וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוקו: דוחים כל אפשרות של נורמליזציה עם ישראל

24.8.2020 / 1:24

ראש הממשלה סעד א-דין אל-עותמאני אמר כי במדינה "מסרבים לכל נורמליזציה עם הישות הציונית מכיוון שהדבר מעודד אותה להמשיך ולהפר את זכויות העם הפלסטיני". דבריו מגיעים לקראת ביקורו שר החוץ פומפאו בישראל ולאחר הסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות

בווידאו: טראמפ מביע תקווה שערב הסעודית תצטרף להסכם הנורמליזציה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ראש ממשלת מרוקו, סעד א-דין אל-עותמאני, דחה הלילה (שני) אפשרות של נורמליזציה עם ישראל. "אנו מסרבים לכל נורמליזציה עם הישות הציונית מכיוון שהדבר מעודד אותה להמשיך ולהפר את זכויות העם הפלסטיני", אמר אל-עותמאני. דבריו של ראש הממשלה מגיעים לקראת ביקורו הצפוי הבוקר של שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, בישראל, ולאחר הסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות.

לאחרונה התייחס שר המודיעין אלי כהן לאפשרות של שינוי ביחסים בין המדינה הצפון אפריקנית לישראל. בריאיון לגל"צ לפני כשבוע אמר השר כי "ההסכם הזה פורץ דרך. הטאבו הפלסטיני, שהטיל וטו על מדינות אחרות, נשבר. להערכתי כבר בשנה הקרובה נראה הסכמים עם מדינות נוספות, בהן בחריין, עומאן, סודאן ומרוקו". דבריו בנוגע לסודאן גרמו למתחים במדינה, בעקבות סתירות במסרים ביחס לישראל שבסופם פוטר דובר משרד החוץ.

אתמול, כהן הסביר את דבריו בוועידה הכלכלית של גלובס, ואמר: "כשנשאלתי, אמרתי שההסכם עם איחוד האמירויות הוא הסנונית הראשונה, ולאחריו יגיעו הסכמים עם מדינות באפריקה. בין היתר מדובר על סודאן, אריתראה, מרוקו ומדינות נוספות בצפון אפריקה שאפשר לקדם איתן הסכמי שלום".

ראש ממשלת מרוקו, סעד א-דין אל-עותמאני. AP
"לא נעודד הפרת זכויות הפלסטינים". ראש ממשלת מרוקו/AP

ביקורו של פומפאו בישראל הינו חלק מנסיעה מקיפה יותר של בכיר הממשל לאזור, במהלכה יבקר גם בסודאן ובאיחוד האמירויות. הוא צפוי להיפגש הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן עם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי.

עמדתה הרשמית של מרוקו תומכת בפתרון שתי המדינות בסכסוך הישראלי-פלסטיני, כאשר מזרח ירושלים היא בירת המדינה הפלסטינית. מרוקו וישראל החלו לקיים יחסים דיפלומטיים ברמה נמוכה בשנת 1993 לאחר החתימה על הסכם אוסלו. אולם רבאט השעתה יחסים אלה לאחר פרוץ האינתיפאדה השנייה בשנת 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully