וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ החליט למנות את עו"ד עמית איסמן למ"מ פרקליט המדינה

13.1.2021 / 20:53

למרות סירוב הליכוד ונתניהו לאשר את מינויו בממשלה, החליט שר המשפטים למנות את עו"ד איסמן לתפקיד כממלא מקום' לאחר שוועדת האיתור מצאה שהוא עולה בכישוריו מעל שאר המועמדים. גנץ שוחח עם איסמן על אמירותיו הפוגעניות כלפי נשים, והשתכנע כי הוא מתחרט על הדברים

בווידאו: נתניהו מאשים את כחול לבן בהפרת ההסכם הקואליציני במינוי פרקליט המדינה/עריכה: ניר חן

שר הביטחון והמשפטים בני גנץ, החליט הערב (רביעי) למנות את עו"ד עמית איסמן למ"מ פרקליט המדינה.
ההחלטה באה לאחר שבליכוד סירבו לאשר את מינויו של איסמן, על אף שוועדת האיתור קבעה כי עלה בכישוריו על שאר המועמדים.

עם כניסתו למשרד המשפטים, החליט גנץ למנות מ"מ פרקליט מדינה, במקביל למהלכים להבאת מינוי קבע. במהלך השבוע האחרון קיים גנץ היוועצות בנושא עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, וכן עם גורמי משפט נוספים, לאחר שוועדת האיתור שדנה במינוי פרקליט מדינה קבוע, מצאה שאיסמן עולה בכישוריו באופן בולט מעל שאר המועמדים.

השבוע נפגש גנץ עם איסמן, ובמהלך פגישתם הם דנו גם בנושא אמירותיו הפוגעניות כלפי נשים. גנץ, ששוחח גם עם גורמים נוספים המכירים את הנושא, השתכנע כי איסמן מתחרט על הדברים באופן כנה וכי אין בהם בכדי למנוע את מינויו.

עמית איסמן, פרקליט מחוז חיפה. אוליבייה פיטוסי, הארץ
גנץ השתכנע שהוא מתחרט על דבריו הפוגעניים נגד נשים. עמית איסמן/הארץ, אוליבייה פיטוסי

גנץ אמר הערב כי החליט למנות את איסמן, כדי לייצב את מערכת המשפט. "אני עושה הערב צעד נוסף למען שלטון החוק, בשאיפה להפוך אותו לצעד משמעותי ליציבות מערכת המשפט ושלטון החוק",טען. הוא הוסיף כי "מדינת ישראל צריכה לתפקד - מערכת המשפט חייבת לתפקד, ואף אחד לא ימנע ממנה לתפקד".

"העובדה שאין פרקליט מדינה, היא אות קלון לממשלה ולעומד בראשה. לכן, עד שנביא לממשלה את מינוי הקבע, החלטתי למנות את עו"ד איסמן כממלא מקום בכדי שיחל בביצוע התפקיד", הבהיר גנץ.

הוא הוסיף כי הדגיש בפני איסמן את החשיבות שהוא רואה בביצור שלטון החוק, בקידום עבודת הפרקליטות ובעצמאות תפקודה. "אין לי ספק שהוא יעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר כממלא מקום היום, וכפרקליט מדינה קבוע בעתיד", אמר.

יו"ר כחול לבן בני גנץ בהצהרה, כפר המכביה, 29 בדצמבר 2020. אלעד מלכה
החליט למנות את איסמן. יו"ר כחול לבן בני גנץ, השבוע/אלעד מלכה

נושא מינויי הבכירים נמצא בכל מהלך הממשלה הנוכחית במוקד המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן. השבוע נדחתה ישיבת הממשלה שתוכננה, לאחר שבכחול לבן דרשו להעלות במקביל למינוי קבע של המפכ"ל ונציבת שב"ס הצעה למינוי 36 שגרירים במשרד החוץ, שמעוכבת מזה חודשים במסגרת המשבר הפוליטי. בליכוד סירבו, ולכן הישיבה בוטלה.

השרים היו אמורים להתכנס ולהצביע על מינויי קבע של ניצב קובי שבתאי כמפכ"ל המשטרה ושל גונדר קטי פרי כנציבת שירות בתי הסוהר, זאת לאחר הודעת גנץ, כי יתמוך במינויים.

בלשכת ראש הממשלה טענו לחוסר הסכמות על סדר היום ועל הצעת החלטה של שר החוץ גבי אשכנזי, לאישור מינויים בשירות החוץ. נתניהו החליט שיש להשאיר לשר החוץ הבא את הסמכות להחליט לגבי מינוי השגרירים בצמתים מרכזיים כמו בהודו ובאיחוד האירופי, ולא הסכים להעלות את מינויי השגרירים לסדר היום.

הביטול אף נרשם ברקע כעס בלשכת ראש הממשלה על ההתבטאויות החריפות של גנץ כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו הערב, ושל כחול לבן ברשתות החברתיות בימים האחרונים. "‏למשטרת ישראל לא יהיה מחר מפכ"ל קבוע, לא תמונה נציבת שב"ס ולא ימונו 36 שגרירים במדינות חשובות בגלל שנתניהו החליט לבטל את ישיבת הממשלה", מסר גנץ בתגובה. "שוב הוכח ששיקולים אישיים ורק הם מובילים את נתניהו".

גנץ הודיע בשבוע שעבר כי הוא תומך במינוי של שבתאי למפכ"ל המשטרה הקבוע באופן מידי. זאת, לאחר שמפלגתו התנגדה לכך עד שיאושרו מינויי בכירים נוספים, בין היתר מינוי פרקליט המדינה. עקב המחלוקת בממשלה, שבתאי מונה בינתיים לממלא מקום מפכ"ל המשטרה וגונדר פרי מונתה לממלאת מקום נציב שב"ס.

יו"ר ארגון פרקליטי המדינה עו"ד אורית קורין בירכה על מינויו של עו"ד עמית אייסמן למ"מ פרקליט המדינה, ומסרה כי "לאחר תקופה ממושכת ללא פרקליט מדינה קבוע, ארגון הפרקליטים מתכוןן לפעול מול עו"ד אייסמן בשיתוף פעולה ובעשיה נמרצת לקידום נושאים רבים, בינהם נושאים הקשורים לתנאי עבודת הפפרקליטים הממתינים להכרעתו", ציינה קורין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully