וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה בן ה-47 נותק ממכונת ההנשמה ומת; הנהלת ביה"ח פתחה בתחקיר

16.1.2021 / 22:51

מצבו של חרזי הידרדר בשעות הצהריים למצב של החייאה ראשונית, וחרף מאמצי הרופאים הוא מת כעבור כמה שעות. לטענת ביה"ח איכילוב, הצוות הרפואי לא שם לב לתקלה בעקבות העומס הגדול במחלקת הקורונה. אשתו סיפרה: "ראיתי את הידיעה באינטרנט, לא תיארתי לעצמי שזה בעלי"

בווידאו: החל מבצע החיסון גד קורונה/צילום: ניב אהרונוסון ורוני כנפו

משה חרזי בן ה-47, הוא הגבר שמת היום (שבת) במחלקת הקורונה שבבית החולים איכילוב לאחר שנותק ממכונת ההנשמה שאליה היה מחובר. חרזי אושפז במרכז הרפואי בתל אביב ביום חמישי האחרון, ומצבו הוגדר קשה.

מצבו של חרזי הדרדר בשעות הצהריים למצב של החייאה ראשונית, וחרף מאמצי הרופאים הוא מת כעבור כמה שעות. לטענת בית החולים, הצוות הרפואי לא שם לב לתקלה בעקבות העומס הגדול במחלקה. הוא הותיר אחריו את אשתו, טלי, וחמישה ילדים. הלווייתו צפויה להתקיים הלילה.

בתחקיר ראשוני שקיימה במהלך השבת הנהלת בית החולים עלה שצינור ההנשמה נתלש ממקומו מבלי שהצוות זיהה זאת, לנוכח ריבוי התראות בו זמניות בטיפול הנמרץ. לדברי בית החולים, הצוות הצליח להתפנות ולזהות את האירוע רק לאחר מספר דקות. הנהלת בית חולים פתחה בתחקיר של האירוע החריג.

מחלקת הקורונה בבית החולים איכילוב, 23 בספטמבר 2020. רויטרס
טיפול בחולים במחלקת הקורונה בבית החולים איכילוב/רויטרס

טלי חרזי סיפרה על הדרך הלקויה בה גילתה כי בעלה מת בבית החולים. "הוא אמר לי שהוא מפחד, התחננתי אליו שיהיה חזק ושיעבור את זה. ראינו את הידיעה באינטרנט, לא תיארתי לעצמי שזה בעלי. מאוחר יותר התקשרה סמנכ"לית בית החולים", אמרה ל-103FM.

בבית החולים הוסיפו כי "מדובר במחלקה מצטיינת שמטפלת בחולי קורונה במצב קריטי. הנהלת בית החולים מגבה את עבודת הצוות המסור שעובדים ימים ולילות למען טיפול בחולים הקשים ביותר". לדברי בית החולים, "נוכח העומס הכבד והעלייה בתחלואה, הנהלת בית החולים החליטה על הפחתת מיטות וצמצום מידתי של הפעילות לטובת תגבור נוסף של צוותים למען טיפול בחולי הקורונה".

משה חרזי, חולה קורונה שמת באיכילוב לאחר שמכונת ההנשמה שלו התנתקה. פייסבוק, צילום מסך
משה חרזי, חולה הקורונה שמת באיכילוב/צילום מסך, פייסבוק

ביממה האחרונה מתו 74 בני אדם, כשמספר המתים הכולל בישראל מפרוץ המגיפה הוא 3,943 בני אדם. במהלך סוף השבוע התגלו ארבעה מקרים נוספים של מוטציית הקורונה הדרום אפריקנית במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, באמצעות תהליך ריצוף.

בסך הכול אותרו עד כה בישראל, 12 מקרים של המוטציה הזו. ארבעת המקרים החדשים, אותרו אצל אנשים שהגיעו מאיחוד האמירויות והיו חיוביים בבדיקה ראשונה בנתב"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully