וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אסר על שרים לטוס לאיחוד האמירויות - עד שיטוס בעצמו

26.10.2020 / 12:52

השרה רגב וכמה שרים נוספים עדכנו את לשכת רה"מ כי בכוונתם להיפגש עם מקביליהם לצורך קידום שיתוף הפעולה בין המדינות. בלשכה השיבו בשלילה לבקשות. לפי פקידים בכירים, נתניהו מעוניין להיות הפוליטיקאי הראשון שיבקר במדינה ורק אחר כך לאפשר זאת לשרים

בווידאו: נתניהו מתייחס לאישור ההסכם עם איחוד האמירויות/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הטיל איסור על נסיעות של שרי הממשלה לאיחוד האמירויות הערביות עד שייצא לביקור רשמי במדינה - כך טענו שלושה פקידים בכירים בישראל המעורים בנושא. בכירים באיחוד האמירויות אמרו כי בשלב זה אין מועד לביקור של נתניהו באבו דאבי.

בשבועות האחרונים פנו כמה שרים ללשכת ראש הממשלה ועדכנו כי הם מעוניינים לצאת לאיחוד האמירויות למפגשים עם מקביליהם לצורך קידום שיתוף הפעולה. בין השרים שרצו לטוס לאיחוד האמירויות הייתה שרת התחבורה מירי רגב. האחרונה חתמה בשבוע שעבר על הסכם לטיסות ישירות עם איחוד האמירויות.

טקס קבלת פנים בשדה התעופה בן גוריון למשלחת איחוד האמירויות, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו 20 באוקטובר 2020. עמוס בן גרשום לע"מ, אתר רשמי
הטיל וטו על הנסיעה של רגב לאיחוד האמירויות. נתניהו בנתב"ג/אתר רשמי, עמוס בן גרשום לע"מ

פקידים בכירים אמרו כי נתניהו הטיל וטו על הנסיעה של רגב לאיחוד האמירויות וביקש לא לקיים אותה עד הודעה חדשה. הם ציינו כי נתניהו מעוניין להיות הפוליטיקאי הישראלי הראשון שמבקר באיחוד האמירויות מאז החתימה על הסכם השלום ורק לאחר מכן לאפשר לשאר שרי הממשלה לטוס לשם כדי להיפגש עם מקביליהם.

לפני כשבועיים שוחח נתניהו בטלפון עם יורש העצר של אבו דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות מוחמד בן-זאיד. בהודעה שפרסמה אז לשכת ראש הממשלה נטען כי השניים סיכמו להיפגש בקרוב. "הזמנתי אותו לביקור בישראל, הוא הזמין אותי לביקור באבו דאבי", אמר אז נתניהו.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לפרטים אולם לא הכחישו אותם. בלשכת שרת התחבורה לא הכחישו את הדברים ומסרו: "השרה מקדמת שיתופי פעולה בתחום התחבורה לאור הסכמי השלום וככל שיהיה צורך מקצועי, תטוס בשליחותו של ראש הממשלה לפגישות עם מקביליה באמירויות ובמדינות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully