וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין שוחח עם מקבילו באמירויות: "הזדמנות לקשר הדוק בתחום הבריאות"

שרי הבריאות סיכמו על שיתוף פעולה ראשון בנושא בין המדינות בעקבות נרמול היחסים, שיחל באופן מיידי. העבודה המשותפת תתמקד במאבק בקורונה, ועם דעיכתה יפעלו גם לחילופי סטודנטים. "הזדמנות מצוינת לקשר הדוק שיניב פירות לשני הצדדים", הכריז אדלשטיין

בווידאו: שר הבריאות בסיור במפעל שיאון מדיקל בשדרות מתייחס לחיסונים נגד קורונה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הבריאות של איחוד האמירויות, עבדול רחמן בן מוחמד אל עוויס, שוחחו היום (שני) וסיכמו על שיתוף פעולה ראשון ומיידי בתחום הבריאות. הסיכום מהווה את הצעד הרשמי הראשון מאז חתימת ההסכם לנרמול היחסים בין המדינות. בהודעה משותפת לשני המשרדים, מסרו כי השיחה "התנהלה ברוח טובה מתוך רצון אמיתי לקיים שיתופי פעולה הדוקים בין שתי המדינות", ושבמרכז שיתוף הפעולה יעמוד המאבק בנגיף הקורונה.

"השלום עם איחוד האמירויות נותן הזדמנות מצוינת לאזרחי ישראל ואיחוד האמירויות לקשר הדוק שיניב פירות לשני הצדדים. שר הבריאות האמירתי הוא שותף אמת של ישראל. יש לישראל חבר באמירויות!", הכריז אדלשטיין.

תדרוך שר הבריאות יולי אדלשטיין, בית החולים הדסה, 15 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"הזדמנות מצוינת לקשר שיניב פירות לשני הצדדים". אדלשטיין/פלאש 90, יונתן זינדל

השניים מסרו כי כי הסיכום הוא "בשורה מעולה למדינות שלנו", וסיכמו למנות בכל משרד אחראי על הקשר עם המדינה השניה, בדגש על מאבק משותף בקורונה. כמו כן, הודיעו כי משלחות של אנשי עסקים משתי המדינות יצאו לדרכן באופן מיידי על מנת להתחיל בעסקים המשותפים. עם דעיכת נגיף הקורונה יפעלו המדינות גם לחילופי סטודנטים.

ההודעה מגיעה כשבועיים לאחר חתימת ההסכם לנרמול היחסים בין המדינות, שיומיים לאחריה נודע על שיתוף פעולה נוסף בנושא הקורונה בין חברת TERA הישראלית לבין חברת APEX מאיחוד האמירויות. בהסכם שנחתם, הודיעו החברות כי ישתפו פעולה במחקר ופיתוח של מכשיר לביצוע בדיקות קורונה מהירות, באמצעות נשיפה.

עוד בוואלה!

מחקר בנושא הקורונה: הסכם אסטרטגי נחתם בין חברה ישראלית לחברה מאיחוד האמירויות

לכתבה המלאה
נוסע ברכבת עוטה מסיכה על רקע הבורג' חליפה בדובאי, איחוד האמירויות, 25 באפריל 2020. AP
המדינות ישתפו פעולה בנושא הקורונה. נוסע ברכבת בדובאי על רקע הבורג' חליפה/AP

במסגרת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות, סוכם על כינון יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה, בתיווך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בתמורה, הסכימה ישראל שלא לקדם צעדי סיפוח בגדה המערבית.

הצדדים הצהירו על ההסכם, שקיבל את השם "אברהם", לאחר שיחת טלפון משולשת בין טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר של המדינה הערבית ושליטה בפועל מוחמד בן זאיד א-נהיאן. בהודעה המשותפת על ההסכם נמסר כי משלחות מישראל ואיחוד האמירויות יפגשו בימים הקרובים כדי לחתום על הסכמי שיתוף פעולה בתחומי הביטחון, הטיסות הישירות, ההשקעות, התרבות, הבריאות, התיירות, התקשורת, הטכנולוגיה, האנרגיה ואיכות הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully