבא סודאן מעוניין לקדם את היחסים עם ישראל, בעוד שגורמים האזרחיים בשלטון המעורב מסתייגים מכך

בווידאו: נתניהו מכחיש הסכמה על מכירת נשק לאיחוד האמירויות במסגרת ההסכם/צילום: ערוץ כנסת

ראש המוסד יוסי כהן נפגש לאחרונה עם בכיר בסודאן בתיווך איחוד האמירויות הערביות - כך דיווח היום (שישי) העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד היוצא לאור בלונדון. לפי הדיווח, כהן נפגש עם הגנרל מוחמד חמדאן דגלו, סגן מנהיג מועצת הריבונות השולטת במדינה. בפגישה השתתפו בכירים מהאמירויות, בהם היועץ לביטחון לאומי טחנון בן זאיד.

לפי הדיווח, איחוד האמירויות ארגנה את המפגש במסגרת הניסיון לקדם הסכמים נוספים בין ישראל למדינות ערביות. בעוד צבא סודאן מעניין לקדם את היחסים עם ישראל, הגורמים האזרחיים בשלטון המעורב מסתייגים מכך.

דובר המועצה הריבונית בסודאן, מוחמד אל-פכי סולימאני, אמר כי אין בידיו מידע על פגישה שכזו וכי המועצה לא דנה בנושא בתקופה האחרונה. הוא אמר לעיתון כי אחרי שראש מועצת הריבונות, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ללא ידיעת הממשלה - סוגיית היחסים עם ישראל עברה לידי הממשלה האזרחית.

ראש המוסד, יוסי כהן במהלך השתתפותו בכנס הסייבר אוניברסיטת תל-אביב 24 ביוני 2019. -, פלאש 90
ראש המוסד יוסי כהן/פלאש 90, -

הפרסום היום מגיע אחרי שהשבוע הודח מתפקידו דובר משרד החוץ של סודאן, חיידר סאדיג, בעקבות התבטאותו בעד שלום עם ישראל אחרי הסכם הנורמליזציה עם האמירויות. סאדיג אמר בריאיון לרשת סקיי ניוז' שבסיסה באיחוד האמירויות הערביות, כי "אין סיבה להמשך העוינות בין המדינות".

בהמשך הריאיון הוא גם שיבח את המדינה במפרץ הפרסי על "צעדה האמיץ והנועז", ואמר כי "המהלך של איחוד האמירויות מתווה את הדרך הנכונה עבור שאר מדינות ערב. הסכם שלום עם ישראל יניב לסודאן רווחים רבים".

בנוסף לכך, הוא מסר כי "אינו מכחיש קיום מגעים" בין שתי המדינות. אולם, שר החוץ עצמו, עומאר אסמאעיל, אמר שהוא "נדהם" מדברי הדובר והדגיש כי הממשלה לא דנה באפשרות ליחסים דיפלומטיים עם ישראל. במשרד החוץ של סודאן הבהירו כי הסוגיה לא נידונה במשרד.

עוד בוואלה!

שישאלו את הסעודים: הדרך של האמירויות לנשק קטלני עוברת אצל הלובי היהודי

לכתבה המלאה

בעקבות הכחשת השר את המגעים בין המדינות, הסביר הדובר כי אמר את הדברים "כיוון שאף בכיר בממשלת סודאן לא הכחיש את התבטאותו של שר המודיעין הישראלי אלי כהן, על כך שבקרוב יהיו יחסים עם סודאן". הוא הוסיף כי "הבנתי מכך שזה אישור לדברים ושזה הקו של הממשלה ועל כך ביססתי את ההצהרה שלי היום".

בחודשים האחרונים מקיימת סודאן מגעים אינטנסיביים עם וושינגטון כדי שזו תוציא אותה מרשימת המדינות שתומכות בטרור ותסיר מעליה את הסנקציות. אחת ממטרות ההתקרבות לישראל היא השגת סיוע ממנה מול הבית הלבן, משרד החוץ האמריקני והקונגרס בעניין הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully