וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים עוכבו לכמה שעות בנמל התעופה בדובאי בשל בעיה באשרות הכניסה

עודכן לאחרונה: 7.12.2020 / 15:04

כניסתם של התיירים למדינה התאפשרה בחלוף כחמש שעות, לאחר שלפי משרד החוץ של איחוד האמירויות חלה אי הבנה בנוגע לאחריות למילוי טפסי הוויזה האלקטרוניים - הנוסעים או חברות התעופה. משרד החוץ בישראל פעל מול מקביליו כדי לזרז את כניסת התיירים

בווידאו: איתיחאד איירווייס טסה לראשונה מת"א לאבו דאבי/צילום: זיו ריינשטיין

קבוצת תיירים ישראלים עוכבה היום (שני) למשך כחמש שעות בנמל התעופה בדובאי שבאיחוד האמירויות הערביות. משרד החוץ של האמירויות מסר למשרד החוץ בישראל כי הדבר ארע בשל אי הבנה לגבי השאלה מי צריך למלא את טופסי הוויזה - התיירים הישראלים או חברת התעופה - מה שהוביל לכך שהטפסים לא מולאו.

ממשרד החוץ בישראל נמסר כי הנושא טופל בידי הדרגים הבכירים ביותר במשרד מול איחוד האמירויות. לאחר כמה שעות, הורשו הישראלים להיכנס למדינה תוך מילוי טפסי ויזה אלקטרונית. עוד נמסר כי בעקבות התערבות גורמי משרד החוץ התקבל אישור גם לטיסות הנוספות מישראל לאמירויות הצפויות להמריא בקרוב.

שדה התעופה בדובאי, נובמבר 2020. AP
עיכוב בעקבות בעיית מילוי אשרות. נמל התעופה בדובאי/AP

"בורג' חליפה מול הפנים שלי עכשיו אז אני רגוע", אמר לוואלה!NEWS קובי צור, מהנדס אוטומציה בן 33 מפתח תקווה שהגיע בטיסת פליי-דובאי עם שני חברים, לחופשה של שבוע. "אחרי חמש שעות בשדה התעופה סוף-סוף נמצא פתרון ובשעה 11:00 שעון מקומי הם איפשרו לנו להכנס".

"היה רגע אחד בו חששנו, כשהתקבלה הודעה לקונית מממשרד החוץ על שתי האופציות שקיימות, ואחת מהן היתה שיכול להיות שנתבקש לחזור לארץ, אבל תוך זמן קצר זה התפוגג", הוסיף צור. "ברגע שהתפרסם הסיפור בארץ הבנו שכדור השלג החל להתגלגל והנחנו שהלחץ הציבורי והתקשורתי יעשו את שלהם מה שבאמת קרה. היה איתנו נציג של פליי-דובאי אבל הוא היה צריך כל הזמן לברר מה קורה עם הבוסים שלו ואח"כ גם די נעלם".

הוא סיפר כי 200 ישראלים עוכבו, בעוד יתר הנוסעים הזרים המשיכו ללא כל מכשול. "האמריתים היו נחמדים ואדיבים, היו שירותים צמודים וכו'. הטענות היחידות שלנו הן מול חברת התעופה".

שדה התעופה בדובאי, נובמבר 2020. AP
כעבור כמה שעות הותרה כניסת התיירים. נמל התעופה בדובאי/AP

אחרי חתימת הסכם הנורמליזציה עם ישראל, באוקטובר חתמו המדינות על הסכם פטור מוויזות עבור תיירים. משמעות החתימה על ההסכם היא שאזרחים ישראלים שטסים לאיחוד האמירויות אינם זקוקים לוויזה על מנת להיכנס לשטח האמירויות, ואזרחים של איחוד האמירויות שיטוסו לישראל לא נדרשים לוויזה אף הם.

החתימה על ההסכם התבצעה במהלך ביקור משלחת השרים מאיחוד האמירויות בישראל. איחוד האמירויות היא המדינה הערבית היחידה שמקיימת קשרים עם ישראל, ושעמה יש הסכם פטור מוויזות.

טם החתימה, סיכמו משרד התחבורה עם משרד התחבורה של איחוד האמירויות הערביות על הסדר תעופה, שבמסגרתו יצאו 28 טיסות שבועיות מנמל התעופה בן גוריון לאבו דאבי ודובאי. ההסכם נחתם, ובמסגרתו מתאפשרות גם טיסות תיירות ללא הגבלה בין האמירויות לנמל התעופה רמון הסמוך לאילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully