וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ שוחח עם מקבילו באיחוד האמירויות: "נחזק את היציבות באזור"

25.8.2020 / 18:03

בשיחה גלויה ראשונה בין שר ביטחון ישראלי לאמירתי, אמר גנץ כי המדינות חולקות "אינטרסים ביטחוניים חשובים". ראש הממשלה החליפי הדגיש בפני מוחמד אל-באוורדי כי הוא מצפה לפגוש אותו בארץ או באבו דאבי, "ברגע שהדבר יתאפשר"

בווידאו: גנץ מתייחס להסכם עם איחוד האמירויות/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, קיים היום (שלישי) שיחת טלפון עם מקבילו באיחוד האמירויות, מוחמד אל-בווארדי, ואמר לו כי המדינות יפעלו יחד לחיזוק היציבות באזור. אנו "חולקים אינטרסים ביטחוניים חשובים, ושיתוף הפעולה יחזק את יציבות האזור", אמר גנץ, בשיחה גלויה ראשונה בין שר ביטחון ישראלי למקבילו באיחוד האמירויות.

שרי הביטחון שוחחו על הצורך בקידום הסכם הנורמליזציה שסוכם החודש בין המדינות שימסד את הקשרים הביטחוניים ביניהן. עוד דנו השרים באפיקי שיתוף הפעולה האפשריים בין מערכות הביטחון ו"כוונתם לכונן קשרי עבודה קרובים, רציפים ופוריים". גנץ אמר לאל-באוורדי כי הוא מצפה לפגוש אותו בארץ, או באבו דאבי. השניים ציינו כי הם מצפים לחיזוק ערוצי התקשורת וכינון יחסים בילטרליים בין המדינות, לטובתן ולטובת האזור כולו.

ההודעה מגיעה כשבועיים לאחר חתימת ההסכם לנרמול היחסים בין המדינות, ויממה לאחר שיחה דומה שנערכה בין שר הבריאות יולי אדלשטיין למקבילו מאיחוד האמירויות עבדול רחמן בן מוחמד אל-עוויס.

מוחמד אל-בווארדי, שר ההגנה של האמירויות. ללא, צילום מסך
הוזמן רשמית לבקר בישראל. מוחמד אל-בווארדי/צילום מסך, ללא

אדלשטיין ואל-עוויס סיכמו אמש על שיתוף פעולה ראשון ומיידי בתחום הבריאות - סיכום שמהווה את הצעד הרשמי הראשון מאז חתימת ההסכם לנרמול היחסים בין המדינות.

בהודעה משותפת לשני משרדי הבריאות, נמסר כי השיחה "התנהלה ברוח טובה מתוך רצון אמיתי לקיים שיתופי פעולה הדוקים בין שתי המדינות", ושבמרכז שיתוף הפעולה יעמוד המאבק בנגיף הקורונה. "השלום עם איחוד האמירויות נותן הזדמנות מצוינת לאזרחי ישראל ואיחוד האמירויות לקשר הדוק שיניב פירות לשני הצדדים. שר הבריאות האמירתי הוא שותף אמת של ישראל. יש לישראל חבר באמירויות!", הכריז אדלשטיין.

שר הביטחון בני גנץ נפגש בלשכתו עם ראשי רשויות מהדרום.
במפגש השתתפו שר החקלאות ותושב העוטף אלון שוסטר, מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני , ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, וראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו.. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
"חולקים אינטרסים ביטחוניים חשובים". גנץ/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

השניים מסרו כי הסיכום הוא "בשורה מעולה למדינות שלנו", וסיכמו למנות בכל משרד אחראי על הקשר עם המדינה השניה, בדגש על מאבק משותף בקורונה. כמו כן, הודיעו כי משלחות של אנשי עסקים משתי המדינות יצאו לדרכן באופן מיידי על מנת להתחיל בעסקים המשותפים. עם דעיכת נגיף הקורונה יפעלו המדינות גם לחילופי סטודנטים. בנוסף להסכם בין המשרדים, כבר יומיים לאחר החתימה נודע על שיתוף פעולה בנושא הקורונה בין חברת TERA הישראלית לבין חברת APEX מאיחוד האמירויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully