וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא הסכמות נוספות: הממשלה תתכנס בראשון לאישור מינוי מפכ"ל קבוע

עודכן לאחרונה: 14.1.2021 / 22:54

לשכת שר הביטחון פנתה למזכירות הממשלה בדרישה לכנס את הישיבה, אף שקיימת מחלוקת על יתר הנושאים שנמצאים על סדר היום. גנץ מסר כי "צריך לשים את המחלוקות בצד ולאשר את המינוי לאלתר". בכחול לבן מתנים את מינוי נציבת שב"ס באישור 36 שגרירים

בווידאו: המפכ"ל המיועד בבוקר שאחרי ההודעה על מינויו/צילום: שלומי גבאי

הממשלה תתכנס ביום ראשון לישיבה בה יאושר מינוי ניצב קובי שבתאי כמפכ"ל קבוע. זאת, לאחר שראש הממשלה החליפי בני גנץ קרא הערב (חמישי) לכנס את הממשלה ביום ראשון הקרוב כדי לאשר את המינוי. לשכת גנץ פנתה למזכירות הממשלה בדרישה לכנס את הישיבה, גם ללא הסכמות נוספות על סדר היום.

בכחול לבן הסכימו להעלות את מינוי המפכ"ל בלבד, אבל את מינויה של גונדר קטי פרי לנציבת שב"ס הם מתנים באישור 36 שגרירים שממתינים כבר חודשיים לאישור. מדובר ב-36 מינויים מקצועיים של משרד החוץ שמעוכבים בגלל המשבר הפוליטי מאז חודש נובמבר. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מסכים להעלות את כל 36 המינויים ודורש שרק 30 מהם יאושרו. בכחול לבן דורשים שהמינויים במשרד החוץ יעלו על סדר היום כתנאי לאישור מינוי הנציבה, ובשלב זה יש הסכמות רק על המפכ"ל.

גנץ מסר כי "מינוי מפכ"ל קבוע בעת הזו למשטרת ישראל - צורך לאומי. צריך לשים את המחלוקות בצד ולאשר את המינוי לאלתר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, על הסכם השלום עם בחריין, מליאת הכנסת, 10 בנובמבר 2020. דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
צפויים למנות בישיבה את שבתאי כמפכ"ל הקבוע. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

גנץ, שהחליט אתמול למנות את עו"ד עמית איסמן למ"מ פרקליט המדינה למרות סירוב הליכוד ונתניהו, הודיע בשבוע שעבר כי הוא תומך במינוי של שבתאי למפכ"ל המשטרה הקבוע באופן מידי. עם זאת, בעקבות המחלוקת בממשלה שבתאי מונה בינתיים לממלא מקום מפכ"ל המשטרה וגונדר פרי מונתה לממלאת מקום נציב שב"ס.

השבוע נדחתה ישיבת הממשלה, לאחר שבכחול לבן דרשו להעלות במקביל למינוי קבע של המפכ"ל ונציבת שב"ס הצעה למינוי 36 שגרירים במשרד החוץ, שמעוכבת מזה חודשים במסגרת המשבר הפוליטי. בליכוד סירבו, ולכן הישיבה בוטלה.

נתניהו החליט שיש להשאיר לשר החוץ הבא את הסמכות להחליט לגבי מינוי השגרירים בצמתים מרכזיים כמו בהודו ובאיחוד האירופי, ולא הסכים להעלות את מינויי השגרירים לסדר היום.

ביקור שוטרים במחסום חמד. השר אמיר אוחנה וממלא מקום המפכ״ל, יעקב קובי שבתאי, 8 בינואר 2021. ראובן קסטרו
ימונה לפכ"ל קבוע? מ"מ המפכ"ל קובי שבתאי/ראובן קסטרו

לפני שבועיים, הממשלה אישרה את מינוי שבתאי ופרי לתפקידים כממלאי מקום לתקופה של חצי שנה ולא כמינוי קבע, בעקבות סירוב כחול לבן להעלות לאישור מינויים בממשלה עד שיאושרו המינויים שביקשו בעצמם. בסך הכול, השיתוק בממשלה הפריטטית הוביל לכך שכ-60 מינויי קבע מעוכבים מסיבות פוליטיות.

המינויים של פרי ושבתאי הועלו בהתאם להמלצת הוועדה המייעצת למינוי בכירים שאישרה בשבוע שעבר את מינוים של השניים. הוועדה אישרה פה אחד את מינויה של פרי, ואילו מינויו של שבתאי אושר למרות הסתייגותו של היו"ר, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שסבר כי "לא ניתן לומר קטגורית כי לא נמצא פגם בטוהר מידותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully