וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את המינוי של קובי שבתאי למפכ"ל קבוע

עודכן לאחרונה: 17.1.2021 / 12:57

מינויו של ניצב שבתאי למפכ"ל המשטרה היה היחיד שעלה בישיבת הממשלה, ואושר פה אחד. הוא היה אמור לעבור כבר בשבוע שעבר, והתעכב בעקבות המשבר הפוליטי בין הליכוד לכחול לבן. כניסתו של מפקד מג"ב לשעבר לתפקיד מסיימת שנתיים עם ממלא מקום בראשות המשטרה

בווידאו: מ"מ המפכ"ל והשר לביטחון פנים מסיירים בכבישים בסגר/צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את מינויו של ניצב קובי שבתאי כמפכ"ל קבוע, אחרי שנתיים עם ממלא-מקום בראש המשטרה. ההחלטה הסופית הגיעה לאחר מחלוקות ומתחים בין כחול לבן והליכוד סביב המינויים הבכירים, שהביאו לעיכוב בבחירת המועמד ובאישורו במשך תקופה ארוכה.

שר הביטחון בני גנץ קרא ביום חמישי שעבר לכנס את הממשלה כדי לאשר את המינוי, והסכים כי המינוי היחיד שיעלה בישיבת הממשלה היום יהיה מינויו של המפכ"ל. את מינויה של גונדר קטי פרי לנציבת שב"ס מתנים במפלגה באישורם של 36 מינויים מקצועיים של שגרירים, עמם משרד החוץ מחכה כבר חודשיים.

ביקור שוטרים במחסום חמד. השר אמיר אוחנה וממלא מקום המפכ״ל, יעקב קובי שבתאי, 8 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מונה למפכ"ל קבוע. שבתאי, החודש/ראובן קסטרו

ישיבת הממשלה בנושא בוטלה בשבוע שעבר לאחר שבליכוד סירבו לאשר את מינוי השגרירים. ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שיש להשאיר לשר החוץ הבא את הסמכות להחליט בנושא מינוי השגרירים בצמתים מרכזיים כמו בהודו ובאיחוד האירופי.

מנגד, הביטול נגרם בעקבות כעס בלשכת ראש הממשלה על ההתבטאויות החריפות של גנץ כלפי נתניהו בנאומו בשבוע שעבר, ושל כחול לבן ברשתות החברתיות לאחרונה. "‏למשטרת ישראל לא יהיה מחר מפכ"ל קבוע, לא תמונה נציבת שב"ס ולא ימונו 36 שגרירים במדינות חשובות בגלל שנתניהו החליט לבטל את ישיבת הממשלה", מסר אז גנץ בתגובה. "שוב הוכח ששיקולים אישיים ורק הם מובילים את נתניהו".

לפני כשלושה שבועות אישרה הממשלה את מינוי שבתאי ופרי לתפקידם כממלאי מקום, לתקופה של חצי שנה ולא כמינוי קבע. בסך הכול, השיתוק בממשלה הפריטטית הוביל לכך שכ-60 מינויי קבע מעוכבים מסיבות פוליטיות.

עוד בוואלה!

הפיתוחים הטכנולוגיים ושינוי התדמית: מג"ב תחת פיקודו של יעקב שבתאי

לכתבה המלאה
נציבת בתי הסוהר, גונדר קטי פרי. דוברות שב"ס, אתר רשמי
המינוי עדיין מתעכב. פרי/אתר רשמי, דוברות שב"ס

שבתאי התגייס לצה"ל ב-1982 והיה חלק מגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, ובהמשך שירותו פיקד על מחלקה ופלוגה בצנחנים. ב-1991 התגייס לימ"מ של משמר הגבול והיה ממקימי יחידת המסתערבים ברצועת עזה ופיקד עליה.

ב-1995 נקלע לעימותים קשים עם פלסטינים במחסום ארז ופיקד על כוח שניסה לחלץ אזרח שנקלע להמון זועם. שבתאי נורה בכתפו, אך המשיך לפקד על הכוח עד לחילוץ. לאחר שפונה לבית החולים שמע כי המהומות במקום התחדשו, ומיהר לשוב לזירה על אף הפציעה. על תפקודו באירוע זה קיבל את עיטור המופת.

ב-2004 זכה בעיטור האומץ על תפקודו באירוע חדירת מחבלים למושב גדיש שבגלבוע. שבתאי, שהיה מהראשונים להגיע למקום, נכנס יחד עם שני קצינים נוספים ששימשו כפיתיון כדי למשוך את אש המחבלים. באירוע נפצע בשנית מכדור שפגע בידו, אך המשיך למרות הכול בירי לעבר שני הפלסטינים. שבתאי הספיק להיפצע גם ממטען חבלה בבית לחם, אך עם זאת המשיך עדיין לשרת במשטרה עד שב-2010 מונה למפקד מרחב שומרון.

חודשים ספורים לאחר מכן מצא עצמו שבתאי, באחד האירועים הקשים ביותר שחווה במהלך שירותו, הפיגוע המזעזע בבית משפחת פוגל באיתמר. "זו טראומה שאני לוקח איתי לכל החיים", סיפר שבתאי בריאיון לוואלה! NEWS. ב-2010 עבר שבתאי למשטרה הכחולה ומונה למפקד מרחב שומרון במחוז ש"י. לאחר מכן קודם לדרגת תת-ניצב ומונה למפקד מרחב שרון במחוז מרכז. בפברואר 2016 מונה למפקד משמר הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully